Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

The Passion 2014 naar Groningen

Gestart door Iwan, 10 november 2013, 15:52:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: RTVNoord.nl
The Passion 2014 naar Groningen

Het jaarlijkse tv-spektakel 'The Passion' komt volgend jaar naar Groningen.
Dat is vrijdagochtend bekend gemaakt door de organisatoren EO/RKK en de gemeente Groningen.

The Passion is een groot muzikaal evenement over de laatste uren van Jezus' leven, zijn lijden én opstanding.
Tijdens een groot live popevenement zingen in verschillende scènes Bijbelse hoofdpersonen als Jezus, Maria
en Judas bekende nummers van Nederlandse popbands. De vierde editie van The Passion wordt op donderdag
17 april opgevoerd in de binnenstad van Groningen en op andere karakteristieke plekken in de stad.
Eerdere edities van The Passion vonden plaats in Gouda, Rotterdam en Den Haag.

De afgelopen dagen gingen al sterke geruchten dat het muzikale spektakel, dat altijd op Witte Donderdag
wordt georganiseerd, naar Groningen zou komen. Zo werd het grote lichtgevende kruis van The Passion
donderdag op het Groninger Hoofdstation gesignaleerd. De gemeente Groningen ontkende toen nog
dat The Passion naar Groningen zou komen. Volgens de EO was er nog geen beslissing genomen.

In totaal kost de productie van The Passion ruim één miljoen euro. De gemeente Groningen betaalt daarvan 200.000 euro.
Dit bedrag wordt deels in natura gedekt. Daarnaast dragen de provincie, Marketing Groningen en Groninger City Club bij.

De organisatie van The Passion heeft inmiddels een trailer over The Passion in Groningen op YouTube geplaatst:
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Leuk dat The Passion naar Groningen komt..... kijk er altijd graag naar.
Zal wel ontzettend druk worden en daar hou ik niet zo van, anders was ik misschien wel heengegaan om te kijken.

Nog maar even afwachten wie erin mee gaan spelen, voor ik definitief besluit om er wel of niet heen te gaan.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

@ Iwan: Denk dat de intocht van Sinterklaas (als hij doorgaat) net zo druk zal zijn! ;)

Iwan



Citaat van: Kim op 10 november 2013, 17:53:25
@ Iwan: Denk dat de intocht van Sinterklaas (als hij doorgaat) net zo druk zal zijn! ;)
Dat denk ik ook, maar de Sint maakt een rijtocht door de stad, dus dan worden de mensen
wat verspreid, al zal dat met The Passion vast ook zo zijn, aangezien het verhaal zich op verschillende
locaties in de stad zal afspelen.

Weet ook nog niet zeker of ik naar de intocht van de Sint en zijn Pietersmannen zal gaan nu er zoveel
over te doen is en er is zelfs is opgeroepen tot geweld jegens Zwarte Piet en het verstoren van de intocht.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Wij denken er ook weleens aan naar The Passion te gaan op locatie, zeker las het niet zo ver weg is of je hebt een overnachtingsmogelijkheid.
Maar juist omdat het zich op verschillende locaties afspeelt is het misschien toch beter om naar de tv te gaan kijken, want dan zie je wel alles.
(met Sinterklaas is dat anders, dat is geen verhaal en de Sint en de Pieten zie je sowieso allemaal waar je ook gaat staan langs de route)

Iwan



Citaat van: NOS.nl
Jan Dulles speelt Jezus

Zanger Jan Dulles van de 3J's gaat Jezus spelen bij de uitvoering van The Passion dit jaar.
Simone Kleinsma neemt de rol van Maria op zich. Musicalster Stanley Burleson speelt Petrus.

Dulles hoefde niet lang na te denken toen hij werd gevraagd voor de rol. "Ik vind het geweldig
om in zo'n enorm grote productie de hoofdrol te mogen spelen. Het lijkt me behoorlijk heftig
om deze rol te spelen van de goedheid zelve in zijn laatste uren.
"

Beau van Erven Dorens praat het muziekspektakel op 17 april aan elkaar. Hij is de verteller van het verhaal
over de laatste uren van het leven van Jezus. Hij heeft er zin in, zegt hij: "Ik vind het een enorme uitdaging
om de mensen mee te slepen in zo'n inhoudelijk verhaal. Helemaal omdat het ook nog live is.
"

The Passion
Het is de vierde keer dat de EO en de RKK met enkele kerkgenootschappen The Passion organiseren.
Het evenement wordt net als de laatste jaren gehouden op Witte Donderdag, de donderdag voor Pasen.
Dit jaar is The Passion in Groningen.

