Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Waar denk je aan/Wat denk je?

Gestart door Kim, 6 juli 2009, 21:56:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Iwan

Ik denk, of vraag me eigenlijk af, of iemand die haar werk/carriere belangrijker vind dan haar kind een goede moeder kan zijn.

Uitleg: Ik had vandaag een gesprek op mijn werk, omdat ik niet aanwezig was vorige week omdat ik mijn tanden heb laten trekken,
iets wat ik maar 2× aan verschillende mensen heb doorgegeven. Van de 3 dagen dat ik er niet was, moet ik er vandaag dus 1 inhalen.
Waarom ik er 1 moet inhalen, geen idee, misschien omdat ik aan 2 mensen heb doorgegeven dat ik er niet was en ik er 3 dagen niet was.

Kreeg dus het verhaal van de purple-pants die mijn 'leidinggevende' is, dat alles een keuze is...
Dat ik er niet was is een keuze, dat ik mijn tanden heb laten trekken is een keuze. Klopt...,
maar ik snap niet helemaal waarom ik dan een dag moet inhalen omdat ik de keuze heb gemaakt
om mijn tanden te laten trekken om mij beter te voelen, terwijl ik mij ziekgemeld had.

Kwam zij met het voorbeeld, waarom dit voorbeeld en waar het opsloeg weet ik niet, dat haar kind een tumor had
die weggehaald moest worden, gelukkig had het ziekenhuis tijd.... Echter op de datum die het ziekenhuis voorstelde
kon zij niet, want toen moest ze werken, dus heeft zij nee gezegd tegen het ziekenhuis... Iets waar ze enorm trots op was,
want ze maakt een keuze, 'Tjakkaaaaa!' (dat Tjakkaaa zei ze niet echt, maar dacht dat ik erbij.)

Toen dacht ik wel als mijn kind een tumor zou hebben dat dan mijn eerste gedachte niet zou uitgaan naar mijn werk
en of een ziek kind wel in mijn carriere past op dat moment. Nou weet ik ook wel dat haar voorbeeld over het maken
van keuzes ging en niet persé over de keuze zelf, maar schrok toch wel een beetje van dit verhaal, dat een moeder
haar werk belangrijker kan vinden dan haar kind.  :-\
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Goitske

uhmm haar keuze is dus een slechte moeder zijn! Doe je toch niet alles wijkt op dat moment voor je kind wat voor achtelijke halve zool ben je als je je werk voor je kind stelt! Banen zijn er altijd te vinden maar het leven van je kind....

Er zullen mensen zijn die hun baan voor alles stellen, maar als je echt moeder bent stel je het belang van je kind voorop, ik stel ook het belang van mijn partner voorop. Als er met hun iets is zal ik er alles aan doen om aanwezig te zijn. Ik ben nu nog meer bewust geworden van dat werk maar werk is en je thuis en de mensen om wie je geeft voor gaan voor alles.

mary-kate

Ik heb geen kinderen maar die gaan toch echt wel voor. Een vriendin van me heeft ook een ziek kindje en hun zijn eigenlijk bot weg gezegt op haar einde aan het wachten. Dat kan ieder moment gebeuren en de arbo zit steeds achter haar aan om te gaan werken. Zij zegt ook ik werk niet nu mijn kind zo ziek is. Je hebt bijna niks meer te willen ze dwingen gewoon om te gaan werken en dan moet je zelf sterk genoeg in je schoenen staan om nee te zeggen wand die hebben geen hart die mensen . En mensen die werk voor het kind zetten al helemaal niet
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Lynn

Citaat van: Sabina op 28 december 2012, 20:15:26
Moet je maar eens een paar dagen meedraaien in de kinderopvang.
Mijn mond valt soms letterlijk open door reactie van ouders. Antwoorden die je dan krijgt als je belt en zegt dat hun kind 39,5 koorts heeft. Echt ongelofelijk!!


Vertel ;)

Goitske

Citaat van: Sabina op 28 december 2012, 20:15:26
Moet je maar eens een paar dagen meedraaien in de kinderopvang.
Mijn mond valt soms letterlijk open door reactie van ouders. Antwoorden die je dan krijgt als je belt en zegt dat hun kind 39,5 koorts heeft. Echt ongelofelijk!!

On topic:
Aan mijn lieverd :B;

Ik weet het ook vanuit mijn werk het is van het ene uiterste naar het andere... bij de een als een scheet dwars zit is er paniek in de tent de ander wacht te lang...

