Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Lijkschouwingen op tv

Gestart door Lynn, 8 januari 2007, 16:35:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lijkschouwingen op tv: dat moet kunnen

Eens
8 (72.7%)
Oneens
2 (18.2%)
Geen mening
1 (9.1%)

Totaal aantal stemmen: 10

Lynn

Boze reacties na lijkschouwingsprogramma

Televisiezender Tien heeft heftige reacties gekregen op een uitzending waarin lijkschouwingen verricht werden.

Sectie
In het programma werd er sectie gedaan op verse, dode lichamen. Zo werden de longen uit een lichaam gehaald om te laten zien hoe de ademhaling werkt. Ook werden de voortplantingssystemen van zowel een man als een vrouw uit een dood lichaam gesneden.

Omstreden
De lijkschouwingen werden verricht door de omstreden Duitse anatoom Gunther von Hagens, die bekendstaat om zijn tentoonstellingen van geprepareerde lichaamsdelen. Tien zond de documentaire zaterdagavond om 21:00 uur uit, een tijdstip dat ook kinderen nog televisie kijken.

Politiek
Ook vanuit de politiek komen kritische geluiden. CDA'er Atsma is geschokt over de uitzending. Hij wil dat medewerkers van het Nederlands Instituut voor de Classificatie van Audiovisuele Media (NICAM) zich over de uitzending buigen.

Reactie Tien
Een Tien-woordvoerder zegt dat de zender alle geldende richtlijnen voor dergelijke programma's in acht heeft genomen. Tien kreeg veel reacties op de uitzending. Volgens de zegsman waren de meeste mensen positief.

Ã,© RTLNieuws.nl


Metalholic


mary-kate

ik heb het ook gezien,soms vond ik het vies uitzien en het idee ook hoe je soms dat lijk zag bewegen
maar over het algemeen genomen vond ik het wel intressand om te zien hoe alles werkt
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Dity

Heb het programma niet gezien, maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die het niet echt een prettig programma zullen vinden om naar te kijken.

Maar soms zie je in het journaal wel ergere beelden dacht ik zo
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Pinnie

Vind wel dat het moet kunnen mits dat het wat later in de avond is zodat kleine kinderen niet perongeluk op die zender komen.
Verder kies je er toch zelf voor of je kijkt of niet...?

jpyjpy

ik heb een stukje gezien en die man leek net op herr Flick van de gestapo, uit allo allo. incl. hoed, spraak en bril

vampie

Citaat van: jpyjpy op 24 januari 2007, 12:19:16
ik heb een stukje gezien en die man leek net op herr Flick van de gestapo, uit allo allo. incl. hoed, spraak en bril

hahha dat had ik nu ook.

maar vond het wel intressant en moet gewoon kunnen vind ik , je bepaald zelf of je kijkt of niet , kan je er niet tegen kijk dan niet

Metalholic

heb er laatst ook een stukje van gezien, ik vind hem ook niet echt profesioneel over komen zo moeilijk hij dingen uit elkaar krijgt enzo. Als je een beetje oefend moet je dat toch beter kunnen.

jaantje

Ik heb het een paar weken geleden ook een keer gezien.

Vond het wel interessant,komt alleen een beetje klungelig over.

XXXX

Tja het moet kunnen. kan er alleen zelf niet naar kijken, maar heb er verder geen problemen mee

Kim

Mee eens!

De overleden personen geven er echter zelf toestemming voor en
je kunt als kijker altijd nog de afstandsbediening pakken als je er
niet naar kunt kijken.

jpyjpy

het was niet de meest boeidende presentator, maar het was wel leuk om te zien. Ik ben wel eens bij een autopsie geweest en dat ziet er inderdaad net zo uit. Beetje luguber maar intressant. Ik vind het smeriger om een beenoperatie te zien onder bloedleegte. dat ziet er uit alsof de patient dood is maar is het niet. Brrrrr....


Iwan

Ik vindt wel dat het moet kunnen, maar ik hoef er zelf niet naar te kijken.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Lijkt me best interessant eigenlijk!  :)

Kim

Heb 2 weken terug een paar afleveringen gekeken van een programma waarin Gunther von Hagen (Body World)
een autopsie deed en een man ontdeed van zijn huid. Terwijl hij met een zaag de schedel openmaakte en de
hersenen eruit haalde om er plakjes van te snijden dacht ik......Waarom kan ik niet naar een film als SAW kijken
terwijl me dit allemaal fascineert?