Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Waar ga jij het liefst uit eten en waarom?

Gestart door TimT, 29 oktober 2008, 06:27:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TimT


Een knus klein dorpsrestaurantje, McDondals we hebben allemaal onze eigen favoriete restaurant of niet?? Deel hier wat jou favoriet is, waarom en wat je bijvoorbeeld het liefst besteld van het menu.

Aanvullingen zijn altijd welkom.

Kim

Mijn favoriete restaurant was altijd het Balkan restaurantje in een dorpje.
De eigenaar was in traditionele Joegoslavische kledij gekleed en zorgde voor
een warm welkom. Na twee keer te hebben gegeten werden we al meteen bij
naam genoemd wanneer we binnen kwamen.

Hele sfeervolle inrichting, niet te druk, geen super snelle bediening en heerlijk
eten. Het vlees hing aan sabels en het toetje at je uit een holle ananas.

Jammergenoeg is het nu foetsie, hij is terug naar Joegoslavië. :(

Nevyn

Ik ga altijd graag naar Humprey's. Het is wat duurder, maar wel superlekker en romantisch. Toen Léon en ik een maand samen waren hebben we heerlijk genoten van diverse gerechten die we normaal niet zouden eten.

Verder eten Nicole en ik regelmatig bij Brandpunt (studentenhap voor 5 euro), Café Karel (trendy eetcafé met een goede keuken), De Drie Gezusters (daar hebben ze de lekkerste salade ever) en Havana (als we een keer iets uit een andere 'keuken' willen).

TimT

Saloniki in goes een heerlijk Grieks restaurant. Al sinds 2004 mijn Grieks plekje onder elk zon, wind of regen. Ik ben goed bevriend met de eigenaar Leftermes.
De service is perfect, altijd beeldschone dames in de bediening en vaak omdat ik minimaal 1 keer in de maand kom bouw je een band met ze op. Vele kennen je bij voornaam en ik sta erop dat ze mijn tutoyeren.
Voor de rest heerlijk divers menu en altijd verse groente in de saladebar.
Ouzo vooraf en nog een likeur drankje achteraf.
Ik ga er om eerlijk te zijn nu heen samen met Saskia en Mama.
Ãâ€"TU En ik heb mijn vorige vriendinnetjes en ik neem ook vaak gasten mee uit eten naar het restaurant.  Tussen mijn beste vriend en mij is er ook een stilzwijgende afspraak dat we rond elkanders verjaardag elkaar uit eten nemen naar Saloniki.
En dat doen we ook omdat ze een uitstekende wijnkaart ;) hebben.

Iwan

Vroeger ging ik nog wel eens naar een Indisch restaurant in Groningen met een vriend
of at ik snel wat bij De Drie Gezusters, tegenwoordig ben ik meer van het eten laten bezorgen.
Varkenshaasje in romige saus met gebakken aardappelen en salade.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

Voor dit soort topics is het prettig dat mensen die reageerde houden van diverse keukens. De keukensmaak van iedereen laat ook een beetje van hem / haar zien. Ook vond ik leuk hoe snel jullie reageerde.

Alleen Iwan en Dee-E jullie beide noemen de (De Drie Gezusters) is dat een keten of is gewoon toeval?

Iwan

Citaat van: TimT op 30 oktober 2008, 01:45:52
Voor dit soort topics is het prettig dat mensen die reageerde houden van diverse keukens. De keukensmaak van iedereen laat ook een beetje van hem / haar zien. Ook vond ik leuk hoe snel jullie reageerde.

Alleen Iwan en Dee-E jullie beide noemen de (De Drie Gezusters) is dat een keten of is gewoon toeval?
Een keten; Groningen, Almelo, Enschede, Amsterdam, Nijmegen, Den Bosch, Breda, Tilburg en Eindhoven.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

ik eet graag in verschillende restaurants maar ik eet sowieso graag in Vlissingen bij Stefanos, in Goes bij Rhodos en in Antwerpen bij een Italiaan

TimT

Citaat van: DonWoozy op 30 oktober 2008, 10:32:02
ik eet graag in verschillende restaurants maar ik eet sowieso graag in Vlissingen bij Stefanos, in Goes bij Rhodos en in Antwerpen bij een Italiaan

Ik heb ook wel eens gegeten bij Stefanos in Vlissingen. Dat is mij enorm bevallen.
Alleen de Griek Rhodos in Goes vond ik enorm teleurstellend.
Heb jij wel eens bij Saloniki op de beestenmarkt in Goes gegeten?

