Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

CSI-acteur verlaat Scientology Church

Gestart door Iwan, 1 mei 2008, 02:13:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Voor het eerst lijkt een Hollywood-acteur de omstreden Scientology Church de rug te hebben toegekeerd.
Jason Beghe, bekend van de tv-serie CSI, zegt het hem eindelijk is gelukt zichzelf te bevrijden
van deze 'destructieve sekte'. Op de videowebsite YouTube deed hij zijn verhaal.

De 48-jarige acteur, die in 1994 bij de Scientology Church kwam, wil nu uit eigen ervaring
iedereen het werkelijke gezicht van deze sekte laten zien. "Voor mij is er geen winst te halen.
Ik wil de mensen alleen laten zien wat Scientology werkelijk is.
Ik ben blij dat er er vanaf ben gekomen,
" aldus Jason Beghe.

"Scientology is destructief en je reinste oplichterij. Het is zeer gevaarlijk voor je geestelijke gezondheid.
Ze remmen je ontwikkeling en eigen denkvermogen.
Ze beloven dingen die ze nooit kunnen waarmaken,
" aldus Jason Beghe.

De acteur maakte in 2005 nog een omstreden promotievideo voor de Scientology Church
en zegt daar nu spijt van te hebben. Als één van de weinigen haalde hij het vijfde niveau binnen de sekte.
Een niveau dat alleen is weggelegd voor sterren zoals Kirstie Alley, Tom Cruise en John Travolta.

Scientology is een geestelijke beweging gebaseerd op een uitgebreide verzameling
geschriften op filosofisch en organisatorisch gebied en notities met betrekking tot onderzoek
van de menselijke geest, opgesteld en verzameld door de Amerikaanse schrijver
L. Ron Hubbard tussen het midden van de jaren veertig en 1986.
In onder andere Duitsland is Scientology verboden.
In Griekenland ontdekte justitie dat de sekte er een hit-list op na hield waar onder andere
de aartsbisschop en de leiders van het justitieel onderzoek naar Scientology voorkomen.
You tube heeft inmiddels het filmpje van Jason Beghe offline gehaald.

Begin April 2008 pleegde Kaja Bordevich Ballo, de dochter van het Noorse parlementslid
Olav Gunnar Ballo zelfmoord, na het doen van de zogenaamde 'Oxford Capacity Analysis test',
een zeer omstreden en door deskundig als "waardeloos" gekwalificeerde persoonlijkheidstest
die door Scientology word gebruikt.

In 1995 wilde Lisa McPherson de sekte ontvluchten. Ze wilde niets meer met Scientology
te maken hebben, maar men liet haar niet gaan. Ten einde raad ontdeed ze zich,
midden op straat, van haar kleding en liep onder een auto. Ze werd naar het ziekenhuis gebracht
met lichte verwondingen. Binnen korte tijd verschenen sekteleden die haar overrede
om mee te komen naar het Fort Harrison Hotel. De 17 dagen 'zorg' door de sekte
resulteerde in het letterlijk op sterven na dood zijn van Lisa McPherson.
Ofschoon er meerder ziekenhuizen in de buurt lagen, werd ze naar een 30 kilometer
verderop gelegen ziekenhuis gebracht, maar daar aangekomen bleek ze gestorven te zijn
aan de gevolgen van uitdroging, ondervoeding en zat ze vol blauwe plekken
en beten van insecten waaronder kakkerlakken.

Het aantal aanhanger van de Scientology ligt volgens de sekte zelf zo rond de 8 miljoen wereldwijd,
maar volgens 'experts' ligt het aantal aanhangers van de scientology rond de 100,000.
Beroemde aanhangers van Scientology zijn o.a. John Travolta, Kirstie Alley,
Lisa Marie Presley, Jason Lee, Isaac Hayes, Tom Cruise en Katie Holmes.




©radio538.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik vindt die scientology maar een 'enge' sekte,
ik snap niet dat er mensen zijn die de scientology leer aanhangen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM - John Travolta is hét gezicht van Scientology, maar er lijken scheurtjes te komen
in de hechte relatie. John heeft het heel erg zwaar sinds hij plotseling zijn zoon Jett is verloren.

Hij wordt vaak gespot terwijl hij 's nachts rondrijdt op een golfkarretje en kampt met overgewicht,
meldt Daily Mail. Maar de grootste reden van zijn stress zou zijn dat hij niet meer helemaal zeker is
over zijn hartstochtelijke relatie met Scientology.

John is fanatiek lid van het eerste uur en heeft ook miljoenen euro's in de 'sekte' gepompt.
De organisatie heeft echter ook duidelijke denkbeelden en richtlijnen als het aankomt op ziektes,
richtlijnen die John en zijn gezin ook hebben gevolgd met hun zoon die autistisch was en last had
van hevige aanvallen. Aan één van die aanvallen is hij uiteindelijk overleden.

John zou nu twijfelen aan de werkwijze van de kerk en eigenlijk willen breken.
Maar dat kan niet, want de kerk houdt volgens meerdere bronnen mappen bij over beroemdheden
met genoeg belastend materiaal om ervoor te zorgen dat ze de kerk nooit zullen verraden.

Wordt vervolgd...





©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

Ik snap toch al niet dat mensen zich in zoiets inlaten,ik vind het allemaal een sekte achtig gedoe
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan



Citaat van: AD.nl
'Tom Cruise breekt met Scientology'

Acteur Tom Cruise zou afstand willen nemen van Scientology. Dat meldt de Engelse krant The Mirror.
De 50-jarige acteur zou sinds zijn scheiding van actrice Katie Holmes meer afstand hebben genomen
van de omstreden Scientology-beweging.

Volgens de Britse krant zou Cruise ingezien hebben dat Scientology geen positieve invloed had op zijn leven.
Zijn verbondenheid met Scientology zou een van de grootste redenen voor de scheiding tussen Katie en Tom zijn geweest.
Volgens bronnen zou Cruise definitief Scientology willen loslaten, in de hoop Katie en zijn dochter Suri terug te winnen.

Scientology is een geestelijke beweging gebaseerd op een boek dat tussen het midden van de jaren veertig en 1986
is geschreven door de Amerikaan L. Ron Hubbard.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."