Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Kwalificatie - EK2016

Gestart door Iwan, 9 september 2014, 23:13:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan


Stand Kwalificatie EK2016 - Groep A

Land: Wedstrijden Gespeeld: Winst: Gelijk: Verlies: + / - DS: Punten:
Tsjechië Tsjechië 10 7 1 2 19 : 14 5 22
IJsland IJsland 10 6 2 2 17 : 6 11 20
Turkije Turkije 10 5 3 2 14 : 9 5 18
Nederland Nederland 10 4 1 5 17 : 14 3 13
Kazachstan Kazachstan 10 1 2 7 7 : 18 -11 5
Letland Letland 10 0 5 5 6 : 19 -13 5


Speelschema - Groep A

Datum: Tijd: Land: Uitslag: Land:
09 September 2014 18:00 Kazachstan Kazachstan
0 - 0
Letland Letland
09 September 2014 20:45 Tsjechië Tsjechië
2 - 1
Nederland Nederland
09 September 2014 20:45 IJsland IJsland
3 - 0
Turkije Turkije
10 Oktober 2014 20:45 Letland Letland
0 - 3
IJsland IJsland
10 Oktober 2014 20:45 Nederland Nederland
3 - 1
Kazachstan Kazachstan
10 Oktober 2014 20:45 Turkije Turkije
1 - 2
Tsjechië Tsjechië
13 Oktober 2014 18:00 Kazachstan Kazachstan
2 - 4
Tsjechië Tsjechië
13 Oktober 2014 20:45 IJsland IJsland
2 - 0
Nederland Nederland
13 Oktober 2014 20:45 Letland Letland
1 - 1
Turkije Turkije
16 November 2014 18:00 Nederland Nederland
6 - 0
Letland Letland
16 November 2014 20:45 Tsjechië Tsjechië
2 - 1
IJsland IJsland
16 November 2014 20:45 Turkije Turkije
3 - 1
Kazachstan Kazachstan
28 Maart 2015 16:00 Kazachstan Kazachstan
0 - 3
IJsland IJsland
28 Maart 2015 18:00 Tsjechië Tsjechië
1 - 1
Letland Letland
28 Maart 2015 20:45 Nederland Nederland
1 - 1
Turkije Turkije
12 Juni 2015 18:00 Kazachstan Kazachstan
0 - 1
Turkije Turkije
12 Juni 2015 20:45 IJsland IJsland
2 - 1
Tsjechië Tsjechië
12 Juni 2015 20:45 Letland Letland
0 - 2
Nederland Nederland
03 September 2015 20:45 Tsjechië Tsjechië
2 - 1
Kazachstan Kazachstan
03 September 2015 20:45 Nederland Nederland
0 - 1
IJslandIJsland
03 September 2015 20:45 Turkije Turkije
1 - 1
Letland Letland
06 September 2015 18:00 Letland" Letland
1 - 2
Tsjechië Tsjechië
06 September 2015 18:00 Turkije Turkije
3 - 0
NederlandNederland
06 September 2015 20:45 IJsland IJsland
0 - 0
Kazachstan Kazachstan
10 Oktober 2015 18:00 IJsland IJsland
2 - 2
Letland Letland
10 Oktober 2015 18:00 Kazachstan Kazachstan
1 - 2
NederlandNederland
10 Oktober 2015 20:45 Tsjechië Tsjechië
0 - 2
Turkije Turkije
13 Oktober 2015 20:45 Letland Letland
0 - 1
Kazachstan Kazachstan
13 Oktober 2015 20:45 Nederland Nederland
2 - 3
TsjechiëTsjechië
13 Oktober 2015 20:45 Turkijke Turkije
1 - 0
IJsland IJsland
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Afgang Oranje op IJsland

De post-WK-depressie van het Nederlands elftal begint steeds schrijnender vormen aan te nemen.
Op IJsland werd het Oranje van bondscoach Guus Hiddink door het land dat nog geen 300.000 inwoners telt
met 2-0 verslagen in de EK-kwalificatie. In Reykjavik deelde Gylfi Sigurdsson voor rust twee keer
een mokerslag uit aan de spartelende nummer drie van het afgelopen WK.

