Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Jongen tijdens ontgroening in brand gestoken

Gestart door Iwan, 20 april 2010, 12:21:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Citaat van: telegraaf.nl
Jongen tijdens ontgroening in brand gestoken

GRONINGEN - Een 21-jarige student uit Groningen is zwaargewond geraakt toen hij bij een ontgroening
in brand is gestoken. De ontgroening vond plaats op 11 april bij een eilandje bij Giethoorn. Volgens RTV Noord
droeg de student een sinterklaaspak en vroeg hij een medestudent om hem in brand te steken.
Brandend rende de 21-jarige in het water.

Pas veertig uur na het incident heeft de student zich gemeld bij een arts. Hij ligt in het Brandwondencentrum in Groningen.
Hij moet daar waarschijnlijk nog de hele week behandeld worden aan zijn verwondingen.

De ouders van de jongen hebben aangifte gedaan bij de politie. Zij willen dat de onderste steen boven komt.
Drie andere studenten die bij de ontgroening waren worden binnenkort gehoord. Na overleg met de officier van justitie
is besloten een strafrechtelijk onderzoek in te stellen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Wat een idioten, dit is al de zoveelste die omkomt (in Groningen) tijdens de ontgroening.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Tyz

Citaat van: Iwan op 20 april 2010, 16:49:04
Wat een idioten, dit is al de zoveelste die omkomt (in Groningen) tijdens de ontgroening.

Omkomt? Hij is niet dood toch?
Maar wel eens, ziek, dit is onzin, 'zelfs' voor een ontgroening.

Iwan

Citaat van: Tyz op 22 april 2010, 14:30:38
Citaat van: Iwan op 20 april 2010, 16:49:04
Wat een idioten, dit is al de zoveelste die omkomt (in Groningen) tijdens de ontgroening.
Omkomt? Hij is niet dood toch?
Maar wel eens, ziek, dit is onzin, 'zelfs' voor een ontgroening.
Nee de vorige was overleden, deze inderdaad niet.
Ik had het wel goed gelezen/begrepen, maar drukte mij gewoon verkeerd uit, maar goed gezien!!  :Sko:
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: AD.nl
Werkstraf voor in brand steken student

GRONINGEN - De rechtbank in Groningen heeft de 21-jarige student Rik B. veroordeeld tot een werkstraf van 50 uur.
De student stak in april een medestudent in brand tijdens een ontgroeningsstunt van studentenvereniging Albertus Magnus.

Het slachtoffer trok tijdens de ontgroening in Giethoorn zelf een sinterklaaspak aan en vroeg aan B. om hem in de brand te steken.
Volgens de rechtbank gaf het slachtoffer weliswaar toestemming voor de stunt, maar wist hij op dat moment niet dat er een behoorlijke
hoeveelheid lampolie werd gebruikt. Het ongezien toevoegen van de brandbare vloeistof maakt B. strafrechtelijk verantwoordelijk
voor zijn actie. De werkstraf valt aanzienlijk lager uit dan de door het Openbaar Ministerie geëiste werkstraf van 240 uur.
B. heeft spijt betuigd en de rechtbank denkt niet dat hij in herhaling zal vallen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."