Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Man die zichzelf in brand stak overleden

Gestart door Iwan, 7 april 2011, 11:24:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl
Man die zichzelf in brand stak overleden

De man die zichzelf gisteren op de Dam in Amsterdam in brand heeft gestoken, is aan zijn verwondingen overleden.
De man, die volgens AT5 een uitgeprocedeerde asielzoeker uit Iran was, stak zichzelf gisteren in brand.
Vlakbij het Nationale Monument op de Dam stak de man zijn kleding rond 12:30 in brand,
nadat hij zich had overgoten met een brandbare vloeistof.
Toegesnelde omstanders probeerden het hevige vuur met jassen en water te doven.

Omstanders probeerden nog met jassen het vuur te doven. Naar verluidt heeft de man zo'n twee minuten in brand gestaan.

De man was vanuit Amsterdam overgebracht naar het Brandwondencentrum in Beverwijk.
De politie is nog op zoek naar zijn familie in Iran. Een aantal vrienden heeft vanochtend nog wel afscheid kunnen nemen van de man.

Getuigen meldden dat de man een verwarde indruk maakte. Hij sprak over zijn kinderen.

De Amsterdamse zender AT5 zette gisteren een filmpje van het incident op de website. De site raakte daardoor overbelast.
AT5 waarschuwde bezoekers van de website voor de beelden met de tekst 'de beelden zijn heftig'.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Het is een vreselijk triest gebeuren.
Hoe wanhopig moet je zijn...

Maar hulde aan de mannen die met hun jassen hebben geprobeerd de vlammen te doven!

Iwan

Ik heb het filmpje ook gezien, de man moet inderdaad wanhopig zijn geweest.
Dat hij uitgeprocedeerd was schijnt inmiddels alweer te zijn ingetrokken door de politie.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."