DonWoozy

Citaat van: TimT op 30 oktober 2008, 10:40:38
Citaat van: DonWoozy op 30 oktober 2008, 10:32:02
ik eet graag in verschillende restaurants maar ik eet sowieso graag in Vlissingen bij Stefanos, in Goes bij Rhodos en in Antwerpen bij een Italiaan

Ik heb ook wel eens gegeten bij Stefanos in Vlissingen. Dat is mij enorm bevallen.
Alleen de Griek Rhodos in Goes vond ik enorm teleurstellend.
Heb jij wel eens bij Saloniki op de beestenmarkt in Goes gegeten?


nee heb ik nog niet gedaan maar die ga ik zeker onthouden want ik eet ook zeer graag Grieks!

StarLight

Ik ben afgelopen zondag voor het eerst naar een Wok restaurant geweest. En het was lekker!!
dus aankomende zondag maar weer :D
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."

DonWoozy

Citaat van: TimT op 30 oktober 2008, 10:40:38
Citaat van: DonWoozy op 30 oktober 2008, 10:32:02
ik eet graag in verschillende restaurants maar ik eet sowieso graag in Vlissingen bij Stefanos, in Goes bij Rhodos en in Antwerpen bij een Italiaan

Ik heb ook wel eens gegeten bij Stefanos in Vlissingen. Dat is mij enorm bevallen.
Alleen de Griek Rhodos in Goes vond ik enorm teleurstellend.
Heb jij wel eens bij Saloniki op de beestenmarkt in Goes gegeten?


Tim,

ondertussen wel een keer daar gegeten en ik vond het eten goed maar de service is echt
belabberd! ik moest zeker 3 kwartier wachten op drinken terwijl er iedere keer dan wel een
dame dan wel een heer langs ons tafeltje liep die zelfs op onze tafels keek en niets vroeg
of wij nog wilden bestellen!!

TimT

Citaat van: DonWoozy op 20 januari 2009, 11:34:32
Citaat van: TimT op 30 oktober 2008, 10:40:38
Citaat van: DonWoozy op 30 oktober 2008, 10:32:02
ik eet graag in verschillende restaurants maar ik eet sowieso graag in Vlissingen bij Stefanos, in Goes bij Rhodos en in Antwerpen bij een Italiaan

Ik heb ook wel eens gegeten bij Stefanos in Vlissingen. Dat is mij enorm bevallen.
Alleen de Griek Rhodos in Goes vond ik enorm teleurstellend.
Heb jij wel eens bij Saloniki op de beestenmarkt in Goes gegeten?


Tim,

ondertussen wel een keer daar gegeten en ik vond het eten goed maar de service is echt
belabberd! ik moest zeker 3 kwartier wachten op drinken terwijl er iedere keer dan wel een
dame dan wel een heer langs ons tafeltje liep die zelfs op onze tafels keek en niets vroeg
of wij nog wilden bestellen!!

Het is jammer dat je die ervaring hebt opgelopen. Zelf merk ik daar weinig van. En in alle eerlijkheid ik ga iets ;) te regelmatig eten. Ik ken elke serveerster tot kok bij zijn of haar naam. Het is te vaak tot diep in de nacht geworden, praten over dingen des leven met de eigenaar.

Ik ga aankomende vrijdag eten bij Café de Concurrent in Vlissingen. Daar heb ik van de zomer ook heerlijk mosselen gegeten. Ik ga daar ditmaal een hapje eten met een oude vriend van mij.

DonWoozy

Citaat van: TimT op 20 januari 2009, 19:25:06
Citaat van: DonWoozy op 20 januari 2009, 11:34:32
Citaat van: TimT op 30 oktober 2008, 10:40:38
Citaat van: DonWoozy op 30 oktober 2008, 10:32:02
ik eet graag in verschillende restaurants maar ik eet sowieso graag in Vlissingen bij Stefanos, in Goes bij Rhodos en in Antwerpen bij een Italiaan

Ik heb ook wel eens gegeten bij Stefanos in Vlissingen. Dat is mij enorm bevallen.
Alleen de Griek Rhodos in Goes vond ik enorm teleurstellend.
Heb jij wel eens bij Saloniki op de beestenmarkt in Goes gegeten?


