Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Zou jij vrienden kunnen blijven met je ex?

Gestart door Iwan, 20 november 2006, 02:49:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Denk jij dat het mogelijk is om vrienden te blijven met je ex?
Er zijn hier vast wel mensen die daar ervaring mee hebben.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Ik ben met 2 exen goed bevriend
Dus het kan wel :)

Iwan

Ik heb niet echt veel contact meer met mijn exen, maar ik denk wel dat het mogelijk is om bevriend te blijven met je ex,
als de relatie tenminste niet op een 'rare' manier verbroken is. Hoewel ik dus denk dat het wel mogelijk is om bevriend
te blijven met je ex denk ik wel dat het moeilijk kan zijn omdat je toch veel met elkander hebt meegemaakt
en als je dan je ex met een ander de dingen ziet doen die jullie vroeger samendeden of als je ziet hoe hij/zij naar hem/haar kijkt
op de manier waarop ze vroeger naar jou keek, kan dat best wel even pijn doen, met name als hij/zij wel een nieuwe relatie heeft en jij (nog) niet.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Maeve

Het is zeker mogelijk om bevriend te blijven met je ex. Ikzelf heb nog contact met mijn exen.

DonWoozy

ik zou het wel kunnen al zou ik er helaas niet later achter gekomen zijn dat ik eigenlijk maar met een kluitje het riet ingestuurd ben :s

XXXX

Ik denk dat het heel moeilijk zou zijn.. misschien na een tijdje. maar heb er geen ervaring mee

Sugamilk

Ik ben nog wel bevriend met sommige exen, maar niet superveel zeg maar.

Chaozcruiser

Nee.

Ik denk het niet, heb het eens geprobeerd, eindigde alsnog met een ruzie. Heb haar daarna nooit weer gezien :)

Maar goed, gelukkig heb ik niet zoveel ex-en :)

Iwan

Ik heb eigenlijk met geen van mijn ex-en nog contact.
Henriët; heb ik nog wel op facebook, maar spreek haar niet meer.
Linda; is volgens mij een beetje labiel (of heeft een andere stoornis).
Ana; heb ik ook nog een excusesbrief gehad nadat ze mij meermaals had uitgescholden en dingen had verweten, maar heb er niet op gereageerd.
Maria; geen idee waar daar van geworden is.
Katrien; heb ik op facebook, maar verder geen contact mee.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Eerste vriend geen contact mee, maar die is ook totaal niet actief op het internet
en hij woont nu volgens mij in Lelystad.

Tweede vriend heb ik op Facebook nog wel contact mee. Zijn moeder schrijft me
nog weleens een brief en mijn moeder heeft ook nog contact met zijn moeder.
En hij stuurt me weleens priveberichtjes hoe het met me gaat en soms wil hij
gewoon even zijn verhaal kwijt.

Als het ooit mis zou lopen met Cedric dan hoop ik wel dat we als vrienden met elkaar
om kunnen gaan, want we hebben tenslotte wel een kind samen. Hoop echter dat dit
nooit zal gebeuren, lijkt me vreselijk om te moeten doorstaan....

Iwan

Vanavond ff bij mijn ex-en gekeken op hunne facebooks, was ff nieuwsgierig naar hun huidige partners...
Ik vind namelijk dat mijn ex-en op afschuwelijke mannen vallen, of ze zijn 'lelijk' in mijn ogen of het zijn enorme sukkels...
wat zal dat over mij zeggen??  *G
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Waarom denk je dat ze afschuwelijk zijn?
Ken je ze persoonlijk? Een in jouw ogen lelijke man is misschien wel een hele lieve, zorgzame vriend en dat telt toch ook zwaar mee in een relatie. Uiterlijk is belangrijk, maar aan iemands uiterlijk kun je niet zien of hij afschuwelijk is.

Iwan

Citaat van: Kim op  2 juli 2013, 23:33:38
Waarom denk je dat ze afschuwelijk zijn?
Ken je ze persoonlijk? Een in jouw ogen lelijke man is misschien wel een hele lieve, zorgzame vriend
en dat telt toch ook zwaar mee in een relatie. Uiterlijk is belangrijk, maar aan iemands uiterlijk kun je niet zien of hij afschuwelijk is.
Bedoel meer afschuwelijk in afstotelijk (qua uiterlijk), niet als in verschrikkelijk.  ;D
Maar goed ik bedoelde dus te zeggen, dat mijn ex-en op, in mijn ogen, op niet knappe mannen vallen die ik bovendien
zou categoriseren als sukkels.   8*)
Nou moet ik wel zeggen dat mannen sowieso al vaak geen leuke mensen vind, als ik mezelf niet was zou ik mezelf
denk ik ook geen leuk mens vinden..  ;D
(en wanneer ik wel eens foto's van mij zie dan denk ik ook regelmatig... mijn God ik zie er ook uit als een sukkeltje)
Wat dat betreft zijn ze wel consistent qua keuze in mannen.

Zag vandaag de vriend (of man?) van een ex van mij en dacht dat hij een jaar of 60 was, maar bleek maar 3 jaar ouder
te zijn dan mij,  maar ik heb er ook best wel moeite mee om mezelf te zien als iemand van 34, zie mezelf als zo rond de 20..  :laugh:
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Iwan op 13 mei 2013, 21:10:47
Ik heb eigenlijk met geen van mijn ex-en nog contact.
Ana; heb ik ook nog een excusesbrief gehad nadat ze mij meermaals had uitgescholden en dingen had verweten, maar heb er niet op gereageerd.
Afgelopen weekend voegde Ana mij toe op Facebook en sprak ze mij aan...
Heb vandaag weer met haar via Facebook gesproken en wat foto's gestuurd van toen ze hier in Nederland was.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

ja hoor. Kom mijn ene ex 1 a 2 x per jaar tegen hij speelt in een band, wij gaan wel eens naar disco's en cafés toen waar hij met zijn band speelt. Praat ook wel met hem daar. Mijn andere ex spreek ik nooit meer

Sugamilk

Ja hoor, geen probleem mee. Ex is ex, maar betekend niet dat je niet als vrienden uit elkaar kunt gaan

liezie

Ik geloof best dat er mensen zijn, die vriendschappelijk kunnen omgaan met hun ex.
Ikzelf heb een volledige streep getrokken onder mijn ex'en.  Heb er helemaal geen contact meer mee, en ook helemaal geen behoefte aan.
Hij is niet voor niets mijn ex, zou ik zo zeggen.  *G

Nevyn

Ik heb altijd gezegd en geloofd dat het kon, vooral ook omdat ik het contact met één ex niet op wilde geven. Dat kwam omdat ik nog steeds van hem hield. Nu denk ik nog steeds dat het tot op een bepaalde hoogte kan. Met één ex kan ik bijvoorbeeld super goed over de actualiteit praten, dat doen we ook weleens. En mijn laatste ex ben ik zes jaar samen mee geweest, dan heb je zoveel gedeeld, dat je niet alleen geliefde bent, maar ook maatjes. Maar toch, een echt vriendschap zit daar ook niet in.

Er is maar één ex waar ik altijd bevriend mee ben gebleven en dat is mijn huidige vriend.

Jetheu

Ik denk dat het zeker mogelijk is om vrienden te blijven met je ex.
Dat probeer ik nu ook.

Echter je zult wel afspraken moeten maken waar je wel of juist niet over wilt praten met elkaar.