Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Hoe belangrijk vind je het dat je partner klaarkomt?

Gestart door Iwan, 20 november 2006, 05:06:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Mannen schijnen klaarkomen belangerijker te vinden dan vrouwen,
als het over het zelf klaarkomen gaat althans.
Hoe zit het eigenlijk met het klaarkomen van de partner?
Beleef jij geen lol als je partner geen orgasme krijgt?
Maakt het je geen donder uit of je partner klaarkomt of niet?
Of is het antwoord wellicht iets genuanceerder?

Bij deze dus de algemene vraag...
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Het is niet het belangrijkste, maar is wel leuk als het wel gebeurt.

Metalholic

Ik denk dat ik het te belangrijk vind dat de partner klaarkomt. Ik vind het voor mezelf niet het meest belangrijk.

Iwan

Het klaarkomen vind ik bij de seks niet eens zo heel belangerijk.
Natuurlijk is het leuk als je partner klaarkomt,
maar ik heb het nog nooit gehad dat mijn partner klaarkwam dankzij mijn inspanning.  :-\

Zelf kom ik ook zelden klaar als ik seks heb en maak ik me na de seks of zelf klaar
of kom ik helemaal niet klaar.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Lynn op 21 november 2006, 21:13:15
Het is niet het belangrijkste, maar is wel leuk als het wel gebeurt.
Dat hij klaarkomt of dat jij klaarkomt?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Citaat van: Iwan op 12 februari 2011, 18:45:57


Citaat van: Lynn op 21 november 2006, 21:13:15
Het is niet het belangrijkste, maar is wel leuk als het wel gebeurt.
Dat hij klaarkomt of dat jij klaarkomt?

Beide eigenlijk. Seks draait niet perse om het klaarkomen.

carola

het is niet het belanngrijkste, maar gewoon wel leuk om te horen, stel dat het echt niet wil laat het dan even rusten en probeer het dan nog een keer

Iwan



Citaat van: AD.nl
'Nederlander meest bezorgde sekspartner van Europa'

Zeven op de tien Nederlanders (71 procent) vindt het tijdens de seks belangrijker
dat zijn of haar partner een orgasme bereikt dan dat zij dit zelf bereiken.
Hiermee zijn Nederlanders de meest bezorgde partners van Europa.
Dit is één van de conclusies van een grootschalig onderzoek naar seksuele trends en behoeften,
uitgevoerd door C-Date, een 'casual dating'-site.

Orgasme
Opvallend is verder dat mannen veel meer belang hechten aan het bevredigen van hun partner
dan dat vrouwen dit doen. Zo verkiest wereldwijd 76 procent van de mannen een hoogtepunt
van de bedpartner boven dat van zichzelf. Bij vrouwen is dit 55 procent.

'Een orgasme bereiken tijdens het vrijen, is voor mannen eenvoudiger dan voor vrouwen.
Dat mannen het belangrijker vinden dan vrouwen om de partner te bevredigen,
zal daarmee te maken hebben,
' zegt Aude Creveau, Senior PR Manager C-Date.

De helft van de respondenten heeft weleens een casual date of seksrelatie.
Zeventien procent gebruikt weleens een casual dating-site.

C-Date vroeg in 2011 elf landen (Nederland, België, Brazilië, Frankrijk, Duitsland, Italië,
Noorwegen, Oostenrijk, Spanje, Zweden en Zwitserland) naar hun seksuele interesses en gedrag.
Per land deden meer dan vijfhonderd respondenten mee aan het onderzoek.
Zij gaven via een online vragenlijst hun voorkeuren door. In totaal deden 5.760 mensen mee.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Het is wel leuk als je partner klaarkomt, heb dan toch het gevoel dat mijn inspanningen beloond worden.  ;D
Ik vind het ook wel wat hebben om te zien hoe mijn partner klaarkomt. De eerste vrouw die ik zag klaarkomen
deed me wel een beetje schrikken, was nogal heftig. (was niet door mijn inspanning dat ze klaarkwam)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Vind ik toch wel belangrijk! Liever dat hij klaarkomt en ik niet dan andersom!

Iwan

Citaat van: Kim op 29 juni 2013, 19:26:08
Vind ik toch wel belangrijk! Liever dat hij klaarkomt en ik niet dan andersom!
Waarom?
Ik snap dat wanneer je een kindje wilt maken dat hij dan wel belangrijk is dat hij klaarkomt,
maar soms is het toch ook lekker om even alleen aan jezelf te denkten en je eigen genot/orgasme voorop te stellen?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: AD.nl
Het belang van een orgasme in je relatie

Een orgasme bereiken tijdens seks met de partner zou moeten zijn als de spreekwoordelijke kers op een taart.
Niet iedereen is het daar echter mee eens: dit is het werkelijke belang van een orgasme in een relatie.

