Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

discriminerende disco's

Gestart door Iwan, 29 mei 2007, 00:01:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Disco's mogen best onderscheid maken tussen wie ze binnen laten en wie niet.

Eens, .....
4 (66.7%)
Oneens, .....
2 (33.3%)
Geen Mening.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 5

Iwan

Citeer
GL: pak discriminerende disco's aan

GroenLinks eist een harde aanpak van de discriminatie van allochtonen
bij Amsterdamse discotheken. Aanleiding is een reportage van Editie NL.

Vier discotheken
In de reportage was te zien hoe een jongen van Marokkaanse afkomst
en zijn broer werden geweigerd bij alle vier de discotheken die ze bezochten.
Twee autochtone jongens mochten er wel naar binnen.

Vergunning intrekken
GroenLinks eist nu actie van het kabinet. De partij vindt dat de vergunning
van discriminerende horecagelegenheden moet worden ingetrokken.
Ook zou er een zwarte lijst moeten komen van discriminerende ondernemingen.



Ã,©rtlnieuws.nl

Vind je dat Disco's onderscheid mogen maken over wie ze binnenlaten en wie niet?
Maakt het voor jou ook verschil waarop ze dat onderscheid maken?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Leuk voor de allochtonen die zich wel weten te gedragen.
Ik zou zeggen maak een foto van de mensen die zich niet gedragen
en hang die bij de voordeur. Zo kunnen de mensen die zich wel gedragen
gewoon naar binnen en voelen ze zich niet gediscrimineerd.

OF gebruik van pasjes en dan natuurlijk goed controleren, want pasjes
kunnen ook nagemaakt worden. Iemand gedraagt zich niet? Pasje in-
leveren!

Nevyn

Ik vind dat er geen onderscheid van 'ras' gemaakt mag worden.
Dat is iedereen over één kam scheren, ofwel rasicme..

Dan denk ik dat het idee van Kim geen slecht idee is.. Maar een heel 'ras' weigeren.. Nee, in mijn ogen kan dat niet!

jpyjpy

er werden 2 marokanen geweigerd, aaaaaaaaaahh.. sielig!!!

en dan gelijk roepen dat er gediscirimineerd worden.

let op als je in een grote stad woont, welke bevolkingsgroep haalt meestal de rottigheid uit??.........


Nevyn

Citaat van: jpyjpy op 29 mei 2007, 16:37:33
er werden 2 marokanen geweigerd, aaaaaaaaaahh.. sielig!!!

en dan gelijk roepen dat er gediscirimineerd worden.

let op als je in een grote stad woont, welke bevolkingsgroep haalt meestal de rottigheid uit??.........



Beetje rascist??

jpyjpy

nee zeker geen racist, maar ik hou mijn ogen gewoon open.

Kim

Dat heet generaliseren!

En ehm...grote stad... welke bevolkingsgroep bedoel je?  Ãâ€"cc

Iwan

Eens gestemd, ik vind dat disco's best 'onruststokers' mogen weren, van
welke afkomst ze ook zijn. Uiteraard mag je niet iemand beoordelen op zijn uiterlijk, geaardheid of afkomst.

Ik kan me wel wat voorstellen bij wat jpyjpy zegt; soms wordt er wel heel snel geroepen dat iets discriminatie en/of racisme is. (verbaas me er wel eens over dat sommige mensen zo'n onderscheid maken tussen rassen dat ze als zij geweigerd worden het meteen racisme is, vraag me dan af wie de racist is.)

Maar als 2 jongens van Marokkaanse afkomst in 4 disco's worden geweigerd vind ik dat op zijn minst verdacht, kan me niet voorstellen dat ze bekend staan bij alle 4 de disco's als onruststokers en dan is er sprake van onderscheid wat gemaakt wordt opgrond van afkomst en dat moet aan de kaak worden gesteld.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Ik heb maandag op tv gezien (Editie NL), dat 2 'bruine' mannen in 4 kroegen in amsterdam geweigerd werden.. Zij zouden vaste klant geweest moeten zijn..

Een paar minuten later kwamen 2 blanke mannen zonder moeite wel binnen..

Mag je dan niet spreken over racisme??
Lijkt mij niet normaal...

jpyjpy

Citaat van: Kim op 29 mei 2007, 20:43:15
Dat heet generaliseren!

En ehm...grote stad... welke bevolkingsgroep bedoel je?  Ãâ€"cc

niks generealiseren, ik heb zowel in rotterdam als in den haag gewoond (2 steden bij uitstek met veel buitenlanders lees: allochtonen of autochtonen) en daar zijn genoeg marokaanse jongeren die direct roepen dat ze gediscrimineerd worden als je het tegenspreekt of hen aanspreekt op hun gedrag. een voorbeeld?

2 marokaanse jongeren rijden op een opgevoerde brommer zonder helm in de Schilderwijk (dat is dus zo een wijk waar juist veel van dat soort mensen wonen) een tram moet de bocht om, die heeft voorrang, echter de bestuurder ziet de brommer te laat en de brommer rijdt tegen de tram. vanuit alle hoeken en gaten komen gelijk overal marokanen vandaan om de trambestuurder te molesteren want die rijdt hun soortgenoten aan. de gasten in kwestie staan een partij stennis te schoppen. Politie wordt gebeld, de trambestuurder heeft zijn deuren dicht en ziet dus dat zijn tram in elkaar begeukt wordt. Politie komt, onderzoekt het geval en komt tot de conclusie dat: de gasten zonder helm reden, te hard reden en geen voorrang verleenden wordt er gelijk geroepen dat er gediscrimineerd wordt.

niks discriminatie, gewoon normaal doen aub.
Overigens valt het mij op dat het juist de groep autochtonen zijn die zich gediscrimineerd voelen bij het minste of geringste.

Layla

Citaat van: Iwan op 29 mei 2007, 00:01:33


Vind je dat Disco's onderscheid mogen maken over wie ze binnenlaten en wie niet?
Maakt het voor jou ook verschil waarop ze dat onderscheid maken?

Ik vind dat discotheken gewoon geen onderscheid moeten maken maakt niet uit wat!

Een vriendin van me is eens geweigerd omdat ze er te "gothic" uit zou hebben gezien!  Ãâ€"Ã,µ
Kon ik me zo pissig om maken. Wat kan hun het nou schelen hoe zij of wie dan ook er uit ziet!
Alla als er een dress code is maar die was er niet.

Iwan

Citaat van: Layla op 28 juni 2007, 16:23:15
Citaat van: Iwan op 29 mei 2007, 00:01:33


Vind je dat Disco's onderscheid mogen maken over wie ze binnenlaten en wie niet?
Maakt het voor jou ook verschil waarop ze dat onderscheid maken?

Ik vind dat discotheken gewoon geen onderscheid moeten maken maakt niet uit wat!
Ik vind wel dat ze onderscheid mogen maken tussen herrieschoppers en geen herrieschoppers,
als je 1x overlast hebt gehad van een groepje jongelui (of hangouderen) dan vind ik dat je die de toegang mag weigeren.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Layla

Oké maar ik bedoelde als het ging om cultuur of subcultuur.

Iwan

Citaat van: Layla op 28 juni 2007, 16:36:29
Oké maar ik bedoelde als het ging om cultuur of subcultuur.
Daar heb je natuurlijk gelijk in, je mag niet iemand beoordelen op vooroordelen,
mensen weigeren die in het verleden problemen hebben veroorzaakt is terecht,
maar mensen weigeren omdat ze bv Gotic zijn en je denkt dat ze wel eens problemen
zouden kunnen geven zonder dat je daar directe aanleiding voor hebt moet niet kunnen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."