Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Aanspreekvormen

Gestart door Iwan, 19 oktober 2011, 13:23:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Hoe wil jij dat jouw kind(eren) jou (later) aanspreken?
Met u of met jij, of met voornaam, en waarom?


En hoe spreek/sprak jij je ouders vroeger aan?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

mam, jij, je.......

Zo ben ik zelf ook opgevoed! Ik merk dat er daardoor ook een hechtere band onstaan is.
Wel moesten we andere mensen met u aanspreken en daar stonden mijn ouders ook echt op!

Iwan

Ik weet nog steeds niet hoe ik mijn moeder moet aanspreken, jij en voornaam kan ik niet en doe ik ook niet en u vindt ik zo afstandelijk.
Oudere mensen spreek ik in IRL sowieso altijd nog met u aan. Als ik zelf kinderen zou krijgen zou ik denk ik wel de voorkeur geven
aan het aanspreken met u en niet je-en en jou-en.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Mijn kinderen zeggen mama en papa en jij en jou.
Dat wil ik ook. Niet met onze voornaam, want wij zijn geen vrienden of kennissen van ze. En ook beslist niet met u, dat doe je met oudere mensen of mensen die je niet kent, u is voor mensen waarmee je meer afstand hebt.
Ik sprak mijn ouders ook aan met papa en mama en jij en jou.
Mijn man spreekt zijn ouders nog steeds aan met pa en ma en u en uw. Vreselijk vind ik dat.

Iwan

De kinderen van mijn zus zeggen trouwens wel gewoon je en jij tegen mij en gebruiken mijn voornaam,
zonder oom ofzo ervoor, maar de oudste heeft ook verteld, toen ze jonger was, dat dat komt omdat ik zelf ook nog een kind was.  *G
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

ik zelf zou mama genoemd willen worden,
ik wil wel dat mijn kinderen tegen oude mensen u zeggen dat vind ik wel zo netjes, tegen mijn broer, schoonzussen en zus, zwagers wel gewoon oom of tante

Iwan

Ik zou wel een vorm van respect van mijn kinderen willen, ik ben wel hun ouder en geen mede-kind.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

House

Gewoon met papa, Pa, Ouwe mag ook wel als ze wat ouder zijn.
En in het café als ze daar mogen komen, als ze mij dan Tim dan kan ik daar mee leven.

Goitske

Mam jij je

Tegen vreemden is het u vind ik ongeacht de leeftijd, doe ik zelf ook, ookal is iemand jonger dan ik ben. Opa en oma is u dat is respect kwestie