Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Ordinaire ruzie Jort Kelder en Pieter Storms in DWDD

Gestart door Iwan, 15 september 2010, 09:56:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Citaat van: www.showbiznewz.nl
Ordinaire ruzie Jort Kelder en Pieter Storms in DWDD

http://www.youtube.com/v/Ia25G39gnf4?fs=1&hl=nl_NL

Pieter Storms en Jort Kelder kunnen elkaar nog steeds niet luchten of zien.
Het zit Storms nog steeds erg dwars dat Quote zijn geliefde Nina Storms als sm-meesteres heeft neergezet.
Dinsdagavond kwam Storms bij Matthijs van Nieuwkerk in 'De Wereld Draait Door' zijn beklag doen
over de verloedering van de journalistiek en vertelde daarbij dat Kelder het boegbeeld is van slechte journalistiek.

De oud-hoofdredacteur van de Qoute was uitgenodigd als tafelheer en was 'not amused' door de aantijgingen
van Mr. Oud Breekijzer. Het gesprek mondde al snel uit in verwijten overweer, zo beschuldigde de man van Nina Brink
de tafelheer van leugens en het gebruik van bronnen die hij gebruikt voor zijn verhalen, welke feitelijk geen bron zijn.

"Je begon je carrière mooi," aldus Storms, "maar nu heb je er een handje van om anonieme bronnen te citeren.
Hoe moet iemand dan nog controleren of dat klopt? Zo kun je alles wel schrijven
." Kelder antwoordde hierop:
"Ik gebruik anonieme bronnen omdat mensen er geen zin in hebben om tot in de dood door Nina en haar advocaten
achtervolgd te worden. Dat verhaal was verantwoord geschreven.
"

Hij vervolgde: "Jouw geliefde, wellicht aanstaande ex," verder kwam hij niet want een woedende Storms kon dit
niet waarderen. "Waar slaat dit op? Jij schrijft over de ruggen van mensen," antwoordde hij furieus. "Jouw probleem is
dat je de feiten niet checkt. Het enige wat jij wilt amuseren zijn jezelf en je portemonnee. Hou je dan alsjeblieft
uit de buurt van serieuze journalistiek.
"

Toen het VARA-programma ten einde liep, bereikte de confrontatie een kookpunt.
Kelder schreeuwde Storms toe: "Jij hebt de term golddigger een nieuwe lading gegeven."
Om te vervolgen met "Jij eet heerlijk van de Credit Card van Nina Brink."

Storms was zichtbaar aangeslagen door de uitspraken van Kelder en moppelde nog
dat hij geen uitleg aan Kelder is verschuldigd.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Jort Kelder geslagen door Pieter Storms

AMSTERDAM - Jort Kelder is gisteravond na de uitzending van DWDD geslagen door Pieter Storms.
De twee hadden tijdens de uitzending flinke woorden met elkaar gehad. Dat meldt Kelder op de website '925'.

"Geliefde Pieter werd fysiek en gaf drie ferme klapjes op de wang van onze opperbretel", schrijft Kelder.
Ook zou de echtgenote van Storms, Nina Brink, hem "vuile rat" genoemd hebben.

Kelder schrijft er het volgende over: "Ik liep direct na de slottune naar achteren op de vloer, om bij te praten
met de hoofdredactrice van DWDD. Al snel stiefelde Nina voorbij, en begon met een rood hoofd mij aan te spreken.
'Jij bent een rat! Jij bent rat! Jij bent een rat!', siste ze woest. Na de gezellige 'nazit' met Nina kwam Pieter erbij.
Hij keek woest en probeerde mij met dat enorme fysiek te intimideren. Daarna gaf-ie mij drie ferme tikken op de wang.
Mensen om mij heen schrokken en wilden ingrijpen, maar het deed geen pijn en ik was nauwelijks onder de indruk.
"

Later zouden Nina en Pieter Storms nog ruzie hebben gemaakt met Matthijs van Nieuwkerk en de hoofdredacteur van DWDD
om het feit dat Van Nieuwkerk niet ingreep. Ze eisten bovendien het ontslag van 'tafelheer' Kelder.

Het was de bedoeling van de mannen om in de uitzending van De Wereld Draait Door te discussiëren over normen en waarden
in de journalistiek. Maar het zit Pieter Storms nog steeds erg dwars dat Quote zijn geliefde Nina Storms als sm-meesteres heeft
neergezet. Vanaf de start van het gesprek werd het dan ook meteen een heen-en-weer verwijt waar Matthijs van Nieuwkerk
niet eens probeerde tussen te komen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik vond het wel leuk om te zien hoe Jort Kelder en Pieter Storms elkaar in de haren vlogen bij DWDD.
Hoewel ik niet een hele grote fan ben van Jort vind ik Pieter Storms nog verschrikkelijker.
Vond het het irritant hoe Pieter Storms, door Jort niet aan het woord te willen laten, probeerde de discussie te winnen,
maar hij werd toch goed wegzet door Jort Kelder.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

om eerlijk te zijn, ik vind het beiden verschrikkelijke personen vooral Jort
bah ik walg van zulk soort "slikke" figuren.

Iwan



Citaat van: DonWoozy op 24 september 2010, 10:07:16
om eerlijk te zijn, ik vind het beiden verschrikkelijke personen vooral Jort
bah ik walg van zulk soort "slikke" figuren.
Jort is een beetje een kakker, maar dat weet hij zelf, drijft er de spot mee
en hij doet zich niet anders voor, dat vind ik wel een pluspunt voor Jort Kelder.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Raad geeft Storms deels gelijk over Kelder

AMSTERDAM - De klachten van Pieter Storms over een optreden van Jort Kelder
in het tv-programma De wereld draait door zijn ongegrond of het is niet mogelijk
er een oordeel over te vellen. Een klacht over een artikel op de door Kelder opgerichte
website 925.nl is wel gegrond. Dat heeft de Raad voor de Journalistiek onlangs geoordeeld.

Een discussie over de journalistieke ethiek tussen Kelder en Storms in De wereld draait door
liep vorig jaar uit op een schreeuwpartij. Storms stapte daarna naar de Raad voor de Journalistiek.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."