Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Trouwen

Gestart door Iwan, 25 november 2006, 17:52:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Trouwen is ouderwets

Mee eens, .....
0 (0%)
Niet mee eens, ....
8 (66.7%)
Geen Mening.
4 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 11

Iwan

Stelling: Het is ouderwets om te trouwen.

Wat is je mening hier over.
Je kunt alleen: mee eens/niet mee eens of geen mening stemmen,
maar ik zou het wel leuk vinden als je een toelichting zou willen geven.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik vind trouwen niet iets van vroeger.
Het is een bezegeling van je liefde voor elkaar en vind trouwen wel wat hebben.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Ik wil ook ooit trouwen.

Joost

Ik wil ook wel eens trouwen maar als men vriendin dit niet wil heb ik er geen moeite mee

jaantje

Ik vind trouwen niet ouderwets.
Ik heb alleen die behoefte nooit zo gehad.

Metalholic

Ikzelf hoef niet zonodig te trouwen, vind het wel best gewoon. Als je relatie maar goed is toch.

Rianne

Ik hoef niet zo nodig te trouwen, het voegt voor mij niks toe

Margje

Trouwen om te trouwen of om je relatie proberen goed te houden? Nee....Voor mij is het geen wens om te trouwen..ik denk dat ik dan de juiste persoon tegen moet komen waarmee ik dat echt zou willen...het heeft voor mij niet echt een meerwaarde...Ik zou trouwen omdat ik echt hou van iemand en mijn leven wil spenderen met mijn partner..maar zonder trouwen kan dat ook...Ik weet het nog niet wat ik daarmee wil ik denk dat ik pas de keuze maak als ik diegene ontmoet waar het goed bij voelt...En of dat nu wel of niet trouwen is dat maakt voor mij niet uit...samenwonen doe je ook met iemand van wie je houdt...en kan je hele leven....

Het enige is wel ivm kinderen dat trouwen makkelijker is juridisch gezien....daarom trouwen naar mijn idee veel mensen ook die kinderen hebben en/of willen....

Iwan

Getrouwde paren zijn gelukkiger dan mensen die ongehuwd samenwonen.
Dat blijkt uit een demografisch onderzoek onder 758 jonge Nederlanders,
die de laatste achttien jaar zijn gevolgd. Dat getrouwde mensen langer leven,
minder last hebben van depressies en verslavingsproblemen en bovendien
meer tevreden zijn met hun leven, was al langer bekend.



Ã,©nieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

DEN HAAG - Trouwen is weer hot! Uit cijfers van het CBS (Centraal Bureau voor de Statistiek)
blijkt dat er in 2008 ruim 75.000 huwelijken zijn gesloten. Dat zijn er ruim drieduizend meer dan in het jaar daarvoor.

Volgens het CBS heeft het aanvankelijk gunstige economische klimaat van vorig jaar
een positief effect gehad op het besluit in het huwelijksbootje te stappen.

Van de mensen die nu trouwen, is een vijfde eerder gehuwd geweest.
Zij zijn meestal gescheiden. De bruidegom was vorig jaar gemiddeld 36 jaar,
de bruid drie jaar jonger. In 1950 lag die leeftijd op respectievelijk 30 en 27 jaar.




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Gestemd op: Niet mee eens, Ik vind trouwen niet ouderwets.
Zou het snel niet zo heel snel doen, maar wil uiteindelijk zelf wel trouwen.... ooit.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Iwan op 28 maart 2010, 22:31:57
Gestemd op: Niet mee eens, Ik vind trouwen niet ouderwets.
Zou het snel niet zo heel snel doen, maar wil uiteindelijk zelf wel trouwen.... ooit.
Maar dan moet ik natuurlijk wel eerst iemand vinden die ook met mij wil trouwen.  *G
Getrouwd zijn lijkt me ook sowieso wel handig als je samen kinderen hebt, en aangezien ik ooit kinderen wil.....
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Goitske

Ik vind trouwen niet ouderwets het is gewoon wat bij je past sommige bruiloften zijn ouderwets tot en met anderen te hip voor woorden!

Ik ben niet getrouwd zou wel graag trouwen maar mijn vriend ziet het nut er niet van in dus zal wel niet gebeuren! Als ik wel trouw wordt het ook geen groot feest ofzo. Ik zou graag zijn achternaam ook willen, Jan heeft hij al moeten erkennen en direct na de geboorte hebben we de voogdij papieren opgestuurd dat we allebei voogdij hebben.

Alles is nu dus eigenlijk wel geregeld voor het huis hebben we een samenlevingscontract.

Ik geloof niet dat een huwelijk iets anders maakt in een relatie, het zal je relatie ook niet redden netzo dat sommige mensen voor een liefdes baby kiezen om een huwelijk te redden.. werkt even maar niet voor de rest van het leven... en dan heb je een kind waarvan de ouders alsnog uit elkaar gaan

Kim

Ik wil trouwen, maar voor Cedric hoeft dat niet zo nodig

Iwan



Citaat van: Lynn op 25 november 2006, 21:44:11
Ik wil ook ooit trouwen.
Zijn er al plannen in die richting???

Citaat van: Kim op 23 mei 2014, 09:19:54
Ik wil trouwen, maar voor Cedric hoeft dat niet zo nodig.
Maar zie jij het wel in de toekomst gebeuren dat jullie met elkander gaan trouwen?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim


Iwan



Citaat van: Kim op 15 juni 2014, 20:19:35
Ja!  :smitt:
En dan ook in een trouwjurk enzo en met een groot feest?
Wat voor een trouwjurk zou je op je huwelijk (willen) dragen?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Jazeker in een trouwjurk, maar we geven geen feest! We hebben daar gewoonweg het geld niet voor over
en als we moeten bezuinigen op de kosten van een groot feest, dus in een eenvoudig zaaltje of in de achtertuin
dan maken we er liever een luxe dag van met onze beide gezinnen. We hebben het er de laatste tijd wat vaker
over en Cedric is er toch al meer mee bezig.  :)



Zoiets vind ik wel mooi!  :smitt: Zonder handschoenen dan!

carola

ik ga niet in een trouwjurk volgend jaar, ga in een jurkje die ik vaker aan zou kunnen doen bijv bij andere feestjes. Wij hebben er voor gekozen om donderdagochtend te trouwen dan is het gratis bij de gemeente.  Dan zaterdags er na feest te geven met vrienden van ons die komen s'avonds spelen dan houden we het voor onze  familie, vrienden, gj zijn voetbal team en zijn directe collega's

Droopy

Ik wil heel graag trouwen, maar vriendlief vind dat onnodig. (Geldverspilling, geen toegevoegde waarde)