Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Kerstmarkt

Gestart door Margje, 2 december 2011, 09:11:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Margje

In Duitsland zijn er rond deze periode ontzettend veel kerstmarkten....Ooit weleens op een kerstmarkt geweest in Nederland, Duitsland of ergens anders? Zo ja, wat vond je er leuk aan?

Lejah

Ik vind de Duitse Kerstmarkten heel erg leuk!
ik probeer ook elk jaar naar een Duitse Kerstmarkt te gaan.
Ik vind de sfeer van al die kraampjes erg leuk! Er staan leuke kerstspulletjes, heel anders dan hier. het is niet dat ik ze koop, maar ik vind het gewoon leuk om naar te kijken. Zeker als het wat schemerig wordt is het leuk en sfeervol.
Ook vind ik dat er veel lekkere dingen te koop zijnop de Duitse Kerstmarkten. Meestal koop ik wel een bakje champignons om op te eten en ook wel warme kastanjes. Naar huis neem ik vaak gebrande amandelen mee en die geweldige "negerzoenen" in alle smaken en kleuren (die we hier nauwelijks kennen).
De kraampjes met gluhwein sla ik over, ik houd niet van dat alcohol-vertier.

Ik vind tot nu toe de Kerstmarkten in Berlijn en Keulen het leukst en mooist.
Ik ga dit jaar weer voor mijn (vrijwilligers)werk naar Berlijn en op mijn vrije dag pak ik gelijk een paar Kerstmarkten mee.

Ik ben oa geweest in:
Berlijn
Keulen
Dusseldorf
Oberhausen
Essen

De Nederlandse kerstmarkten vind ik wel gaan.
De Engelse kerstmarkten in  Londen en Newcastle vielen me ronduit tegen.

Iwan

Vroeger, zo'n 20 jaar geleden, gingen we nog wel eens naar de kerstmarkt in Oldenburg Duitsland.
maar omdat het zolang geleden is kan ik me niets meer van herinneren. Zelf heb ik niet zoveel
met kerstmarkten en zou er dus ook niet zo snel heengaan, zeker niet in mijn eentje.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje

Citaat van: Iwan op  2 december 2011, 12:46:38
Vroeger, zo'n 20 jaar geleden, gingen we nog wel eens naar de kerstmarkt in Oldenburg Duitsland.
maar omdat het zolang geleden is kan ik me niets meer van herinneren. Zelf heb ik niet zoveel
met kerstmarkten en zou er dus ook niet zo snel heengaan, zeker niet in mijn eentje.

Och das jammer dacht dat is mijn sinterklaascadeautje van jou voor mij volgend jaar maar helaas...dat zit er ook niet  in:)

Iwan



Citaat van: Margje op  2 december 2011, 12:49:54
Citaat van: Iwan op  2 december 2011, 12:46:38
Vroeger, zo'n 20 jaar geleden, gingen we nog wel eens naar de kerstmarkt in Oldenburg Duitsland.
maar omdat het zolang geleden is kan ik me niets meer van herinneren. Zelf heb ik niet zoveel
met kerstmarkten en zou er dus ook niet zo snel heengaan, zeker niet in mijn eentje.

Och das jammer dacht dat is mijn sinterklaascadeautje van jou voor mij volgend jaar maar helaas...dat zit er ook niet  in:)
Dan lijkt het Dickens Festijn in Deventer mij leukerder, ben ook nog nooit geweest.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Om even in te breken in een leuk onderonsje:
het Dickens-festijn lijkt niet veel op een Duitse kerstmarkt hoor!
Ik vind dat appelen met peren vergelijken, oftewel kersttakken met oliebollen.

Iwan



Citaat van: Lejah op 19 december 2011, 12:27:29
Om even in te breken in een leuk onderonsje:
het Dickens-festijn lijkt niet veel op een Duitse kerstmarkt hoor!
Ik vind dat appelen met peren vergelijken, oftewel kersttakken met oliebollen.
Is u wel eens op het Dickens Festijn geweest?
Ik weet dat het niet te vergelijken is met een kerstmarkt, het Dickens Festijn lijkt me leuker dan de kerstmarkt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Ja hoor! Dickens-festijn is erg leuk.
Leuke sfeer. Mooie personages om te zien!
Het doet me denken aan het LARP-en, waarin ik ook geinteresseerd ben.
Ik vind het meer van LARP-en en Cosplay weghebben dan van een Kerst-markt.
Ik zou het Dickens Festijn ook erg leuk vinden zonder de link naar Kerst.

Het is alleen dan onaangenaam druk in Deventer, je zou er bijna claustrofobisch van worden.

Doe mij Dickens dan maar buiten de Kerst om en met Kerst zo'n heerlijke ouderwetse, traditionele Kerstmarkt. ;)

mary-kate

Ik ben vorig jaar naar Brussel geweest. 3x niks. Als er 10 kraampjes stonden was het veel en niet eens echt kerst spullen. Ook werden we 4x in een restaurant weggejaagd omdat we maar met 2 personen waren. Je kon er pas eten als je met 4 personen was en niet met 2. Belachelijk. We hadden na 5 uur wel een keer honger, per toeval kwamen we op een pleintje met etens kraampjes en daar hebben we wat gegeten. Brussel? Nooooooooooooooooooooit meer. Dit jaar Dusseldorf nog proberen en anders kunnen ze de kerstmarkt in Duitsland en Belgie in hun zak steken.
Life can be so beautyfull
so follow your heart

carola

ben er nog nooit geweest lijkt me wel leuk 1 x heen te gaan, kun je toch weer het verschil zien met hoe hier de kerstmarkten hier zijn, hoor er ook altijd leuke verhalen over  ;)