Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Leonard 'Spock' Nimoy overleden

Gestart door Iwan, 27 februari 2015, 22:36:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl

Leonard 'Spock' Nimoy overleden

Acteur Leonard Nimoy, vooral bekend van zijn rol als Mr. Spock uit Star Trek, is overleden.
Hij stierf aan de gevolgen van COPD, heeft zijn vrouw Susan bevestigd aan New York Times.
Leonard is 83 geworden.

Leonard werd afgelopen week met spoed opgenomen in een ziekenhuis in Los Angeles wegens
hevige pijn op de borst, maar stierf op vrijdagochtend vredig in zijn eigen huis in Bel Air.

In 2014 onthulde de acteur dat hij aan COPD leed, een verzamelnaam voor de longaandoeningen
chronische bronchitis en longemfyseem. De ziekte zou zijn veroorzaakt doordat hij decennialang
heeft gerookt, maar de laatste dertig jaar heeft hij geen sigaret meer aangeraakt.
Hij liet vlak voor zijn dood een belangrijke boodschap achter aan zijn fans.
Terwijl hij op zijn ziekbed lag, wendde hij zich regelmatig tot zijn fans via Twitter. Daar deelde hij
met hen zijn schitterende gedichten en wijze woorden, maar ook een belangrijke laatste waarschuwing.
"Rook niet. Heb ik wel gedaan. Ik wou dat ik er nooit aan begonnen was", schreef hij op 11 februari.
Hij sloot zijn tweet als vanouds af met Spocks wereldberoemde 'Vulcan Salute' "LLAP",
oftewel "Live Long and Prosper".



Leonard won drie Emmy's voor zijn vertolking van Spock. Ook regisseerde hij afleveringen van Star Trek
én de film Star Trek IV: The Voyage Home (1986). Daarna nam hij de regie van komedieklapper
Three Men and a Baby (1987) voor zijn rekening. Hij stond tijdens zijn carrière ook regelmatig
op het toneel in stukken als One Flew over the Cuckoo's Nest en My Fair Lady.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Treurig nieuws dat Leonard Nimoy overleden is, Spock was mijn favoriete Star Trek karakter.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."