Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Anale Seks

Gestart door Iwan, 19 november 2006, 06:23:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan


Heb je het weleens anaal gedaan?
Hoe was dit de eerste keer, en vond je het voor herhaling vatbaar?

Nooit gedaan?
Waarom niet?
En sta je er wel 'open' voor of is dit echt 'not done'?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Nooit gedaan en lijkt me niet echt prettig

Margje

Weleens geprobeerd maar 1 keer en niet weer..vind het ook een vies idee ...

Iwan

Citaat van: Nu.nl
Anale seks maakt mannen gelukkiger

Mannen worden gelukkiger na een spelletje bondage of SM.
Dat blijkt uit een Australische enquête bij 20.000 personen.
Uit die studie blijkt dat twee procent van de mannen en
anderhalf procent van de vrouwen wel eens graag wordt vastgebonden.
"Het was een telefonische enquête. Er zijn dus vast nog meer mensen
die graag eens worden gedomineerd
", verklaart een van de onderzoekers
van de universiteit van South Wales.

Een andere vaststelling die blijkt uit het onderzoek is dat mensen die wél gefascineerd zijn
door zaken als SM of anale seks geestelijk beter in hun vel zitten dan anderen.
Daaruit besluiten de onderzoekers dat mannen die wel eens een 'vreemde' sprong wagen,
zich gelukkiger voelen. "Er is niets mis met die mannen; ze hebben gewoon een breder seksueel repertoire",
besluit de onderzoeker.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Metalholic

Kijk aan zou wel een gevoel van machtig zijn wat de man dan lekker laat voelen. Vrouw lekker onderdanig aan hem. Heerlijk gevoel toch.

Iwan

Ik heb er geen ervaring mee en heb er eigenlijk ook niet echt de behoefte aan gehad ooit.
Op zich sta ik met seks wel open voor nieuwe ervaringen dus ik zou niet zeggen; nooit van mijn leven.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: HLN.be
Anale seks populair bij jongeren

In deze experimentele tijden neigen vooral jongeren alles uit te proberen.
Anale seks lijkt daarbij zeer populair.

Seksuologen en gezondheidsorganisaties in Amerika trekken aan de alarmbel.
Anale seks houdt risico's in, dat blijkt uit onderzoekscijfers. Steeds meer jongeren
lopen een seksueel overdraagbare aandoening op omdat veilig vrijen al eens vergeten wordt.

Foute redenen
Seksuologen claimen dat vooral meisjes 'gedwongen' worden tot anale seks.
Vaak door foute redenen. Meisjes hopen op die manier 'hun partner te plezieren',
'het risico op zwangerschap te beperken' of 'de maagdelijkheid te behouden'.
Gezondheidsrisico's worden volledig over het hoofd gezien.

"Het is schokkend om vast te stellen dat er heel wat mythes bestaan rond anale seks",
vertelt Judy Kuriansky, professor aan de Columbia Universiteit. "Zo denken velen dat ze
geen aandoening kunnen oplopen, omdat ze geen echt geslachtsverkeer zouden hebben.
Hoe je aids kan krijgen, weten ze allemaal, alleen houden ze er persoonlijk geen rekening mee
".

Taboe
Op anale seks kleeft, vooral bij de seksuele opvoeding, nog een taboe.
Volgens de wetenschappers wordt het hoogtijd om dit meer bespreekbaar te maken,
enkel zo kan beter gewezen worden op de risico's.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: HLN.be
1 op 2 vrouwen beleeft anale seks

Een rondvraag door een Nederlands vrouwenblad leert dat dames niet vies zijn van anale seks.
48 procent van alle ondervraagden waagt er zich af en toe aan.

Halfjaarlijks
Aan 514 dames werd gevraagd of ze anale seks beleven. Bijna de helft van alle dames beweert
dat ze af en toe anale standjes uitproberen. Al moet er bijgegezegd worden dat anaal niet tot
de meest toegepaste posities behoort. Een kwart waagt er zich maandelijks aan, het merendeel
doet het slechts één keer op een halfjaar. Daarbij zijn het zeker niet enkel mannen (39 procent)
die het initiatief nemen, ook vrouwen (36 procent) willen het regelmatig uitproberen.

Nadelen
Zijn er ook nadelen aan de anale seks? Wel, volgens de ondervraagden.
'Pijn' is het topantwoord en ook 'viezigheid' bleek een belangrijk minpunt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Een (toenmalige) liefde heeft het wel eens aan mij voorgesteld, ben er toen niet op in gegaan.
Het idee schrikt me toch wel een beetje af, maar het hangt denk ik bij mij ook heel erg van de vrouw af.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Ik heb er ook geen ervaring mee en het hoeft van mij ook niet.

Iwan

Na al die positieve verhalen hier van de dames, moet ik misschien mijn standpunt nog eens heroverwegen.  *G
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje

Citaat van: Iwan op  9 november 2010, 16:52:21
Na al die positieve verhalen hier van de dames, moet ik misschien mijn standpunt nog eens heroverwegen.  *G

Je moet alles eens een keer proberen...

Maar voor mij is het echt een no no!

Iwan

Citaat van: Margje op  9 november 2010, 17:14:59
Citaat van: Iwan op  9 november 2010, 16:52:21
Na al die positieve verhalen hier van de dames, moet ik misschien mijn standpunt nog eens heroverwegen.  *G

Je moet alles eens een keer proberen...

