Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Leugentje tijdens het flirten hoort erbij

Gestart door Iwan, 5 maart 2009, 19:58:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stelling: Leugentje tijdens het flirten hoort erbij

Man - Eens
Vrouw - Eens
Man - Oneens
Vrouw - Oneens

Iwan




Citaat van: HLN.be
Meer dan helft singles liegt bij online dating

58 procent van de Europeanen zegt een potentiële partner voor te liegen in de hoop een afspraakje
vast te krijgen. Uit een grootschalig Europees onderzoek blijkt dat Italianen de grootste leugenaars zijn.

Leugenaars
Het onderzoek bevroeg singles uit Groot-Brittannië, Nederland, Italië, Duitsland en Frankrijk.
72 procent van de Italianen bekent oneerlijk te zijn bij het online daten. De Duitsers,
Fransen en Britten zijn eerlijker, daar liegt respectievelijk 58 procent, 56 procent en 55 procent.
Nederlanders blijken het betrouwbaarst te zijn, daar pleegt 'slechts' 48 procent van de singles
bedrog op het internet, meldt De Telegraaf.

Teleurstelling
Lengte, gewicht en kapsel zijn de meest populaire onderwerpen waarover gelogen wordt.
Verder werken de daters hun foto's digitaal bij, zijn deze niet representatief of stammen ze
uit 'betere' tijden. Dit zorgt er natuurlijk voor dat veel dates op een grote teleurstelling uitdraaien.

Oppervlakkig
Nederlanders blijken wel de meest oppervlakkige daters te zjin. Een derde van hen baseert de keuze
van zijn date enkel op het uiterlijk en een kwart besluit op basis hiervan of hij het bed zal delen
met zijn afspraakje. Fransen en Britten houden meer rekening met de persoonlijkheid van een potentiële partner.



In Zuid-Korea was het wettelijk verboden om te liegen tegen een vrouw om haar in bed te krijgen.
Nu twee mannen het zelf overkomen is zijn ze in beroep gegaan tegen de wet en met succes.
Er mag weer gelogen worden om een vrouw het bed in te lokken, goed nieuws!


Iedereen schildert zichzelf, met name bij een eerste date,
wel eens beter af of legt de nadruk meer op zijn/haar goede eigenschappen.
Stelling: Leugentje tijdens het flirten hoort erbij! Eens of oneens?
lees ook:
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Wat voor nut heet het in hemelsnaam om over je kapsel te liegen? Dat kun je toch zo veranderen?
Ik heb, volgens mij, nooit echt gelogen bij online dating, wel eens wat verzwegen, maar dat was meer
zo van, dat ontdekt ze wel als we elkander ontmoeten. Niet dat ik trouwens nou een echte online-dater
ben, maar 3× afgesproken met iemand die ik louter van het internet kende.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Citaat van: Iwan op  5 maart 2009, 19:58:13
Leugenaars
Het onderzoek bevroeg singles uit Groot-Brittannië Nederland, Italië, Duitsland en Frankrijk.
72 procent van de Italianen bekent oneerlijk te zijn bij het online daten.
De Duitsers, Fransen en Britten zijn eerlijker, daar liegt respectievelijk 58 procent, 56 procent en 55 procent.
Nederlanders blijken het betrouwbaarst te zijn, daar pleegt 'slechts' 48 procent van de singles bedrog op het internet, meldt De Telegraaf.

Nederlanders met slechts 48% zijn het betrouwbaarst.
Ik vind het nogal veel hoor

Citaat van: Iwan op  5 maart 2009, 19:58:13
Teleurstelling
Lengte, gewicht en kapsel zijn de meest populaire onderwerpen waarover gelogen wordt.
Verder werken de daters hun foto's digitaal bij, zijn deze niet representatief of stammen ze uit 'betere' tijden. Dit zorgt er natuurlijk voor dat veel dates op een grote teleurstelling uitdraaien.

Ja, dat kun je toch verwachten dat dat uitloopt op een teleustelling.
Ben gewoon eerlijk als je aan zoiets meedoet.
Als je elkaar ontmoet dan komt het toch wel uit.

**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

gjk

Ik heb oneens gestemt, ik vind ook dat je gelijk van het begin af aan eerlijk moet zijn en je niet beter voor moet doen dan je werkelijk bent de waarheid komt vroeg of laat toch naar buiten.

Ik ben zelf in ieder geval altijd eerlijk geweest bij een eerste afspraakje het ligt gewoon niet in mijn aard om te liegen over mezelf.

Iwan

Ik heb eens gestemd, ik denk dat iedereen op een eerste date zichzelf wel mooier/beter voordoet dat zij/hij daadwerkelijk is.
Je moet natuurlijk niet keihard alles bij elkaar gaan liegen, want het komt inderdaad uiteindelijk toch wel uit,
maar denk dat iedereen altijd wel een klein beetje de waarheid manipuleert.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Metalholic

Denk het ook wel. Tijdens de flirt hoef je ook niet meteen het achterste van je tong te laten zien.
Komt later wel als het verder gaat.

carola

nee vind ik niet, wees gewoon je zelf daar kom je verder mee

Iwan



Citaat van: Dity op 21 oktober 2009, 01:18:08
Citaat van: Iwan op  5 maart 2009, 19:58:13
Teleurstelling
Lengte, gewicht en kapsel zijn de meest populaire onderwerpen waarover gelogen wordt.
Verder werken de daters hun foto's digitaal bij, zijn deze niet representatief of stammen ze uit 'betere' tijden.
Dit zorgt er natuurlijk voor dat veel dates op een grote teleurstelling uitdraaien.

Ja, dat kun je toch verwachten dat dat uitloopt op een teleurstelling.
Ben gewoon eerlijk als je aan zoiets meedoet.
Als je elkaar ontmoet dan komt het toch wel uit.
Daarom zou ik ook eerlijk zijn, dan kan het alleen maar meevallen ipv dat het tegenvalt.
En daarbij als je een date hebt met iemand die door jouw gebreken heen kan kijken dan is de kans dat het op een relatie,
of een goede vriendschap, uitloopt ook groter lijkt mij.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Voordeel van 'iemand' op internet ontmoeten is dat een leugentje tijdens het flirten helemaal niet nodig is.
Ik ben gewoon zo eerlijk mogelijk en als iets ze niet bevalt... tja... jammer dan. We kunnen dan natuurlijk
wel vrienden blijven.  ;D

(moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik al zo'n 3 jaar vrijgezel ben, dus het altijd en overal eerlijk over zijn is geen sleutel tot succes)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

liezie

Ik ben het er niet eens mee.
Wees gewoon vanaf het begin eerlijk met jezelf, en gewoon je eigen.
De waarheid komt later toch steeds naar boven.