Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Percy Irausquin overleden

Gestart door Lynn, 14 augustus 2008, 18:41:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lynn

Modeontwerper Percy Irausquin overleden

AMSTERDAM - Percy Irausquin is na een noodlottig ongeval overleden. De Nederlandse modeontwerper van Arubaanse afkomst is 39 jaar geworden. Dat heeft zijn management donderdag bekendgemaakt.

De ontwerper werd donderdag in de badkamer van zijn huis in het centrum van Amsterdam dood aangetroffen. Volgens de woordvoerster is nog onduidelijk wat er precies is gebeurd. Medische deskundigen doen daar onderzoek naar. Arubaanse media meldden donderdag dat Irausquin zou zijn uitgegleden in de badkamer. 

Volgens de politie in Amsterdam is het ongeval donderdag gebeurd. Een woordvoerster zei dat de politie donderdagmiddag omstreeks half twee een melding kreeg dat de ontwerper werd gereanimeerd. Wat er precies is gebeurd, onderzoekt de politie nog.

"Momenteel zijn er geen aanwijzingen die wijzen op een misdrijf, maar om de exacte doodsoorzaak vast te kunnen stellen heeft de officier van justitie de beslissing genomen om sectie te laten verrichten", aldus de politie.

Op Aruba is zijn familie bijeen om de uitvaart te regelen.

Irausquin is een bekende naam in de Nederlandse modewereld. Onlangs showde hij tijdens de Amsterdam International Fashion Week zijn zomercollectie 2009. "Geen gekke dingen, maar prachtige jurken en gecoördineerde sets. Kortom, het vertrouwde werk van de ontwerper", concludeerden de kenners.

De modeontwerper kleedde vele bekende Nederlanders. Zo ontwierp hij onder meer de trouwjurk van Katja Schuurman.

Modeontwerper Mart Visser is zo geschrokken en verbijsterd over het nieuws dat Percy Irausquin is overleden dat hij geen commentaar kan geven. Dat liet de 'Dame du Salon' donderdag weten.

"Ik werk al twaalf jaar met Mart samen. Ook ik kreeg kippenvel toen ik het bericht hoorde. We zijn sprakeloos", aldus de medewerkster.

MODINT, de ondernemersorganisatie voor mode, interieur, tapijt en textiel, is eveneens diep geschokt door het nieuws van het overlijden van modeontwerper Percy Irausquin. Dat liet een woordvoerder van de organisatie donderdag weten.

"Percy was een veelbelovend talent met een mooie toekomst voor zich. Hij werd onlangs genomineerd voor de Dutch Fashion Awards 2008. Hij laat een prachtige collectie na die met veel gejuich is ontvangen tijdens de Amsterdam Fashion Week."

"Zijn overlijden betekent een enorm gemis voor de Nederlandse mode-industrie, een zwarte dag in onze branche. Ons medeleven gaat uit naar allen die hem dierbaar waren. Wij wensen hen veel sterkte toe", aldus de zegsman


Bron: Nu.nl

Lynn

Damn... ik ben echt geschrokken toen ik dit net las ...

Iwan

Ik had om eerlijk te zijn nog nooit van hem gehoord, maar ik ben ook niet zo thuis
in de modewereld. Mijn kennis van mode gaat niet verder dan de kleren die ik draag
en die zijn vaak ook niet naar de nieuwste mode.

Verschrikkelijk als zo'n veelbelovend iemand op zo'n jonge leeftijd sterft.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."