Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Vrouwen liggen vaker wakker

Gestart door Iwan, 10 januari 2008, 11:17:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: nieuwnieuws.nl
Vrouwen liggen vaker wakker

Vrouwen liggen vaker wakker dan mannen. Ze hebben twee keer zo vaak last van slaapstoornissen
dan mensen van het mannelijk geslacht. Volgens arts Karolien Weytjens trekken vrouwen zich
de dingen meer aan.

De arts van het ziekenhuis van Hasselt zegt dat het raadzaam is om 's avonds geen slaappillen te nemen
of alcohol te nuttigen. Verder is tv-kijken in bed ook slecht. Die bezigheden ontregelen het slaapritme.

Vrijen
En lezen ook niet. En nadenken evenmin. Dat is echt heel slecht.
Een bed dient enkel om te slapen en te vrijen
'', zegt de arts vandaag in Het Belang van Limburg.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Vooral nadenken is funest als je snel in slaap wilt vallen,
bij mij althans, eergisteren toen ik mijn bedje lag heb ik de hele nacht liggen nadenken over;
E=mc² (Energie=massa × de snelheid van het licht² celeritas).
En vroeg me af of dat wel klopt, want de snelheid van het licht is verschillend in bv water, lucht
of een vacuüm (Einstein bedoelde de snelheid van het licht in een vacuüm bijna 300.000 k/s),
maar als de bigbang-theorie klopt dan is de snelheid van het licht niet een universele constante,
maar nemen tijd en de snelheid van het licht af lijkt mij. (de tijd vertraagt net als de snelheid van licht)

Het Universum dijt uit als gevolg van de bigbang en wat gebeurd er als het niet verder kan uitdijen,
trekt het zich dan weer terug of scheurt het of dijt het eindeloos lang uit? Persoonlijk denk ik het eerste.
Maarja met zulke vervelende gedachten in mijn hoofd kan ik dus nooit meer in slaap komen.  :-\
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Kan me indenken dat je met zulke gedachten inderdaad niet snel in slaap zult vallen. *G
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

carola

ik lig alleen wakker als ik ergens over lig te piekeren

Margje

Ik kan soms hele gedachtegangen hebben in bed...zodanig dat ze me weer op andere gedachten brengen....En ja....val dan nog maar in slaap....Of soms word ik 's nachts wakker en bedenk me dan ineens iets waardoor ik vervolgens ook niet meer kan slapen...

Iwan

Tegenwoordig heb ik helemaal geen moeite meer om in slaap te geraken, ik sluit mijn oogjes en weg ben ik. (maar lig er dan ook nooit vroeg in)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."