Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Soedan --> Nederland --> Soedan

Gestart door Iwan, 8 april 2008, 23:31:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moet Nederland de geldstroom naar landen als Soedan stopzetten als ze een boycot of anders acties tegen Nederland afroepen?

Ja, omdat .....
Nee, omdat .....
Geen Mening

Iwan

Defensieminister Eimert van Middelkoop zou afreizen naar Soedan om een bezoek te brengen
aan het Nederlandse contingent van de VN-troepenmacht aldaar. Maar de minister
en zijn gezelschap kregen van de Soedanese autoriteiten te horen dat de visa nog niet klaar waren.
Van Middelkoop moest daarom zijn reis afblazen en daarmee ook bezoeken aan Ethiopië en Burundi.
Bronnen rond het kabinet brengen de weigerachtige houding van de Soedanezen in verband
met de film 'Fitna' van Geert Wilders, zo meldde 'de Volkskrant' vandaag.

Enige tijd geleden gingen tienduizenden Soedanezen de straat op om te demonstreren
tegen de Deense Mohammedcartoons die veel ophef veroorzaakten.
President Al-Bashir riep daarbij op tot een boycot van Deense producten.
Nederland is momenteel een van de grootste donoren van Soedan.


Moet Nederland de geldstroom (ontwikkelingshulp) naar Sudan en andere landen stoppen
als ze oproepen tot een boycot van Nederlandse producten en bv de Nederlandse vlag verbranden
of oproepen tot aanslagen op Nederlandse burgers?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Ik vind zo wie zo ook zonder een boycot, vlag verbranden of oproepen tot aanslagen dat Nederland wel eens wat minder kan doneren aan andere landen.

We zijn zo onderhand overal haantje de voorste in als het om geld weggeven gaat, en de personen die in die landen aan de macht zijn hebben een riant leventje. Laat ze dat eerst maar eens veranderen, deel het een beetje eerlijker op in je eigen land zou ik zeggen.

En van het geld wat ze hier dan overhouden kunnen ze dan steken in de ouderenzorg, onderwijs en ga zo maar door.
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Als ze geen Nederlandse producten meer kopen omdat ze Nederland willen straffen voor iets wat hier mag,
commentaar geven op iets als een geloof, dan vind ik dat Nederland best mag zeggen;
"als jullie niets meer van ons willen hebben dan is dat jullie goed recht, maar als jullie niets willen
wat uit Nederland afkomstig is, dan geldt dat voor alles wat uit Nederland komt dus ook financiële middelen".

En vlaggen verbranding en oproepen tot aanslagen op Nederlandse burgers gaat helemaal een stap te ver,
als zij ons bedreigen op wat voor manier dan ook, dan vindt ik dat Nederland die bedreigingen aan zichzelf
niet ook nog eens financieel moet ondersteunen.
Als iemand dreigt om je wat aan te doen ga je toch ook niet naar de winkel om een pistool voor die person te kopen?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."