Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Opvoeding

Gestart door Iwan, 22 december 2010, 01:30:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan


Wat voor opvoeding heb jij (vroeger) thuis gehad?
Heb je een vrije opvoeding gehad of juist een strenge opvoeding.
Hoe heb/zou je je eigen kinderen opgevoed(en)
en vindt jij dat de manier waarop jij je kinderen
hebt opgevoed beter dan je eigen opvoeding.
(moderne manier van opvoeden vs 'ouderwetse' manier van opvoeden)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik heb thuis een tamelijk vrije opvoeding gehad al was mijn moeder wel heel streng op bepaalde punten.
Ik heb vroeger wel klappen gehad van mijn moeder als ik mij ernstig misdragen had, mijn vader bemoeide
zich nooit zo met de opvoeding. Als ik ooit kinderen krijg dan denk ik dat ik ook wel een redelijk strenge vader zal zijn.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Ik heb een redelijk vrije opvoeding gehad, maar er waren wel regels.
Mijn ouders verschilden heel erg... voor mijn moeder mocht ik alles en
voor mijn vader was ik bang. Hij was heel dominant en bepalend in het
gezin en als ik echt iets ergs had gedaan kreeg ik ook klappen op mijn
billen. Daardoor is er wel altijd een afstand gebleven tussen mijn vader
en mij denk ik? Hij is niet zo'n prater.

gjk

Ook ik ben redelijk vrij opgevoed, mijn moeder was wel redelijk streng en sloeg ook wel eens, mijn vader deed het altijd met woorden en heeft mij nooit echt geslagen het was meer een trap onder mijn kont af en toe. Verder heb ik als het op opvoeding aankomt niks te klagen gehad.

Lejah

Ik heb over het algemeen geen leuke jeugd gehad. De opvoeding werd erg gekleurd door het altijd ziek zijn van mijn moeder, die geen echte hulp voor haar ziekte zocht, mijn vader die behoorlijk tekeer kon gaan en hun overtuiging dat kinderen er voor de ouders zijn. Mijn overtuiging is dat ouders er voor hun kinderen dienen te zijn, dus ik doe het meeste helemaal anders.

Ik denk dat ik een mengeling ben van modern en ouderwets. Ik ben geen vriendje van mijn kinderen, maar hun moeder; ik heb duidelijke regels en die heb ik niet voor niets (daar dienen de kinderen zich aan te houden), maar daarbinnen mag er veel en stimuleer ik ze altijd de waarheid te spreken en voor hun mening uit te komen ook al ben ik het er niet mee eens, omdat respect voor elkaar erg belangrijk is.
(en ze hebben weleens een tik voor hun billen gehad als ze echt ver over de grenzen gingen)

carola

een best wel strenge, ik mocht niet altijd alles, en ik heb wel eens een tik op me vingers gehad, of een trap onder mijn kont, bij onze kinderen zou ik dat niet doen