Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Rijbewijs

Gestart door Iwan, 10 november 2011, 14:03:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Heb jij een rijbewijs, zouja welke rijbewijzen heb je?
Hoe oud was jij toen jij met rijles begon?
Hoe oud was jij toen jij je rijbewijs behaalde?

Hoevaak heb jij over jouw examen gedaan?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik heb geen rijbewijs.
Ben er wel mee begonnen toen ik 18 was, en heb toen ook een paar daadwerkelijk lessen gehad,
maar ben er uiteindelijk mee gestopt toen mijn ouders gingen scheiden.

Het is wel de bedoeling dat ik op zeer korte termijn weer ga beginnen met rijlessen en dan met een versneld traject,
zodat ik mijn rijbewijs in een paar weken/maanden kan halen.

Heb nu wel een AM Rijbewijs.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Ik heb op mijn 18e mijn rijbewijs B gehaald. Dat is dan ook het enige rijbewijs dat ik heb.

Ik heb op mijn 18e speciaal een dag extra gewerkt bij mijn bijbaantje en dat geld heb ik gebruikt om mijn rijbewijs te gaan halen.


Lynn

Nee, maar Derk wel. We hebben geen auto omdat wij in de binnenstad wonen en tot nu toe alles makkelijk met de fiets of openbaar vervoer kunnen doen.

Margje

Op mijn 19de...1 keer theorie...1 keer praktijk...rijbewijs B..

Iwan

Ik ben benieuwd of ik (in 1×) ga slagen voor mijn rijbewijs, zal je rijbewijs halen moeilijker zijn wanneer je wat ouder bent of zal dat helemaal niets uitmaken?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Uiteindelijk ben ik, om financiele redenen, niet weer begonnen met het nemen van rijlessen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Droopy

Ik heb wel een rijbewijs, maar ik heb echt al jaren geen auto meer gereden.
Eigenlijk überhaupt nooit echt autogereden trouwens.

Iwan

Citaat van: Droopy op 19 april 2014, 16:23:25
Ik heb wel een rijbewijs, maar ik heb echt al jaren geen auto meer gereden.
Eigenlijk überhaupt nooit echt autogereden trouwens.
Waarom niet, als ik vragen mag.
Lijkt mij geweldig om een rijbewijs te hebben, en een auto, de vrijheid dat je overal heen kan rijden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Droopy

Ik heb geen auto.
En vind autorijden ook helemaal niet leuk.
En omdat ik al zo lang niet gereden heb mag ik van mijn vriend ook niet in zijn auto rijden. Zou ik ook niet durven trouwens,

Ik kan gratis met het openbaarvervoer dus dan vind ik een auto ook niet nodig.

liezie

Ik heb een rijbewijs B, om met de auto te rijden.
Denk dat ik 20 was, wanneer ik effectief mijn rijbewijs heb behaald.
Heb eerst nog een jaartje rond gereden met een "L".
Heb 1 keer theorie moeten doen, geslaagd met 0 foutjes.  *FP*
En praktijk is ook heel goed meegevallen, heb ik ook maar 1 keer moeten doen.

Kim

Op mijn 18e mocht ik van mijn ouders rijlessen nemen, maar ik vond het maar niks.
Ik had een soort van angst om in een auto te gaan zitten. Toen ik 19 was toch maar
begonnen met rijlessen en het bleek nog goed te gaan ook. Na 20 lessen werd mijn
examen aangevraagd en meteen in 1 keer mijn rijbewijs gehaald. Uiteindelijk met
34 lessen geslaagd en de overige 6 lessen terugbetaald gekregen. Vond ik nog erg
netjes. (hadden een pakket gekocht met 40 lessen)

Iwan

Dit jaar ga ik weer beginnen met rijlessen, wil een versneld traject doen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Succes, Iwan. Ik ben al een tijdje aan het lessen. Ik verwacht eind februari/begin maart op te gaan voor het examen.

Iwan



Citaat van: Nevyn op 10 januari 2015, 17:37:03
Succes, Iwan. Ik ben al een tijdje aan het lessen. Ik verwacht eind februari/begin maart op te gaan voor het examen.
Jij ook succes met je examen zal voor je duimen!

Ik las op je Facebook dat je bij meerdere rijscholen een proeflesrit gedaan hebt, zou je dat aanbevelen?
Kan me namelijk voorstellen dat het handig is om meerdere rijscholen uit te proberen, al is de keus hier in de buurt wat minder groot.
Ik zit te denken om rijlessen in Marum te nemen, voorheen had ik rijlessen in Grijpskerk, maar denk niet dat ik weer bij die rijschool
lessen ga nemen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Ik adviseer dat zeker. Op die manier kon ik echt kijken welke rijschool en welke instructeur bij me paste. Daarnaast heb je een aantal gratis lessen waarin je wel iets leert. Ik ben heel erg blij dat ik het gedaan heb, want ik ben nog steeds heel erg blij met de keuze voor mijn huidige rijschool. En wat ik ook fijn vond, was dat ik daardoor ook meteen in - in mijn geval - zes verschillende auto's gereden heb.

Iwan



Citaat van: Nevyn op 10 januari 2015, 17:42:42
Ik adviseer dat zeker. Op die manier kon ik echt kijken welke rijschool en welke instructeur bij me paste. Daarnaast heb je een aantal gratis lessen waarin je wel iets leert. Ik ben heel erg blij dat ik het gedaan heb, want ik ben nog steeds heel erg blij met de keuze voor mijn huidige rijschool. En wat ik ook fijn vond, was dat ik daardoor ook meteen in - in mijn geval - zes verschillende auto's gereden heb.
Bij de rijschool waar ik eerst lessen heb gevolgd reed ik in een Mercedes en ik vond dat eerlijk gezegd niet echt een voordeel om in zo'n grote en zware auto te rijden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Ik heb in grote en kleine wagens gelest. Ik rijd nu in een Audi A5, volgens mij, maar ik heb wel iets met grote bakken. Mijn vriend heeft ook een redelijk grote Volkswagen. Gek genoeg zie ik mezelf wel in een klein knus autootje rijden straks. Zelf denk ik aan een Aygo.

carola

Ik ben begonnen toen ik 18 was, heb 3 x over het theorie gegaan. Toen ik 2e keer gezakt was voor theorie zei mijn rij instructeur dat ik mijn theorie moest halen want hij wou me voor de examen sturen. Hij ging toen op vakantie en had met hem afgesproken dat als hij terug kwam ik uit het systeem was. Ook over mijn examen heb ik 3 x gedaan. Heb alles binnen een jaar gehaald   

DonWoozy

Heb jij een rijbewijs, zou ja welke rijbewijzen heb je?
Ik heb een rijbewijs, alleen voor auto.

Hoe oud was jij toen jij met rijles begon?
Ik was 18 op zaterdag en maandag ben ik toen begonnen met lessen

Hoe oud was jij toen jij je rijbewijs behaalde?
Nog steeds 18

Hoe vaak heb jij over jouw examen gedaan?
zowel theorie als praktijk heb ik beiden in 1 keer gehaald