Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Iwaanidee-Nieuws

Gestart door Iwan, 9 mei 2007, 22:25:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Vandaag besloten, in overleg met Lynn en naar aanleiding van een pm-etje die ik van herjoajax
heb ontvangen, om de postcount op het board; Forumspelletjes, weer uit te zetten.
De reden daarvoor is dat er opeens heel veel wordt gepost in de forumspelletjes waardoor het
soms meer om de kwantiteit van de posts dan de kwaliteit lijkt te gaan, een soort legitiem flooden dus.
Ik besef dat heel veel mensen de spelletjes op het forum juist leuk vinden, daarom heb ik ze (nog) niet
verwijderd. Zelf vind ik ze tamelijk zinloos en er zijn tig fora die enkel draaien op dat soort
Dom-GeLÖL-topics en ik wil niet dat mijn forum daar 1 van wordt.

Eventuele gevolgen van het uitzetten van de postcount op het board; Forumspelletjes is dat
sommige leden ineens minder posts op hun naam hebben staan dan dat ze daadwerkelijk
op het forum hebben gepost, mijn excuses daarvoor.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Maandagavond 2 Juli zal ik een grote schoonmaak houden onder de leden,
dat betekend dat de accounts van leden die weinig of niets hebben gepost
op het forum en een lange tijd niet ingelogd geweest zijn zullen worden verwijderd.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Sinds enige tijd is er wat beroering ontstaan op het forum door meningen die zijn geuit door Tokio.
Ik heb al menig pm-etje mogen ontvangen van verschillende leden die varieerenden van mensen
die van mening waren dat ik Tokio moest aanspreken op zijn gedane uitspraken en/of meningen
tot mensen die vonden dat ik Tokio moest bannen, beiden heb ik niet gedaan.
De reden dat ik geen actie ondernomen heb is dat ik vindt dat een ieder vrij is om zijn of haar mening
te verkondingen zolang hij/zij accepteert dat hij/zij aangesproken kan worden op die meningen
en dat dat soms ook op een heel onvriendelijke manier kan gebeuren. Vandaag heeft een lid besloten
om haar account te verwijderen van het forum, en wellicht zullen er meerdere volgen, wat ik betreur,
maar voor mij geen reden is om de persoon aan wie zij zich ergeren te verwijderen. Zolang een persoon
de regels die gelden op het forum niet al te zwaar overtreed vind ik geen reden om wie dan ook buiten te sluiten.

De enige regel die door Tokio is overtreden is; het plaatsen van links naar (betaal) seks-site's
welke door mij zijn aangepast zonder overleg met Tokio, omdat ik dat niet nodig achtte.

Uiteraard staat het een ieder vrij om zijn/haar account te verwijderen mocht hij/zij dat willen
of om het oneens te zijn met andere leden, maar als je het met iemand oneens bent vindt ik
dat je juist de discussie met die persoon moet aangaan en niet dat je die persoon
de mond moet snoeren door een ban of het opleggen van restricties.

Als leden besluiten om hun account te verwijderen dan respecteer ik dat,
zoals ik reeds heb vermeld, maar het is voor mij geenszins een reden om 's nachts wakker van te liggen
of om andere leden te gaan bannen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Celine

Als leden besluiten om hun account te verwijderen dan respecteer ik dat,
zoals ik reeds heb vermeld, maar het is voor mij geenszins een reden om 's nachts wakker van te liggen
of om andere leden te gaan bannen.


Pfff, gelukkig

Iwan

De Topics die te maken hebben met Sensualiteit & Seksualiteit zijn in een apart board geplaatst
welke enkel toegankelijk zijn indien je lid van het forum bent
en minimaal 15 berichtjes hebt gepost op het forum.