Lynn

Vreselijk! Ik snap die ouders niet!
Als Lux ietswat verhoging heeft wil ik haar eigenlijk niet brengen. Ik doe het dan wel, maar bel een paar uur later wel om te vragen hoe het gaat...

mary-kate

Waar ik aan denk is hoe krijg ik die kilo's ervanaf
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Kim

Wat is het stil op dit forum?  :-[

Japser

Hey kim,

Het was stil op het forum.  :P

Denk nu vooral aan wat een druk weekend voor de boeg.



Kim

@ oelewapper hierboven: Het is nog steeeeeeeeds stil!

Kim

Ik weet even niet waar ik het kwijt moet, maar ik denk er veel aan dus ik ga er vanuit
dat dit de juiste plek is om het even van me af te schrijven. Heb het ook verder niet op
Facebook gezet, want ik wil niemand in de familie ongerust maken.....

Mijn vriend kreeg een paar weken geleden last van zijn oog. Dit kreeg hij nadat hij in de
tuin bij mijn broer had gewerkt dus we gingen er vanuit dat er iets in zijn oog was gekomen.
Weekje aangekeken....toen werd het toch pijnlijk is hij naar de dokter gegaan. Kreeg een
zalfje mee en een penicilline kuur voor 10 dagen. Kuur afgemaakt, maar geen verbetering.
Weer naar de huisarts, kreeg hij antibiotica mee en een nieuw zalfje. Weer naar huis, maar
nog steeds geen verbetering. Na 2,5 week werd het slechter en zijn we weer naar de huisarts
gegaan. Deze heeft toen kleurstof in zijn oog gedaan en met een instrument gekeken waarop
hij meteen de telefoon pakte en de oogheelkundige afdeling in het ziekenhuis vertelde dat er
een patient met spoed zou komen. Daar aangekomen hebben ze onderzoekjes gedaan. Het ene
oog kon niet getest worden want de pupil was weg door een waas. In het oog gekeken en ze
konden wel iets zien, maar wisten niet wat het was. Of hij wel gezond was? Ja dat was hij...hmm!
Dokter 1 erbij, dokter 2 erbij....niemand wist wat het was. Kreeg druppeltjes mee naar huis en
moest morgen terug komen als het oog wat rustiger was geworden. Dag erna weer naar het
ziekenhuis, hebben ze een kweekje gemaakt door met een wattenstaafje in het oog te roeren en
ze hebben foto's gemaakt van zijn oog inwendig. Omdat zelfs de professor niet kon zeggen wat het
was hebben ze de foto's in een bespreking ter discussie genomen. Ook hier kwam niets uit, maar
ze zagen wel dat er iets cirkelvormigs zat en de vraag was wat dat was en of het eruit moet.
Nu is hij gisteren voor de 4e keer deze week naar het ziekenhuis gegaan voor een netvliesonderzoek
en om bloed af te geven voor onderzoek. Het bloed, samen met de kweek en de foto's worden de
komende dagen bekeken en dan krijgen we woensdag hopelijk de uitslag! Ik maak me zelf toch wel
een beetje zorgen, want als het om een bacterie of virus zou gaan dan hadden ze het toch zeker wel
gezien?  :(

Lynn

Dat is mooi k**!

Ik hoop dat het toch blijkt mee te vallen. Sterkte!   :-*

Iwan

Wat een verhaal Kim, vooral de onzekerheid lijkt mij erg.
Hopen dat ze snel ontdekken wat het is en dat het niet iets ernstigs blijkt te zijn.

Sterkte voor jullie beiden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim


Japser

Hey Kim,

Mooi kloten zoiets, stomme vind ik bij wachten op die rot dingen dat je elke keer weer gaat nadenken wat het wel niet kan zijn.

(even reactie als oelewapper dan best veel nieuwe berichten)

Japser

Door een berichtje denk ik nu in eens aan Roosvicee.  :tjon:

Kim

Hahahaha! :P

Ik denk nu: Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, vandaag krijg ik mijn cursusje binnen!!!  ;D

Kim

"Wat is het opeens gezellig druk zeg....ik hoop dat ze ook gaan posten hier op het forum!"

HINT!   :P

Lynn

Ik heb een heerlijk korte werkweek.. Daarna een lang weekend Zandvoort.

En ik ga hier meer posten! :)

Kim