Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Je lijf na de bevalling

Gestart door Iwan, 18 oktober 2011, 17:15:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Is jouw lijf erg veranderd nadat jij een kindje hebt gehad?
Hoe zit het met je buik, billen, benen en borsten?
Zijn en bleven die een stuk dikker, of gaat dat allemaal weer weg?
Is je vel slapper en heb je striee gekregen?


Hoe heb of wil jij je lichaam weer in vorm krijgen na de bevalling?
Ben je bv of ga je sporten?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Mijn lichaam is nogal stressgevoelig. In het verleden ben ik door drukte en stress 30 kilo afgevallen. Ik ben nu misschien wel naïef,
maar ik denk dat mijn lichaam dit nog wel een keer kan (en het gaat, tot nu toe, "maar" om een kilo of 8). We krijgen het natuurlijk
erg druk met baby, werk, huishouden en natuurlijk onze relatie ;)

Lynn

Uiteindelijk ben ik ruim 12 kilo aangekomen. Na de bevalling was ik er ook alweer 6 kwijt (heerlijk!). Nog een kilo of 2 te gaan en dan zit ik weer op mijn oude gewicht (heb echt het idee dat borstvoeding geven er aan mee heeft geholpen!). Ik merk onder andere aan mijn benen dat ik afval, die waren namelijk behoorlijk fors geworden tijdens de zwangerschap. Ook mijn gezicht is alweer een stuk smaller.

De enige reden dat ik mijn oude kleding (en dan vooral jurkjes) nog niet pas, is omdat ik borstvoeding geef. Mijn borsten zijn (voor mijn gevoel in ieder geval) enorm. Ze zijn nog steeds een hele cupmaat (E) groter dan voorheen. Als ik stop met voeden ga ik er wel een beetje vanuit dat het weer een cupmaat zakt.

Ik heb nog wel een klein buikje, maar ben langzamerhand alweer aan het sporten (elke avond sowieso 70 sit ups), dus heb er alle vertrouwen in ;). Over een paar weken ga ik het joggen weer oppakken.

Kim

Ik was altijd zo bang dat ik van onderen helemaal uitgerekt zou zijn na een bevalling.  :sct:
Maar ik blijf het verbazingwekkend vinden hoe snel het allemaal weer is hersteld.