Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Naam maakt je aantrekkelijk of lelijk

Gestart door Iwan, 5 maart 2009, 20:06:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Je naam bepaalt of mensen je aantrekkelijk of lelijk vinden.
Vrouwen vallen op beklemtoonde klinkers vooraan in de mond.
Dat blijkt uit recent onderzoek.

Uiterlijk beoordelen
De onderzoekers plaatsten portretten van 24 mannen en vrouwen op een website
waar je anoniem mensen op hun uiterlijk kunt beoordelen. Daaruit bleek dat klinkers
onbewust invloed hebben op de aantrekkelijkheid van iemand, meldt gva.be.

Klinker
Bij namen als Piet, Jake, Ben, Matt, wordt de beklemtoonde klinker vooraan in de mond uitgesproken.
Vrouwen vinden hen aantrekkelijker dan iemand die Paul, George, Tom of Lou heet.
De beklemtoonde klinker ligt bij hen namelijk achteraan de mond. Bij vrouwen is het omgekeerd,
degenen die Laura, Julie of Susan heten worden door mannen knapper gevonden.
Een Liz, Annie of Jamie moet dus extra moeite doen om het hart van een man te winnen,
zij worden namelijk minder aantrekkelijk beoordeeld.

Klanken en betekenissen
De onderzoekers ontdekten zo dat mensen een verband leggen tussen de klanken en betekenissen.
Een beklemtoonde voorklinker in een naam vinden we blijkbaar schattiger en oprechter
dan een naam met een beklemtoonde achterklinker. Deze laatste zijn namelijk kleiner
dan de grote, ronde klinkers.



Ã,©hln.be


lees ook:
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Dat heb ik inderdaad ook wel eens. Bij vrouwen die Trien, Geertruida of Bep heten
heb ik toch niet meteen het beeld van een aantrekkelijke vrouw, wat natuurlijk onzin is.
Ik heb als ik een naam hoor toch meestal al snel een beeld in mijn hoofd van hoe die persoon
eruit zal zien, maar uiteindelijk maakt een naam denk ik weinig verschil bij de vraag of je iemand
wel of niet aantrekkelijk vindt als je die persoon hebt gezien.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Ik heb hetzelfde Iwan, ik voel me niet meteen aangetrokken tot een Klaas of Jan..

Toch kan een hippe naam ook rare reactie uitlokken. Zo vind ik een jongen leuk die Gaetan (spreek uit Geetan) heet. Als ik zijn naam zeg, hoor ik of: als je zo'n naam hebt zul je wel niet te vertrouwen zijn, of komt hij wel uit Nederland, of zo noem je je kind toch niet of ik zou nooit met een jongen willen gaan die zo heet (ze zien het stukje gay in het voorstukje van zijn naam).. :(

Iwan

Wat dat betreft heb ik een redelijk goede naam, met Iwan kun je alle kanten op.   :sct:
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."