Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Je kind veel te dik laten worden is kindermishandeling

Gestart door Iwan, 23 november 2009, 14:37:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Je kind veel te dik laten worden is kindermishandeling

Eens, .....
Oneens, .....
Anders, namelijk .....

Iwan



CiteerOndanks het convenant overgewicht, neemt het aantal kinderen dat 'te dik' is nog steeds toe.
Deze kinderen brengen niet alleen hun eigen gezondheid in gevaar,
vraatzucht kost de maatschappij jaarlijks ook nog eens 3,7 miljard euro.
Het tegengaan van overgewicht bij kinderen is niet alleen een taak van de overheid,
ook ouders moeten meer doen om zwaarlijvigheid tegen te gaan.
Paul Rosenmöller, van het convenant overgewicht, vindt zelfs dat er in sommige gevallen
sprake is  van kindermishandeling als je je kind veel te dik laat worden.
Mogen ouders zelf weten of ze hun kind veel of ongezond laten eten?
Of is het kindermishandeling als je je kinderen veel te dik laat worden en er niets aan doet?





lees ook:
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Om overgewicht bij kinderen nu kindermishandeling te noemen gaat mij persoonlijk te ver.
Je weet niet wat de reden ervoor is, kan ziekte zijn, aanleg, medicijngebruik noem maar op.

Maar daar staat wel tegenover dat het inderdaad zo is dat veel ouders alleen maar ongezond eten op tafel zetten.
Of geen fruit en brood meegeven voor tussen de middag zodat ze vanzelf wel eindigen in een fastfoodzaak.
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Ik vind kinderen met overgewicht kindermishandeling door de ouders te noemen ook een beetje te ver gaan,
maar ouders moeten wel opletten dat hun kinderen goed en gezond te eten krijgen.
Als ouders hun kinderen elke dag junkfood voorzetten dat is dan zorgen ze niet goed voor hun kind vind ik.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Een kind hoeft niet perse dik te worden van junkfood. Er zijn genoeg andere voedingsmiddelen en eetgewoonten waar een kind dik van kan worden.
Veel kinderen zijn tegenwoordig ondervoed, vooral de dikke kinderen. Dat komt omdat ze teweinig gezonde voeding binnen krijgen.
Dat vind ik dus wel een vorm van kindermishandeling.

De meeste kinderen worden niet dik door een medische reden. Veel kinderen worden ook dik omdat hun ouders weinig geld hebben en goedkopere voeding vaak ongezonder is; dan kan je je afvragen of die ouders wel echt anders kunnen. Dat is een prbleemsituatie op zich en geen kindermishandeling.
Ouders die willens en wetens gemakzucht in voeding verkiezen boven gezonde voeding, en helaas zijn er daar best veel van, die kan je het wel aanrekenen vind ik.

Iwan

Als ouder heb je de plicht om je kind gezond op te voeden, gezonde voeding en genoeg beweging. De kinderen van vandaag
zouden wel wat meer mogen bewegen, maar ook niet elk gezin zal geld hebben om hun kinderen naar een sportclub te laten gaan.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."