Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Zwangerschap/eten/drinken?

Gestart door Margje, 1 januari 2012, 13:54:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Margje

Welke dingen ben jij juist meer/minder gaan eten tijdens je zwangerschap
en was er ook iets waar je juist ff helemaal verslaafd aan was?
Zo erg dat je misschien chagerijnig werd als je het niet kon krijgen?

Lynn

De eerste 4 maanden was ik verslaafd aan citroen kwark, terwijl ik dat eerder niet lekker vond.
Daarna werden het sinterklaasschuimpjes (wel een zakje per dag) :). Dit heb ik ook getrakteerd op het werk op mijn laatste dag voor verlof. Vond ik wel toepasselijk ;)

Margje

In het begin was ik erg verslaafd aan ijs...kon enorm pissig worden als ik het niet had....liters melk dronk ik ook elke dag (dit zijn overigens wel dingen die ik voorheen ook lustte)..alles wat met ijs of melk had te maken dus bijvoorbeeld ook een milkshake kon je me enorm blij mee maken...:) Daarna heb ik een periode gehad waarin ik veel vis at.....of het nu broodje met garnalen of zalm of zoute haring was...maakte niet uit...zelfs paling heb ik gegeten wat ik helemaal niet lust.....
Richting het einde van mijn zwangerschap kon ik vlees en zelfs de geur van vlees niet zo goed hebben...ik werd er zelfs misselijk van...toen ben ik ook maar lichtere dingen gaan eten..en dat terwijl ik een echte vleeseter ben....

Lejah

Ik heb tijdens mijn zwangerschappen de 'gevaarlijke" dingen zoals rauw vlees, filet americain, blauwe schimmelkaasjes ed bewust laten staan.

Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik dol op de McSundae's! Softijs met warme caramel en nootjes. Ik kon geen McDonalds voorbijrijden zonder een Sundae te willen hebben. En ik ben er zelfs wel een x speciaal voor heengereden.
Ook at ik tijdens mijn eerste zwangerschap veel sinaasappelen, ik was er ineens helemaal dol op.

Tijdens mijn tweede zwangerschap was ik ineens verslaafd aan zuurkool! Manlief vond 1x per week zuurkool meer dan genoeg om te eten. Dus at ik naast die ene keer zuurkoolstampot per week ook nog een paar x per week als lunch een broodje met rauwe zuurkool soms met en soms zonder worst, soms met en soms zonder ham, of een salade van zuurkool.

Grappig is dat oudste niet dol is op ijs en niet dol is op sinaasappelen en dat jongste echt geen zuurkool lust!

Tijdens beide zwangerschappen at ik wel graag vlees, net zoals anders, maar werd ik zo misselijk van de geur van rauw vlees! Dus manlief heeft in die periodes bijna al het vlees moeten klaarmaken. (wat hij helemaal niet erg vond)