Een orgasme bereiken is belangrijker dan de relatie voor 10 procent van de mannen en 16 procent van de vrouwen.
Voor nog eens 4 op 10 zou dat zeker een factor zijn die bijdraagt aan een relatiebreuk.

Voor 25 procent van de mannen en 20 procent van de vrouwen verslaat een regelmatig orgasme ook verliefd zijn.

De helft is heel tevreden met het aantal orgasmes dat ze beleven, maar slechts 17 procent van de mannen
en 6 procent van de vrouwen is 'heel gelukkig' met de seksuele kant van hun relatie.

Een kwart voelt de druk om 'elke' keer een orgasme te beleven bij seks.
Die druk leidt tot gefake: 70 procent van de vrouwen en 27 procent van de mannen deed al eens alsof.

Mannen kunnen geen orgasme bereiken als: ze te veel gedronken hebben (15 procent),
zich zorgen maken over het werk (12 procent) en bij vermoeidheid (23 procent).

Het orgasme blijft bij vrouwen uit door vermoeidheid, gebrek aan zelfvertrouwen en aan seksuele lust.

Juiste man
Wil je als vrouw de kans op een orgasme vergroten? Kies dan het juiste soort man.
Dat concludeert een studie aan de universiteit van Pennsylvania. 110 koppels werden tijdens het onderzoek geïnterviewd.
Ze kregen onder meer vragen over hun orgasmes: kregen ze er één en, zo ja, was dat voor, na of gelijktijdig met hun partner?

Vrouwelijke respondenten werd ook gevraagd hoe aantrekkelijk ze zichzelf vinden en hoe dominant en mannelijk hun partner is.
Mannen moesten hun eigen aantrekkelijkheid, dominantie en mannelijkheid beoordelen, net als de vrouwelijkheid van hun partner.

Aantrekkelijkheid van man en vrouw werd ook beoordeeld door een aparte groep mensen en op basis van objectieve metingen,
zoals symmetrie en mannelijkheid van het gezicht.

Vrouwen bleken vaker een orgasme gelijktijdig met of vlak na hun partner te hebben als die erg aantrekkelijk of mannelijk was.

'Hoewel de resultaten bevestigd moeten worden, lijken ze de hypothese te bevestigen dat het vrouwelijk orgasme een evolutionair
doel dient, namelijk het selecteren van kwaliteitsgenen voor de nakomelingen
', aldus hoofdauteur David Puts in het tijdschrift
'Evolution & human behaviour.'

Vrouwen die hun orgasme 1 minuut voor tot 45 minuten na dat van hun mannelijke partner krijgen, zouden meer kans hebben
om zwanger te worden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Believe

Pluk de dag denk niet aan morgen dat zijn andere zorgen.

Iwan

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Goedgevoel.be
Wat je orgasmes zeggen over je relatie

Dat seks belangrijk is in de meeste relaties, staat buiten kijf. Maar wist je ook dat het aantal orgasmes
het geluk in je relatie kan beïnvloeden? Het orgasme van de vrouw blijkt daarin zeer belangrijk.

Meer seks en meer orgasmes zijn cruciaal voor een gelukkige, bevredigende band tussen twee koppels.
Dat is niet echt verrassend, maar het feit dat vooral het vrouwelijke orgasme hier een rol in speelt, is dat wel.

In een studie die gepubliceerd werd in The Journal of Sexual Medicine werden 85 koppels tussen 20 en 40 jaar
oud gevolgd. Ze woonden allemaal samen en de relatie duurde gemiddeld al 5,4 jaar jaar. Ze kregen vragen
voorgeschoteld over hun tevredenheid in de relatie in het algemeen en hun seksleven in het bijzonder.
Daarnaast werd ook gepeild naar het aantal orgasmes.

Het orgasme van de vrouw bleek dan cruciaal voor de tevredenheid in de relatie. Hoe meer orgasmes,
hoe tevredener beide partners in de relatie waren. Ook de man voelde zich beter in zijn vel,
zowel emotioneel als seksueel, als zijn vrouwelijke partner regelmatig klaarkwam.
Je hebt het dus gehoord, mannen: seksuele tevredenheid en een gelukkige relatie gaan hand in hand.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."