De afgelopen jaren trok The Passion tussen de 15.000 en 20.000 bezoekers. Groningen verwacht
dat er ook nu veel mensen op afkomen. Het evenement wordt ook elk jaar op televisie uitgezonden.
Vorig jaar keken 2,3 miljoen mensen naar de uitzending, toen in Den Haag.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Groningen in de ban van The Passion

Naar verwachting trekken duizenden mensen donderdagavond naar de Groningse binnenstad
voor het muziekspektakel The Passion op de Vismarkt. Dit muzikale evenement wordt sinds
enkele jaren vlak voor Pasen op Witte Donderdag uitgevoerd. Bekende artiesten steken
het paasverhaal in een nieuw jasje, waarbij ze hedendaagse Nederlandse popliedjes zingen.
Het evenement is om 20.30 uur rechtstreeks te zien op Nederland 1.

Presentator Beau van Erven Dorens treedt op als de verteller van het verhaal over het lijden,
sterven en opstanding van Jezus. Zanger Jan Dulles (van de 3J's) vertolkt de rol van Jezus.
Simone Kleinsma speelt Maria en musicalzanger Stanley Burleson is Petrus.
Evenals voorgaande jaren is de muzikale begeleiding in handen van Eric van Tijn en zijn orkest.

Het is de vierde editie van het muziekspektakel. Het trok de afgelopen jaren tussen de 15.000
en 20.000 bezoekers. The Passion is een idee van onder meer de omroepen EO en RKK.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Iwan op 10 november 2013, 17:39:33
Leuk dat The Passion naar Groningen komt..... kijk er altijd graag naar.
Zal wel ontzettend druk worden en daar hou ik niet zo van, anders was ik misschien wel heengegaan om te kijken.

Nog maar even afwachten wie erin mee gaan spelen, voor ik definitief besluit om er wel of niet heen te gaan.
Toch maar besloten om er niet heen te gaan, ik kijk het wel op tv.
Het regend hier, het zal er wel ontzettend druk zijn en denk niet ik er veel van kan zien als ik daar ben.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan


Citaat van: AD.nl
The Passion is kijkcijferhit

Meer dan 3,2 miljoen mensen hebben gisteravond gekeken naar The Passion.
Het muziekspektakel werd live op Nederland 1 uitgezonden vanaf de Vismarkt in Groningen.
Het was het best bekeken programma van de avond.

The Passion werd voor de vierde keer georganiseerd door de EO/RKK.
De musical, waarvan de cast onder meer bestaat uit bekende Nederlanders,
vertelt het paasverhaal van het sterven en de wederopstanding van Jezus.
Op deze editie waren 20.000 mensen afgekomen.

Beau van Erven Dorens trad op als de verteller, zanger Jan Dulles van de 3JS
vertolkte de rol van Jezus en Simone Kleinsma speelde Maria.
The Passion is in zijn vierjarig bestaan een echte kijkcijferhit geworden.
Vorig jaar trok het muzikale passiespel 2,3 miljoen kijkers, het jaar daarvoor
waren het er 1,7 miljoen. De eerste aflevering werd gezien door 980.000 mensen.

Leo Fijen, hoofd RKK en medebedenker van The Passion, is verguld met de hoge kijkcijfers.
Via Twitter laat hij weten: 'Ongelooflijk! Topscore van 3,2 miljoen kijkers voor Passion.
Lijdensverhaal Christus verovert Nederland. Word er stil van op deze Goede Vrijdag.
'
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik heb The Passion op tv gezien en heb er erg van genoten.
Om Groningen,  en alle plekjes in Groningen die ik zo goed ken,
zo op tv te zien vond ik fantastisch. Werd er weer aan herinnerd
wat een mooie stad Groningen eigenlijk is. De artiesten die
mee werkten/speelden deden het allemaal erg goed, ik was vooral
onder de indruk van Jamai, Jan Dulles vond ik op sommige
momenten wat minder. Ik heb de dvd al besteld, de overige
jaargangen heb ik, op 1 na helaas, ook allemaal op dvd.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."