Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Drugs legaliseren?

Gestart door Iwan, 26 december 2006, 23:42:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drugs, incl. wiet en hasj, moet worden gelegaliseerd.

Eens, .......
4 (50%)
Oneens, ....
4 (50%)
Geen Mening.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 4

Iwan

Voor een onderzoek zijn meer dan vijfhonderd jongeren in de leeftijd
van 15 tot en met 35 jaar ondervraagd.
Op de vraag of drugs, inclusief wiet en hasj, gelegaliseerd moeten worden,
heeft 53 procent van de ondervraagden negatief geantwoord.


Vind jij dat Drugs; inclusief Wiet en Hasj, gelegaliseerd moeten worden?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Ben ik helemaal tegen.

Zo wordt het wel heel gemakkelijk gemaakt
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

bertus

softdrugs voor, harddrugs tegen
...sowieso is alcohol een hardere drug dan wiet en hasj

harddrugs tegen omdat het hoe dan ook levens verpest aan de andere kant kan er in het criminele circuit niet meer belachelijk veel geld worden verdient aan een beetje cocaine.

Iwan

Eens gestemd,
Coffeeshops mogen softdrugs wel verkopen, maar ze kunnen/mogen het niet op legale wijze inkopen,
daardoor kan de illegale en vaak zeer criminele softdrugshandel nog steeds winst maken.
Door softdrugs te legaliseren kun je een beter toezicht houden op de kwaliteit en de verkrijgwijze.
Ik denk dat het alcoholgebruik een groter probleem is onder de jeugd en vind het een beetje scheef
om softdrugs te verbieden en alcohol niet.

En daarbij is zijn drugs nu eenmaal een onderdeel van de samenleving en dat gaat niet weg door het te verbieden of je ogen er voor te sluiten, als ze niet legaal aan de drugs kunnen komen doen ze het wel op illegale wijze.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Metalholic

Wiet en hasj okee, maar die andere rommel maar niet.

Layla

Ik vind het goed hoe nederland nu om gaat met het gedoogd beleid.
En als het gaat om de softdrugs vind ik ook dat dat best gelegaliseerd zou mogen worden.
Als het gaat om harddrugs... nee dat lijkt me te gevaarlijk.

Iwan

Citaat van: Layla op 28 juni 2007, 16:06:26
En als het gaat om de softdrugs vind ik ook dat dat best gelegaliseerd zou mogen worden.
Als het gaat om harddrugs... nee dat lijkt me te gevaarlijk.
Daar ben ik het mee eens,
softdrugs staat voor mij ongeveer gelijk met alcohol,
harddrugs legaliseren is absurd.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Maar zou het niet zo zijn dat mensen harddrugs smokkelen en verkopen juist spannend vinden omdat het verboden is?
Als je eenmaal verslaafd bent, zit je aan die troep vast :(

(ik ben niet voor hoor..!!)

bertus

Citaat van: Dee-E op 31 januari 2008, 22:59:31
Maar zou het niet zo zijn dat mensen harddrugs smokkelen en verkopen juist spannend vinden omdat het verboden is?
Als je eenmaal verslaafd bent, zit je aan die troep vast :(

(ik ben niet voor hoor..!!)

die zijn er maar de meeste hebben simpelweg geen geld, of worden verleid door een grote som geld.

en ik blijf bij mjin vorige standpunt, als alcohol legaal is waarom wiet en hasj dan niet

DonWoozy

ik denk dat ik het daar wel mee eens ben, niet dat ik zelf drugs gebruik maar wanneer iets niet mag is het alleen maar leuker/spannender om het TOCH te doen. Wanneer het legaal gemaakt wordt dan heb je wel eens een goede kans dat het drugs gebruik wat stabiel blijft of juist naar beneden gaat omdat het toch gewoon mag.
Aan de andere kant denk ik dat wanneer het inderdaad legaal wordt het een flinke puin zooi wordt in Nederland!!

bertus

Nog een leuke aanvulling waarom met name hennep legaal zou moeten worden is: 'papier'.
Blijkbaar kun je van een hectare hennep 4x zoveel papier produceren als van een hectare bomen.  *G
en ook met slechts 1/5 van de vervuiling tegenover bomen   :sct:




Dity

Citaat van: bertus op 14 februari 2008, 16:54:03
Nog een leuke aanvulling waarom met name hennep legaal zou moeten worden is: 'papier'.
Blijkbaar kun je van een hectare hennep 4x zoveel papier produceren als van een hectare bomen.  *G
en ook met slechts 1/5 van de vervuiling tegenover bomen   :sct:


En als dat papier op het werk wordt gebruikt iedereen lekker high, ja het wordt weer gezellig op de werkvloer   :app:
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

DonWoozy

Citaat van: bertus op 14 februari 2008, 16:54:03
Nog een leuke aanvulling waarom met name hennep legaal zou moeten worden is: 'papier'.
Blijkbaar kun je van een hectare hennep 4x zoveel papier produceren als van een hectare bomen.  *G
en ook met slechts 1/5 van de vervuiling tegenover bomen   :sct:

Maar volgens mij heb je 2 soorten hennep hoor! Want je kan je vogels ook hennep voeren maar dat is volgens mij niet de drugs hennep!

bertus

Citaat van: DonWoozy op 25 februari 2008, 12:03:18
Maar volgens mij heb je 2 soorten hennep hoor! Want je kan je vogels ook hennep voeren maar dat is volgens mij niet de drugs hennep!

ik heb het even opgezocht op  wikipedia,
Hennep is de volledige plant (wortel, takken, blaadjes, bloem), wiet en hasj wordt gehaalt uit de zaadjes en hars van de plant, de rest van plant bevat min of meer geen geestveruimende stoffen.

verder worden er op wikipedia nog meer toepassingen gegeven:
- meel, voor mensen die allergisch zijn voor normale meel
- olie, met een gunstig effect op cholesterol en als schoonheidsmiddel
- brandstof, er bestaan al dieselmotoren
- bier, alcoholvrije dranken, siroop
- strooisel, bodembedekking voor dieren, is licht absorbeert vocht en geuren, slijtvast
- touw, erg sterk,goedkoop en milieuvriendelijk
- kleding, tot de 2e wereldoorlog werd kleding gemaakt naast en ipv katoen
- canvas, zeilen en tenten
- windscherm, door de zeer snelle groei en vertikale wortelstructuur is hennep een snelle en praktische oplossing tegen bodem erosie