Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Wat een kind verandert in je relatie

Gestart door Iwan, 24 november 2012, 22:07:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: HLN.be
Eerder mama dan stoeipoes: wat kind verandert in relatie

Een derde van de vrouwen met kinderen gelooft dat haar geliefde haar niet meer aantrekkelijk vindt.
Bijna de helft zegt dat haar partner vergeten is wie ze was voor het moederschap.

Slechts 12 procent van de ondervraagde mama's tussen 18 en 50 jaar zegt dat haar partner haar als
vrouwelijk zou beschrijven, 69 procent zegt eerder dat ze zich als vermoeid zouden omschrijven.
Het moederschap blijkt dan toch niet zo rooskleurig te zijn, het heeft een negatief effect op mannen en vrouwen.
Een derde voelt zich enkel nog een moeder en geen geliefde.

Minder seks
Slechts 2 procent zegt dat hun partner hen sensueel vindt, een op de vijf vindt zichzelf eerder seksloos.
Meer dan driekwart vrijt nu minder dan voor de kinderen er waren. Veel mama's hebben hun zelfvertrouwen verloren.
Ze voelden zich 'mama' en zijn niet langer geïnteresseerd in hun uiterlijk of mode en beauty.
40 procent weet niet meer hoe ze was voor het moederschap.

Jong versus oud
Vooral jonge moeders voelen zich niet sexy, 19 procent van de twintigers voelt zich genegeerd,
in vergelijking met 32 procent van de vijftigplussers. Meer dan de helft van de twintigers haat
haar lichaam na het krijgen van haar baby, bij dertigers is dat 37 procent, 35 procent bij de veertigers
en 27 procent van de vijftigplusser. Experts zeggen dat het niet duidelijk is of jonge vrouwen gevoeliger zijn
wat onzekerheden over hun uiterlijk betreft, of dat de shock van het moederschap aanvankelijk
een sterke impact heeft, maar later vervaagt.

Praten
Psychotherapeute Paula Hall: "Na de geboorte is het natuurlijk dat mannen hun geliefde anders zien,
het feit dat ze weten hoe vermoeiend de zorg voor een kind is, bewijst dat ze meeleven.
Het kan zijn dat ze denken dat door hun partner sexy te noemen, de druk op hen verhoogt.
Zeker bij jonge moeders kan dit slecht zijn voor het zelfvertrouwen. Koppels moeten met elkaar communiceren
om hun partner te doen beseffen dat het oké is hen als een geliefde te zien
."
Is er in jullie relatie ook iets veranderd, wat jij jammer vindt,
in jullie relatie sinds jullie een kind hebben gekegen?

Wat is er zoal veranderd in de relatie tussen jou en jouw partner?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Goitske

Ik kan hier nog geen antwoord op geven daarvoor ben ik nog te kort moeder.

Merk wel dat mn vriend echt respect heeft voor dat ik moeder ben geworden maar ook dat hij zich wel zorgen heeft gemaakt Dat het allemaal lichamelijk met mij even slecht ging.

Ik maak me geen zorgen over aantrekkelijk zijn etc je lichaam heeft te lijden onder een zwangerschap maar we zijn allebei van mening dat die verandering erbij hoort en dat het het waard was

En nu ga ik slapen Jan wil vast vannacht weer eten dus Ja moe ben ik zeker!

Kim

Ik merk dat er minder lichamelijk contact is sinds er een kindje is.
We lopen nauwelijks hand in hand, want er moet altijd iemand de buggy,
winkelwagen of Lars vasthouden. Op vakantie had ik het daar wel even
moeilijk mee. Ik heb zo nu en dan toch wel de behoefte aan lichamelijk
contact, wie niet? Blij als Lars wat groter is en papa en mama ook meer
tijd hebben voor elkaar! Hij SLURPT al onze energie die boef!

DonWoozy

Om eerlijk te zijn vind ik niet echt dat er veel is veranderd ten opzichte van voordat we Nina gekregen hebben
inderdaad met wandelen bijv. is het iets lastiger maar je kunt elkaar ook een arm geven of een arm om de
schouder, dat vind ik geen belemmering.