Door de afgang  in het Laugardalsvöllur-stadion heeft Hiddink zich met zijn elftal in een bijzonder lastig parket gewerkt.
De achterstand op zowel IJsland als Tsjechië bedraagt zes punten voor de formatie van de 67-jarige Achterhoeker.
Weliswaar geeft de derde plaats ook recht op een plek in de play-offs of zelfs directe plaatsing voor het EK in Frankrijk,
maar de twee nederlagen in de eerste drie kwalificatiduels zijn Oranje-onwaardig.

Een onnodige overtreding van Stefan de Vrij leidde de zoveelste slechte start van Oranje in. Gylfi Sigurdsson schoot de bal
met overtuiging langs Oranje-goalie Jasper Cillessen. In de 42e minuut deelde IJsland de tweede dreun van de eerste helft uit.
Sigurdsson schoot na een klutssituatie op fantastische wijze zijn tweede treffer binnen.

Oranje krijgt wel kansen
Tussen de twee goals door kwam Oranje voor rust niet eens zo slecht voor de dag. Twee fantastische passes van Arjen Robben
op Robin van Persie werden door de topscorer aller tijden van het Nederlands elftal niet omgezet in een doelpunt.
Een scherpe voorzet van Daley Blind leverde net geen kopgoal op van Robben zelf.

Hiddink moest wel ingrijpen en kwam in de rust met Klaas-Jan Huntelaar op de proppen. De spits die met de gelijkmaker
de comeback tegen Kazachstan (3-1 zege) inluidde, verving de teleurstellend spelende Wesley Sneijder.
Met een extra spits drong Oranje wel aan, maar kwam het elftal van Hiddink nauwelijks aan het creëren van kansen toe.

Ook het inbrengen van Quincy Promes en Leroy Fer hielp Oranje niet. 93 dagen na de glorieuze zege op Brazilië
(3-0 in troostfinale van het WK) beleefde Oranje een inktzwarte avond en waande IJsland zich in dromenland.
De ploeg van Kolbeinn Sightorsson leidt voorlopig en is dicht bij het eerste eindtoernooi uit de geschiedenis.
Oranje en Hiddink kunnen zich in het verloop van de kwalificatie geen misstap meer veroorloven.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Madee


Iwan

Citaat van: Madee op 16 oktober 2014, 23:57:23
IK HAAT VOETBAL :WAB:
In dat geval voldoet Oranje momenteel geheel aan uw wens....
Als ze zo doorgaan zijn ze er niet bij het aanstaande EK in Frankrijk.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Madee

Nou , mijn man en heel veel anderen genieten er van en die gun ik het van harte

Ik ga gewoon in een andere kamer iets doen, Ik wordt er ook zo opgefokt van als het belangrijk is .

En hoewel de schat alleen kijkt hoor ik hem wel juichen en dat is leuk om te horen.

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
'Hiddink weg bij Oranje'



Zoals het er nu naar uitziet maakt de KNVB vandaag of morgen bekend dat het dienstverband met bondscoach Guus Hiddink wordt beëindigd.
Vooralsnog zijn beide partijen onbereikbaar voor commentaar. De 68-jarige Achterhoeker nam na het WK van 2014 het roer over
van Louis van Gaal en sindsdien is het geen moment rustig geweest rond Oranje.

Hiddink begon op 4 september met een 2-0 nederlaag tegen Italië. Vervolgens werd ook het eerste EK-kwalificatieduel
tegen Tsjechië verloren (2-1). Na afloop legde de bondscoach de oorzaak van de nederlaag bij de onervarenheid van zijn spelers.

In oktober werd Kazachstan, moeizaam, met 3-1 verslagen, waarna IJsland met 2-0 te sterk bleek. Hiddink stelde hierop
dat hij bij Oranje zou vertrekken als in november ook de EK-kwalificatiewedstrijd met Letland werd verloren.

Vier dagen voor het treffen met de Letten verloor Nederland een oefeninterland met Mexico in de ArenA met 3-2.
Letland bleek echter geen probleem. Met dank aan Arjen Robben, Robin van Persie en Wesley Sneijder boekte Oranje
een eclatante 6-0 zege.

De druk was daarmee even van de ketel, maar in maart van dit jaar werd kwalificatie voor het EK weer wat lastiger.
In eigen huis hield Turkije de nummer 3 van het WK op 1-1.