Je kunt nog modje worden van dat of andere board,
hoe kun je hier lezen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Celine


Iwan

Zoals je misschien wel is opgevallen is het forum een tijdje down geweest.
Ik heb contact gehad met de host en ze hebben het forum weer online gezet,
er was blijkbaar een overload probleem en daarom was het forum offline gezet.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Wederom heeft het forum een tijd (14uur) op Suspended gestaan ten gevolge van een data-overload
in overleg met de Host tijdelijk de Arcade uitgezet om te testen of het wellicht daar aan ligt.
De Host zal dit domein in de gaten houden, en zorgen dat het forum niet weer op down zal gaan.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Niets van de host gehoord, dus ik heb de Arcade weer aangezet en een nieuw spelletje geinstalleerd.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Omdat het forum de laatste tijd nogal veel foutmeldingen gaf in het admin-beheerscherm
heb ik het volledige forum verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
De databases zijn niet verwijderd zodat de berichtjes die gepost zijn nog wel op het forum staan.

Enige modificaties (uitbreidingen) van het forum zijn nog niet opnieuw geinstalleerd
en bij de Arcadezijn alle scores verwijderd. De Mods die al wel weer geinstalleerd zijn,
zijn grotendeels nog in het engels en moeten nog vertaald worden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Vorige week en afgelopen zondag was het forum wederom offline gehaald door de host,
dit omdat ze klachten hadden gekregen over de severload van het forum.
Na overleg met de host hebben ze het forum weer online gezet, hopelijk gaat het nu langer goed
en kan het forum langer in de lucht blijven. Ook zijn enkele geuploade avatars bij de profielen verdwenen,
je kunt je avatar opnieuw uploaden of linken vanaf een andere site of een keuze maken uit de avatars op het forum.
Er zijn ook enkele nieuwe avatars geupload naar het forum.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Sinds vandaag werken de topics waarin een poll staat niet meer.
Ik heb al geprobeerd het forum te upgraden naar een nieuwere versie,
maar helaas deed het hele forum het toen niet meer.

Ik heb een berichtje gepost met een verzoek tot hulp op het forum van SMF,
hopelijk is daar iemand die kan helpen om het forum te repareren zonder dat
er leden en de posts verloren gaan.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Helaas is het vorige forum overleden, moge zij rusten in vrede .......
Heb met veel pijn en moeite, pijn omdat Dee-E met een zweepje achter me stond   :gdv:
en moeite omdat het eerst niet lukte, een nieuw forum geinstalleerd.
De meeste databases van het oude forum heb ik in het nieuwe geplaatst
waardoor de leden en de posts bewaard zijn gebleven.
De modificaties zijn allemaal weg, maar enkele zullen zo spoedig mogelijk opnieuw worden geïnstalleerd.
Het kan ook zijn dat de door jouw geposte foto's op het forum weg zijn of dat je avatar weg is,
die zul je opnieuw moeten uploaden.
Mocht je nog fouten tegenkomen of graag modificaties terugzien dan kun je dat hier melden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Omdat er wat verkeerd was gegaan met het overzetten van de databases,
ik had de Thank You aantallen wel overzet, maar de daadwerkelijk Thank You
die waren gegeven aan de leden niet, dat gaf wat conflicten op het forum
dus heb ik in de database de Thank You Statistieken weer op nul gezet.

Als je iemand een Thank You hebt gegeven voor een post,
dan zul je dat dus opnieuw moeten doen.      :-\

Er zijn echter ook voordelen,
iedereen begint weer gelijk met het aantal Thank You's
en omdat de modificatie nu beter werkt is het ook mogelijk om te zien
van wie je een Thank You hebt ontvangen.
Voorheen stond er vaak dat je een Thank You had gekregen van een lid,
maar niet van welk lid.

Als er nog mensen zijn die een leuke, Nederlands benaming
voor Thank You weten dan hoor ik het graag.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Door een storing bij de host van dit forum is het forum een lange tijd niet in de lucht geweest.
In tegenstelling tot de eerste berichten van de host, dat de storing snel zou zijn verholpen, duurde het,
omdat de feestdagen er tussen zaten, bijna een week voor de servers weer online waren.

CiteerStoringsinformatie
22-12-2009



Geachte klant,

Momenteel ervaren wij een storing die een groot deel van onze klanten treft.

