Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Internetliefde, In hoeverre kan dit volgens jou?

Gestart door gjk, 2 januari 2010, 11:34:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gjk

In hoeverre kun je verliefd worden op een persoon van internet, die je dus niet irl kent?

gjk

ik kan het niet via internet, ik moet haar echt in real life zien. in het echt is ze toch altijd anders dan op een foto die op internet staat, bij mij altans.

Iwan

Ik denk dat het wel kan, maar ik heb het heel vaak dat ik iemand op het internet heel leuk vind,
en het gevoel heb dat die persoon mij begrijpt, maar als ik haar dan in het echt ontmoet dan is
dat toch vaak heel anders.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Metalholic

Via internet is het vaak geschreven tekst, en mis je dus veel emotie. Het kan verdekt op geschreven zijn. Er kan een glimlach achter zitten of een moeilijke blik. Iemand kan zich in tekst zoveel anders (beter) voordoen dan dat deze in het echt is.

Iwan

Citaat van: Kubus op 21 januari 2010, 14:00:50
Via internet is het vaak geschreven tekst, en mis je dus veel emotie. Het kan verdekt op geschreven zijn.
Er kan een glimlach achter zitten of een moeilijke blik.
Iemand kan zich in tekst zoveel anders (beter) voordoen dan dat deze in het echt is.
Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar als je iemand via het internet spreekt dan is het uiterlijk niet zo van belang
en niet zo afleidend en leer je iemand misschien juist wel beter kennen omdat mensen op het internet meer durven (zeggen)
en dus openlijker zijn.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Tyz

Ik ken mijn huidige vriendin van een forum, maar denk idd dat het vaak niet goed gaat.

carola

ik heb al mijn vriendjes leren kennen via internet met de eerste 2 hield het niet lang stand met mijn huidige schat woon ik nu bijna 2 maand samen

Iwan



Citaat van: gjk op  2 januari 2010, 16:26:28
ik kan het niet via internet, ik moet haar echt in real life zien.
in het echt is ze toch altijd anders dan op een foto die op internet staat, bij mij altans.
Is uiterlijk voor jou een doorslaggevend criterium om verliefd op iemand te worden?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Goitske

Ik denk wel dat het kan mits je allebei echt open en eerlijk bent, geen verboren agenda. Tegenwoordig is het internet ook niet alleen meer geschreven tekst je hebt webcames, skype etc dus je kunt elkaar echt zien, echt spreken.

Ik ken Marcel ook via het internet, heb hem er 16 jaar geleden online ontmoet, 2 jaar online en later telefonisch contact gehad en nu ruim 13 jaar samen

gjk

Citaat van: gjk op  2 januari 2010, 16:26:28
ik kan het niet via internet, ik moet haar echt in real life zien. in het echt is ze toch altijd anders dan op een foto die op internet staat, bij mij altans.

Ik moet even terug komen op mijn eerdere reactie, ik heb Carola via internet ontmoet, ze bleek op nog geen 5 kilometer van mij af te wonen, we hebben uiteindelijk een afspraak gemaakt en wonen nu alweer bijna 3 jaar samen.

Sugamilk

Echte liefde voel je pas in real life, maar denk wek dat je ander soort gevoelens kan koesteren viir iemand online, die je niet irl kent. Meer spanning en nieuwsgierigheid dat echte liefde denk ik. Al had ik met mijn man wel zoiets van, als ie zo in t echt ook is, dam zwicht ik :-)