Juni 2015
Na een oefenzege op Spanje (2-0) en een pijnlijke nederlaag tegen de Verenigde Staten (4-3) stond de uitwedstrijd
met Letland op het programma. Oranje moest dat duel zien te winnen om kans te houden op het EK in Frankrijk. Dat lukte: 2-0.

Na dat treffen meldde Hiddink dat hij overwoog een stap terug te doen en de hoofdverantwoordelijkheid bij zijn assistent Danny Blind te leggen.
Dat zou na het EK van 2016 sowieso gebeuren. De voormalig coach van onder andere PSV en Real Madrid wilde wel verbonden blijven met Oranje,
zo vertelde hij. Dat zit er nu dus niet meer in.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Rampavond Oranje bij debuut Blind

Het EK van 2016 is verder weg dan ooit voor het Nederlands elftal. Ook onder de nieuwe bondscoach Danny Blind moest Oranje
zijn meerdere erkennen in IJsland. In een verbijsterde ArenA kreeg de nummer 3 van het WK de ene domper na de andere te verwerken
en werd met 0-1 verloren.

Al na zes minuten kwam Oranje goed weg, toen IJsland gevaarlijk doorkwam en Jasper Cillessen de bal voor zijn doel langs zag gaan.
Aan de andere kant was Arjen Robben dichtbij met een vrije trap, maar de bal ging via Klaas-Jan Huntelaar net naast.

Het elftal van Blind leek op weg naar de openingstreffer, maar toen sloeg het noodlot toe. In de 25ste minuut greep Robben naar zijn lies.
De aanvoerder ging balend naar de kant. Luciano Narsingh kwam als vervanger binnen de lijnen.

Bruno Martins Indi
Amper tien minuten later kreeg Oranje een tweede domper te verwerken. Bruno Martins Indi worstelde wat met Kolbeinn Sigthorsson,
waarna de voormalige Ajacied naar zijn gezicht greep en de verdediger van Porto met rood van het veld kon.

Blind besloot spits Klaas-Jan Huntelaar naar de kant te halen en te vervangen door verdediger Jeffrey Bruma.
Een wissel die met veel gefluit werd begeleid door het Oranje-publiek.

Gylfi Sigurdsson
In de tweede helft bleek de gifbeker nog niet leeg. Gregory van der Wiel haalde Birkir Bjarnason met een onbesuisde tackle onderuit
en kreeg een strafschop tegen. Gylfi Sigurdsson zette zich achter de bal en zag Cillessen de goede hoek in gaan. De doelman van Ajax,
die nog nooit een penalty keerde, raakte de bal onvoldoende om de bal uit het doel te houden: 0-1.

Oranje ging vervolgens op jacht naar de gelijkmaker, maar het ontbrak aan schotkracht. Onder anderen Narsingh, Georginio Wijnaldum,
Wesley Sneijder en Davy Klaassen kregen mogelijkheden, maar slaagden er niet in het NEC-doelman Hannes Thor Halldorsson echt lastig te maken.

Door de zege van Tsjechië en het gelijke spel van Turkije blijft Nederland de nummer drie in Groep A.
De eerste twee landen plaatsen zich rechtstreeks, terwijl de nummer drie de play-offs in gaat. Zondag gaat Oranje op bezoek bij Turkije.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik snap niet dat Blind bondscoach is geworden terwijl ook Ronald Koeman intresse had getoond.
Koeman had/heeft ervaring en succes gehad als coach.... Blind heeft minimale ervaring als coach
en successen als coach heeft hij niet geboekt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Vanavond is het d'r op of d'r onder voor het Nederlands-elftal.
Willen ze nog kans maken om deel te kunnen nemen aan het EK2016 dan zal Oranje moeten winnen van Tsjechië
en zal Turkije moeten verliezen van IJsland.  *spannund*
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Helaas.... Geen Nederlands Elftal op het EK2016. Ik hoop dat Blind (de trainer) zijn conclusie trekt en opstapt.
Ik begrijp trouwens ook niet dat Blind (de speler) in de basis staat, zo goed vind ik hem niet. Misschien een goede
reserve speler die je inbrengt wanneer je met 2 doelpunten verschil voorstaat, met zijn eeuwige achteruit spelen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Deze week begint het EK, heb nog helemaal geen voetbal-gevoel, zal wel komen omdat het Nederlandse Elftal niet gekwalificeerd is voor het EK.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."