Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Met wie bespreek je je relatie problemen.?

Gestart door Iwan, 27 augustus 2007, 00:54:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Als je problemen hebt in je relatie bespreek je het dan met je ouders
of met een goede vriend/vriendin of juist met iemand die verder van je afstaat
of iemand wiens/wier werk het is, een relatietherapeut bv?
En waarom bespreek je het met die persoon en niet met de anderen?


Relatietherapie Topic
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Meestal praat ik over zulke dingen met mijn vriend.
Mijn zus en ik delen wel ervaringen met elkaar.

Iwan

Ik zou ze niet uitvoering met mijn moeder bespreken in elk geval,
ze is niet het type dat haar mond kan houden en bovendien verdraait ze nog wel eens dingen. 


Ik denk dat ik het met een goede of mijn beste vriendin zou bespreken als ik relatie-problemen zou hebben.
Ik zou er in elk geval eerder met een vriendin dan met een vriend over praten.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Met mijn partner zelf, daar moeten toch ook door beide de oplossing gezocht worden
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

DonWoozy

ik denk dat het wel handig is dat je die dingen met je partner bespreekt, zodra je dat niet meer kan denk ik toch
wel dat er iets moet gaan veranderen anders gaat het op de den duur toch wel een keer fout!

Iwan



Citaat van: Dity op  8 juni 2008, 21:40:15
Met mijn partner zelf, daar moeten toch ook door beide de oplossing gezocht worden
Citaat van: DonWoozy op  8 juni 2008, 22:08:08
ik denk dat het wel handig is dat je die dingen met je partner bespreekt, zodra je dat niet meer kan denk ik toch
wel dat er iets moet gaan veranderen anders gaat het op de den duur toch wel een keer fout!
Uiteraard is het handig om er ook met je partner over te praten, maar ik heb altijd dat ik het eerst met iemand anders bespreek
zodat die persoon als soort van spiegel/klankbord kan functioneren zodat ik ook alles even goed voor mezelf op een rijtje heb.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Soms bespreek ik het liever met mijn vriendin dan met mijn man. Die ene vriendin met wie ik het bespreek vertrouw ik volkomen, bovendien zitten zij en ik vaak op 1 lijn. het helpt zaken met haar te bespreken, soms lucht alleen al het "zeuren" op en soms kan ik door haar ook beter relativeren en soms heeft zij gewoon een andere invalshoek dan ik. En heel soms bespreken zij en ik dingen voor, zodat ik het rustig aan mijn man kan voorleggen, zonder hem gelijk te overrompelen of te hard te zijn.
Het fijne van deze vriendin is dat zij het omgekeerde ook bij mij doet, dus ze praat ook met mij als haar iets dwars zit in haar relatie.
Ik denk eigenlijk dat onze beide mannen er wel bij varen dat wij sommige zaken eerst met elkaar bespreken.

gjk

Mijn relatie problemen bespreek ik in eerste instantie met mijn vriendin zelf, ik ga het niet achter haar rug om eerst met een ander bespreken, dat verwacht ik ook niet van haar.

carola

ik zou het met mijn vriend bespreken, die ziet ook altijd als er wat met mijn is ik reageer dan heel anders of ben dan heel stil dan weet hij vaak al genoeg