Maar voor mij is het echt een no no!
Margje vragen

Ja, je moet het inderdaad eens geprobeerd hebben om er een oordeel over te hebben denk ik.
Jou beviel het schijnbaar niet, anderen beviel het volgens hun reacties wel, nu moet ik nog erachter komen of het mij bevalt.  ;D
Maar het lijkt me toch niet iets wat je snel/gemakkelijk aan je partner vraagt
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Japser

Volgens mij is het ook vaak het voorstel van de manlijke kant.

Is wel iets waar je dan voor open staan moet denk ik.

Lynn

Citaat van: Japser op  1 juni 2013, 17:02:24
Volgens mij is het ook vaak het voorstel van de manlijke kant.

Is wel iets waar je dan voor open staan moet denk ik.

Briljante woordkeuze! ;)

Joost


Iwan

Hoewel ik er eerder niet aan moest denken, is het nu iets wat ik eigenlijk wel eens zou willen proberen.
(Met en bij een vrouw dan)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: Vrouw.nl
Anale sex: go or no go?

Voor sommigen is de anus een no go area , voor veel anderen de toegangspoort naar de sexhemel.
Hoe zit het in de Nederlandse slaapkamers?

27% van de Nederlandse vrouwen heeft weleens anale sex gehad, blijkt uit onderzoek onder 4.137 vrouwen
van Kenniscentrum Sexualiteit Rutgers WPF.

Een van die vrouwen is Marijke (32). Zo'n twee keer per week komt haar minnaar binnen via de achteringang.
Ze is er dol op, en dat terwijl ze er eerst niks van moest hebben. "Mijn ex en ik hebben het meerdere keren
geprobeerd. Maar ik blokkeerde, waardoor het pijn deed. Op den duur staakten we onze pogingen.
"
Ze had anale sex al afgeschreven, totdat ze haar huidige minnaar ontmoette. "Hij had er veel ervaring mee
en bouwde het langzaam op. We begonnen met buttplugs van verschillende groottes, dus toen we het
daadwerkelijk deden, was ik er helemaal klaar voor. Ik vond het heerlijk! Zo moeizaam als het met mijn ex ging,
zo soepel ging het nu. Ik was enorm opgewonden, wat noodzakelijk is voor lekkere anale sex.
"

Waarom vinden mannen het toch zo fijn of opwindend? Seksuoloog Wil Berghuis: "Het is strakker.
Dat vinden veel mannen lekker omdat het meer stimulatie kan geven. Behalve dit fysieke voordeel is er ook
een psychische reden: anale sex is toch een beetje stiekem, verboden. Veel mensen vinden het raar.
Daarom is het prikkelend. Net zoals sex in het openbaar voor extra opwinding kan zorgen.
" Genoeg redenen voor hém.

Go
Grootschalig Amerikaans onderzoek van Indiana University wijst uit dat van de vrouwen die anale sex hadden,
94% een orgasme rapporteerde. Ja, je leest het goed. 94%. Dat is bijna een orgasme-garantie! Het ligt echter
genuanceerder: uit hetzelfde onderzoek bleek dat anale sex vrijwel altijd wordt gecombineerd met andere
prikkelende handelingen, zoals vaginale penetratie, orale sex en handmatig stimuleren van de clitoris.
En hoe meer sexuele verrichtingen, des te groter de kans op een climax. Klaarkomen door uitsluitend anale sex
kan niet, zegt Leusink. "Het uitrekken van de kringspier kan een prikkeling veroorzaken, maar dit is in eerste instantie
niet sexueel. Vrouwen komen klaar door stimulatie van de clitoris, en de zenuwen van de anus zijn niet gekoppeld
aan die van de clitoris. Vaak wordt anale sex gecombineerd met clitorale stimulatie, waardoor je het kunt koppelen
aan een lekker gevoel en een orgasme door anale sex kunt bereiken.
"

Om dit te bereiken zijn er speciale tips & tricks. In de loop der jaren is het ook steeds meer normaal geworden.
Ondanks dat zijn veel vrouwen geen fan van anale seks, terwijl de meeste mannen het als heel prettig ervaren
en graag willen. Om samen tot een compromis te komen is communicatie heel belangrijk.

Ben je nieuwsgierig geworden naar anale sex? Sla dan glijmiddel in en ga ervoor. Belangrijk is dat je het doet
met iemand met wie je goed kunt communiceren. En er zijn nog meer tips voor anale sex:

Seksuoloog Wil Berghuis: "Anale sex kan pijnlijk zijn. Het is dus belangrijk dat je je grenzen kunt aangeven.
Als je pijn hebt, stop er dan mee. Laat het niet over je heen komen onder het mom van 'het is toch zo voorbij'.
Je moet assertief durven zijn. Dat gaat makkelijker bij iemand die je vertrouwt.
"

No go
Wat voor alle sexuele handelingen geldt, geldt ook voor anale sex: doe het veilig en doe alleen wat je zelf wilt.
Gebruik een glijmiddel, het liefst op siliconenbasis, want dat vervliegt minder snel dan de waterbasisvariant.
Zonder glijmiddel doet het pijn en is er kans op scheurtjes in de anuswand. Die is heel kwetsbaar, dus kijk ook uit
met voorwerpen en lange nagels. En was je goed. Je wilt niet dat de bacteriën van de anus in je vagina terechtkomen,
want dan kun je bijvoorbeeld blaasontsteking krijgen."

Als je je er niet goed bij voelt, doe het dan niet. En als je partner je blijft pushen terwijl jij hebt aangegeven
geen behoefte te hebben, biedt dan aan een dildo in zijn aars te stoppen. Hebben jullie toch nog anale sex.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."