Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Agenten gewond bij schietpartij in Baflo

Gestart door Iwan, 13 april 2011, 21:59:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Agenten gewond bij schietpartij in Baflo

BAFLO - In het Groningse Baflo heeft woensdagavond een schietpartij plaatsgevonden,
waarbij mogelijk doden zijn gevallen. Volgens de politie zijn er twee agenten gewond geraakt,
meldt de NOS. Volgens onbevestigde berichten zou er minimaal één dode zijn.

Een verdachte is gearresteerd. De politie riep eerder op de avond via Burgernet op om uit te kijken
naar een "getinte man, met blauwe jas en blauwe jeans." Hij heeft opvallende dreadlocks.
Mensen worden verzocht te bellen met de politie als ze deze man zien en zelf geen actie te ondernemen.

Volgens onbevestigde berichten zou de verdachte zijn ex-vriendin dermate hebben mishandeld
dat zij aan haar verwondingen is overleden. Van de agenten die op de melding reageerden
zou er één zijn overleden en één gewond zijn geraakt.

Er vliegen veel helikopters boven het plaatsje.
Om elf uur wordt een persconferentie gehouden op het politiebureau in de stad Groningen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Agent omgekomen bij schietpartij in Baflo

Bij een schietpartij in het Groningse Baflo is een agent (48) omgekomen. Een vrouwelijke collega (22) raakte gewond.
De schutter is gearresteerd. De agenten reageerden op een melding van een geweldsmisdrijf aan de Heerestraat in Baflo.
Op het adres aangekomen werden ze beschoten. Over de toestand van de vrouwelijke agent is niets bekend.
Er zouden ook omstanders gewond zijn geraakt.

Volgens onbevestigde berichten zou de verdachte (25) zijn ex-vriendin dermate hebben mishandeld dat zij
aan haar verwondingen is overleden. Op Twitter staan berichten dat het om een 15-jarige meisje zou gaan
dat met een brandblusser in neergeslagen. Ook wordt gemeld dat de politieman met zijn eigen dienstwapen is neergeschoten.

Toen de politie arriveerde bij het huis zijn de agenten naar binnen gegaan en is een van de agenten bij een worsteling
zijn pistool verloren en werd hij drie keer in het hoofd geschoten. Een andere agent zou in de borststreek zijn getroffen.
Ook een omstander is bij de schietpartij gewond geraakt. De verdachte is gewond geraakt als gevolg van een schotenwisseling
en verkeerd buiten levensgevaar.

'Ik zag een politiewagen bij een woning staan', zegt een bewoner van de Heerestraat.
'Vervolgens renden agenten weg met getrokken pistolen. Toen ben ik snel mijn huis in gerend', aldus meldt BNDeStem.nl

De politie riep eerder op de avond via Burgernet op om uit te kijken naar een 'getinte man, met blauwe jas en blauwe jeans.'
Hij zou opvallende dreadlocks hebben.
Mensen werden verzocht te bellen met de politie als ze deze man zien en zelf geen actie te ondernemen.

In verband met het onderzoek rijden er tot morgen 10.00 geen treinen tussen Winsum en Warffum.

Om twaalf uur wordt een persconferentie gehouden op het politiebureau in de stad Groningen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Vrouwelijk slachtoffer was 29 jaar

Baflo - De vrouw die gisteren om het leven kwam in het Groningse Baflo is Renske Hekman. Ze was 29 jaar.
De vrouw werd woensdagavond dood gevonden in de gang van het appartementencomplex in Baflo waar ze woonde.
Ze was naar alle waarschijnlijkheid doodgeslagen met een brandblusser.

Renske was biologe en werkte al twee jaar bij zeehondencrèche Pieterburen.
Ze observeerde de zeehonden in het Dollard gebied maar verzorgde ook zieke zeehonden.
Haar collega's zijn zwaar aangeslagen door haar overlijden.

De verdachte is een 25-jarige illegale immigrant en een bekende van de politie.
Volgens onbevestigde bronnen zouden Renske en de verdachte al zo'n twee jaar een relatie hebben gehad.
De 25-jarige is een uitgeprocedeerde illegale immigrant, heeft de politie zojuist bevestigd. Hij is een bekende van de politie.
De man moet worden uitgezet maar omdat niet bekend is welke nationaliteit de man heeft,
kon hij nog niet worden uitgezet uit ons land.

Twee agenten gingen na een melding kijken bij het appartementencomplex, waar Renske dood werd aangetroffen.
Bij een worsteling met de verdachte kwam de 48-jarige motoragent Dick Haveman door schoten om het leven.
Een 22-jarige agente en een 72-jarige omstander raakten gewond.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."