Hedenmiddag is er, als gevolg van een kabelbreuk, kortsluiting ontstaan in de voornaamste elektriciteitsaders
die onze systemen voeden. Normaliter wordt de toevoer onmiddellijk omgeleid via een noodcircuit,
ware het niet dat beide circuits elkaar onverhoopt kruisen voor het breekpunt.

Hoewel wij onophoudelijk werken aan de oplossing van het probleem, kunnen wij de stroomtoevoer
pas definitief herstellen tijdens een aangekondigd onderhoudsvenster van onze pandbeheerder.
Het onderhoudsvenster staat gepland voor morgenochtend en kan tot in de loop van de middag aanhouden.
Alle faciliteiten zullen in de loop van morgenmiddag hersteld zijn.

Er zijn geen gegevens verloren gegaan. E-mails zullen opgevangen worden door onze back-up servers
en worden automatisch ter aflevering in de wachtrij geplaatst.

U zult in de loop van de aankomende week nader geïnformeerd worden over de mogelijkheid van restitutie,
alsmede over de maatregelen die wij zullen treffen ter voorkoming van herhaling in de toekomst.

Wij wensen u, ondanks deze storing, prettige kerstdagen en een voorspoedig 2009 toe.

Namens Zenid.net,
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

CiteerGeachte relatie,

Middels deze weg herinneren wij u aan de eerder aangekondigde werkzaamheden.
Naar aanleiding van de storing tijdens de afgelopen feestdagen,
zullen wij de nodige maatregelen treffen om herhaling van zulks in de toekomst
uit te kunnen sluiten. Deze maatregelen omvatten ondermeer het onderbrengen
van ons shared hosting platform in onze nieuwe serverruimte te Ede,
hetgeen in de komende nacht zal gebeuren.
=================================

AANVANG: vrijdag 27 februari 23:30 uur (GMT +1)

=================================

EINDE:    zaterdag 28 februari 04:00 uur (GMT +1)

=================================

Gedurende de werkzaamheden zullen de volgende services beperkt beschikbaar zijn:

- HTTP/HTTPS (web)
- FTP
- IMAP/POP3/SMTP
- VOIP (telefonie)

IP adressen, evenals overige configuratiespecifieke eigenschappen, zullen ongewijzigd blijven.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

vanavond wil ik het forum even helemaal nakijken en aanpassen en eventueel
topics verplaatsen/aanpassen, boarden aanpassen, inactieve leden verwijderen.
Mocht iemand nog leuke ideeën hebben voor op het forum, zoals een nieuw board
of een andere naam voor een board, andere benaming voor de ledengroepen
of andere afbeeldingen dan hoor ik dat graag. Ook is het mogelijk om bepaalde
boards enkel toegankelijk te maken voor bepaalde ledengroepen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Extra velden toegevoegd aan de profielen.
Mocht iemand nog een leuk 'veld' weten om toe te voegen laat het dan even weten.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

  • Respect!-Functie werkt weer, als je tenminste het standaard Theme gebruikt op het forum en niet het Core-Theme.
  • Grote opruiming op het forum begonnen waarin ik alle topics controleer en eventueel berichten verwijder.
  • Valentijn & Tim hebben besloten het forum te verlaten om persoonlijke redenen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Account Suspended

Zoals enkelen van jullie wellicht hebben opgemerkt is het forum de afgelopen week, dinsdag voornamelijk,
enige tijd offline geweest. Ipv naar het Forum werd automatisch doorverwezen naar een Account Suspended melding.
Deze melding betekend dat het forum door de Host op offline is gezet en dat niemand meer toegang heeft tot het forum.
Helaas krijg ik van de host als dit voorkomt niet zelf een melding, dus het kan zomaar zijn dat het forum een paar dagen
op suspended blijft staan als ik zelf het forum niet bezocht heb. Mocht jij ontdekken dat je zomaar niet meer op het forum
kan inloggen of dat je een Suspended melding krijg en je hebt de mogelijkheid om daarover contact op te nemen met
een van de administrators doe dat dan vooral.  ;) Ik ben altijd te bereiken via mijn hotmailadres (iwaanidee@hotmail.com)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."