Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Wie moet de opgestapte bondscoach Van Marwijk opvolgen?

Gestart door Iwan, 19 juni 2012, 12:26:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wie moet de opgestapte bondscoach Van Marwijk opvolgen?

Johan Cruijff
1 (100%)
Ronald Koeman
0 (0%)
Frank Rijkaard
0 (0%)
Co Adriaanse
0 (0%)
Ruud Gullit
0 (0%)
Frank de Boer
0 (0%)
Louis van Gaal
0 (0%)
Guus Hiddink
0 (0%)
Gertjan Verbeek
0 (0%)
Foppe de Haan
0 (0%)
René van der Gijp
0 (0%)
Iemand anders, namelijk .....
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1

Iwan



Oranje heeft het EK2012 afgesloten met 0 overwinningen en maar 2 gemaakte doelpunten.
Wat moet er gebeuren met Bert van Marwijk
nu Oranje roemloos ten onder is gegaan op het EK?

En wie moet hem opvolgen als bondscoach?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Wat mij betreft mag hij nog wel even aanblijven als bondscoach, maar ben wel benieuwd wat er precies allemaal in de groep gebeurt in.
En afhankelijk van wat daar nog over naar buiten komt kan dan altijd nog gekeken worden of het contract van Bert van Marwijk beëindigd moeten worden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Van Marwijk stapt per direct op als bondscoach van Oranje

Bert van Marwijk stopt per direct als bondscoach van het Nederlands elftal.
De KNVB en de trainer hebben dit woensdagavond besloten, op initiatief van Van Marwijk.

Dat meldt de KNVB. De overeenkomst tussen beide partijen liep officieel tot en met het EK van 2016,
maar had wel ontbindende clausules.

Het Nederlands elftal werd bij het Europees kampioenschap al in de groepsfase uitgeschakeld, na nederlagen
tegen Denemarken, Duitsland en Portugal. Na afloop van de eliminatie zei Van Marwijk dat hij 'gefaald had'.

Bij terugkeer in Nederland voerde hij twee evaluatiegesprekken met de KNVB, die volgens de voetbalbond
in een 'open, eerlijke en constructieve' sfeer plaatsvonden. Woensdag kwam Van Marwijk, sinds 2008
werkzaam als bondscoach van Oranje, tot de conclusie dat er geen basis was voor een verdere samenwerking.

Twijfel
Het was voor Bert van Marwijk na afloop van het EK voetbal zeker geen uitgemaakte zaak dat hij zijn functie
beschikbaar zou stellen. Pas na flinke bedenktijd en twee evaluatiegesprekken met de voetbalbond, besloot hij
zijn contract in te leveren. 'Ik heb hevig getwijfeld, maar toch besloten deze stap te moeten nemen', reageerde hij.

52 interlands
Van Marwijk neemt  na 52 interlands afscheid. De oefenmeester leidde Oranje net zo vaak als Marco van Basten.
Alleen Bob Glendenning (87 interlands), Dick Advocaat (55) en Rinus Michels (53) hadden de nationale landenploeg
vaker onder hun hoede.

34x winst
Met Van Marwijk won het Nederlands elftal 34 interlands en speelde het 10 keer gelijk.
Dirk Kuijt speelde de meest interlands onder hem (49). Klaas-Jan Huntelaar maakte de meeste doelpunten (23).
Van Marwijk volgde na het EK van 2008 Marco van Basten op.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Het liefste zou ik zien dat Johan Cruijff van Marwijk opvolgt als Bondscoach van Oranje,
maar ik zie dat niet gebeuren. Denk niet dat Cruijff dat aandurft/wil.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Van Gaal volgt Van Marwijk op als bondscoach Oranje

Louis van Gaal is door de KNVB benoemd tot bondscoach van Oranje. Dat heeft de KNVB vrijdagavond bekendgemaakt.
Hij volgt Bert van Marwijk op die na het teleurstellend verlopen EK in Polen en Oekraïne zelf zijn ontslag indiende.
Danny Blind, die onlangs bij Ajax vertrok, zal fungeren als zijn assistent.

Van Gaal treedt op 1 augustus in dienst van de KNVB. De geboren Amsterdammer heeft een contract voor 2 jaar ondertekend,
tot en met het WK in Brazilië in 2014. Van Gaal krijgt de komende 2 jaar op weg naar het wereldkampioenschap voetbal
assistentie van Danny Blind (50).

Van Gaal wordt op 10 augustus in Zeist gepresenteerd. Tot die tijd doen de betrokkenen volgens de KNVB geen uitlatingen in de media.

Van Gaal moest in april 2011 vertrekken bij Bayern München. Sindsdien zat hij zonder vaste baan.
De toenmalige raad van commissarissen van Ajax wilde hem eind vorig jaar benoemen als algemeen directeur.
Door felle (juridische) tegenstand van het kamp-Cruijff ging die aanstelling niet door.

Na het verbod van de rechter om Van Gaal, achter de rug van Cruijff om, bij Ajax te benoemen, besloot Blind zijn functie
als interim-directeur technische zaken bij Ajax neer te leggen. 'Ik heb gekozen voor Van Gaal', zei Blind.
'Nu zijn komst niet meer aan de orde is, kan en wil ik niet verder', liet de oud-international in februari weten.

Bij Oranje worden de twee voetbalfanaten weer herenigd. Onder leiding van Van Gaal won Ajax met Blind als aanvoerder
onder meer in 1995 de Champions League en de wereldbeker.

Van Gaal volgde in augustus 2000 Frank Rijkaard op als bondscoach bij Oranje. Amper 1,5 jaar later was de oud-voetballer
van onder meer Sparta, Telstar en AZ een illusie armer. Hij slaagde er niet in Oranje naar het WK in 2002 in Japan en Zuid-Korea te leiden.
Het was de eerste keer sinds 1986 dat het Nederlands elftal ontbrak bij een groot titeltoernooi.

Nadien sprak Van Gaal meer dan eens zijn ambitie uit om met een groot voetballand ooit nog eens deel te nemen aan een EK of WK.
Hij krijgt nu dus een herkansing bij Oranje. Eén van zijn eerste opdrachten zal zijn weer een eenheid te maken van de verdeelde spelersgroep.
Mede door interne strubbelingen ging het volledig mis bij het recente EK.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."