Iwan

Ik heb zelf geen kinderen dus ik kan niet zeggen of er wat veranderd is of zou zijn in mijn relatie.
Maar ik heb gedate met iemand die al kinderen had. Ik vond het wel leuk dat zijn kinderen had,
waren ook leuke kinderen. Zelf vond ik het wel een aanvulling op de relatie omdat je ook leuke dingen
kon met de kinderen zoals naar de kinderboerderij of ergens wandelen. Dat zijn toch dingen die je niet
zo snel zou denk, ik niet althans, als er geen kinderen bij zijn. En wanneer de kinderen op bed lagen
of bij hun vader waren hadden we nog genoeg tijd voor elkaar.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Ik merk nu met 2 kids dat het je relatie wel degelijk veranderd. Je bent veel meer aan het communiceren, je moet er goed opletten dat je als team voor je kinderen staat......dus constant op 1 lijn blijven staan en consequent blijven. Ben je even alleen met z'n twee dan kan ik ook echt even genieten van onze aandacht voor elkaar aangezien de aandacht overdag vooral naar de kinderen gaan. Ben heel tevreden over hoe we het doen en over de opvoeding. Lars is een hele pientere, vriendelijke, spontane knul. Zegt netjes dankjewel, hoest met zijn hand voor z'n mond en vraagt alles met alsjeblieft. Zulke dingen hebben we altijd heel belangrijk gevonden en het geeft toch wel een kick als je kind het ook echt oppikt en je van anderen hoort hoe lief/netjes hij is! Het komende jaar gaan we wel nog een weekendje we plannen naar Madrid, gewoon om ook aan onze relatie onderling te denken. We brengen de kinderen niet vaak weg om te logeren dus echte avondjes met z'n 2 hebben we niet echt. Maar dat komt wel weer als de kids wat groter zijn.  :D Vooralsnog heel gelukkig met Cedric en onze 2 gezonde kinderen.  :smitt:

Sugamilk

Ik heb niet het idee dat er iets veranderd is in onze relatie.

Iwan



Citaat van: AD.nl
Vrouwen met kroost willen juist meer seks, niet minder

Hebben vrouwen tijdens of na hun zwangerschap geen zin in seks? Uit onderzoek van het tijdschrift Kek Mama
blijkt het tegendeel. Aanstaande en bestaande moeders duiken maar wat graag de koffer in,
maar het gebeurt echter wel weinig.

Het magazine, voor moeders met kinderen tot 12 jaar, vroeg 700 Nederlandse moeders met kinderen
van 2 tot 12 jaar hoe hun seksleven ervoor staat.

Na de geboorte van het eerste kind wordt er gemiddeld 50 dagen gewacht voordat de ouders weer seks hebben.
Meer dan de helft van de moeders (56 procent) genoot van die eerste keer. 28 procent vond er niet veel aan
en bij 5 procent was het ronduit vreselijk. Vaders waren aanzienlijk enthousiaster over deze 'eerste keer'.

Verder blijkt dat in 39 procent van de relaties met jonge kinderen de seks wordt gepland.
In 2013 was dit nog maar 27 procent. Hoewel de seks vaker op de agenda verschijnt, gebeurt het te weinig.
Maar liefst 44 procent van de moeders wil dat er vaker gevreeën wordt.

Kroost
Met de komst van de kinderen is volgens de helft van de moeders de relatie met hun partner verbeterd,
maar bij 7 van de 10 ouderparen is de frequentie van seks afgenomen. Ook het moment waarop er wordt gevrijd wijzigt.
Ouders doen dat het liefst als de kinderen liggen te slapen of uit logeren zijn, maar dat lukt niet altijd:
14 procent is weleens betrapt door hun kroost.

We gaan nog even door: Hoewel de helft van de moeders vertrouwen het belangrijkst vindt in hun relatie,
controleert toch 49 procent wel eens de telefoon van hun partner op sms'en Whatsapp-berichten, voicemails
of verdachte telefoonnummers. Van de mannen doet slechts 13 procent dit. Verder is 1 op de 5 moeders bang
dat hun partner zwicht voor Tinder of Second Love.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."