Tim,

ondertussen wel een keer daar gegeten en ik vond het eten goed maar de service is echt
belabberd! ik moest zeker 3 kwartier wachten op drinken terwijl er iedere keer dan wel een
dame dan wel een heer langs ons tafeltje liep die zelfs op onze tafels keek en niets vroeg
of wij nog wilden bestellen!!

Het is jammer dat je die ervaring hebt opgelopen. Zelf merk ik daar weinig van. En in alle eerlijkheid ik ga iets ;) te regelmatig eten. Ik ken elke serveerster tot kok bij zijn of haar naam. Het is te vaak tot diep in de nacht geworden, praten over dingen des leven met de eigenaar.

Ik ga aankomende vrijdag eten bij Café de Concurrent in Vlissingen. Daar heb ik van de zomer ook heerlijk mosselen gegeten. Ik ga daar ditmaal een hapje eten met een oude vriend van mij.

tja ik had het ook wel beter verwacht (qua service) bij Saloniki maar helaas en nogmaals het eten wat wel
SUPER!!

mary-kate

Bij de wok
Super lekker je pakt wat je wilt ,echt ideaal
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Nevyn

In Eindhoven ook weer wat leuke tentjes ontdekt.

De Connaceur. Als je voor 17.00 uur binnen bent, krijg je het tweede menu voor de halve prijs. Het menu verandert alleen niet zo vaak, dus daar zijn we een beetje op uitgekeken.
Trafalgar pub. Een lekker bruin café waar je gezellig voor weinig geld kunt eten.
Tapasbar Loco. Een sfeervol en gezellig tapasrestaurant, met leuke bediening en erg lekkere tapas.

In Maastricht laatst ook heel erg lekker gegeten bij een enorm leuk tentje, maar ben even vergeten hoe het heet. Misschien kan Kim me helpen. Het zat in het centrum, was klein en je kon gerechten bestellen die allemaal maar 5 euro waren. De ober zei dat je er aan twee wel genoeg had. Heel modern en strak ingericht. Ik dacht heel erg groen ook.

TimT

In Amsterdam is er een heerlijk klein echt Nederlandse pot eettentje. Het zit in de straat met een hoog peperdure restaurants. Het heet Plein 26.
Jaren lang gerund door een Mokums gezin recht uit de Jordaan als ik mij niet vergis.  40 jaar totaal.
Ik ben er regelmatig gaan eten als ik in Amsterdam was.
Met Saskia ben ik twee keer gaan eten. Ik ben er gaan eten voordat ik naar Engeland ging en nog een keer met mijn moeder. Die bezoekjes staan mij nog heel goed bij. Het was / is te vinden in op de Nieuwmarkt. De ene zegt dat het dicht is en de andere zegt dat het is overgenomen. Ik hoop er snel achter te komen als ik weer eens naar Amsterdam ga. 

TimT

Ik ga via de dinnersite.nl om recensies te schrijven waar ik heb gegeten in het verleden en ik wil dat bijhouden.
Ik vind het gewoon heel prettig om een overzicht te maken van waar ik heb gegeten en leuk om de boel een beetje bij te houden wat ik er van vond.
http://www.dinnersite.nl/profiel/user_reviews/?pid=65633 is de link

Tyz

San Marco, met stip de lekkerste en goedkoopste Italiaan van Delft ^^
Heerlijk gegeten, hoofdgerecht + drankje voor 3 personen onder de 20 euro ;')

Ik ga verder niet zo heel vaak uit eten, geen geld voor bij gebrek aan een baan, maar ik ben ook pas 17  *A

Kim

Citaat van: Dee-E op 14 juni 2009, 14:04:33
In Maastricht laatst ook heel erg lekker gegeten bij een enorm leuk tentje, maar ben even vergeten hoe het heet. Misschien kan Kim me helpen. Het zat in het centrum, was klein en je kon gerechten bestellen die allemaal maar 5 euro waren. De ober zei dat je er aan twee wel genoeg had. Heel modern en strak ingericht. Ik dacht heel erg groen ook.

Bedoel je deze? http://www.kiwimaastricht.com/