Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Positieve Discriminatie

Gestart door Iwan, 31 augustus 2007, 00:55:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Positieve Discriminatie is een goed ding!

Eens, ......
0 (0%)
Oneens, .....
5 (100%)
Geen Mening.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 4

Iwan

De gemeente Nijmegen gaat een portefeuille aanleggen van allochtone sollicitanten.
Bij vacante functies waarin allochtonen ondervertegenwoordigd zijn,
nodigt de gemeente geschikte kandidaten uit de portefeuille eerst uit voor een gesprek,
voordat de vacature bekend wordt gemaakt.

Dat plan heeft het college van burgemeester en wethouders dinsdag bekendgemaakt.
De gemeente wil behalve meer allochtone werknemers ook meer jongeren en ouderen
aan zich binden. Vrouwen moeten meer kans krijgen door te stromen naar hogere functies.


Positieve Discriminatie is een goed ding want op die manier wordt een bedrijf
of wat dan ook een goede afspiegeling van de maatschappij en voorkomt dat
bv blanke mannelijke sollicitanten een grotere kans maken om sneller een baan te krijgen.



Verwant Topic
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Tegen, hoewel ik het ook belangerijk vindt dat er op de werkvloer een gezonde afspiegeling is van de maatschappij, dus oa zowel mannen als vrouwen en als het kan ongeveer evenveel,
vindt ik toch dat mensen moeten gekozen worden op capaciteit, niet op huidskleur, geslacht of geaardheid.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Citaat van: Iwan op 29 december 2007, 00:10:12
Tegen, hoewel ik het ook belangerijk vindt dat er op de werkvloer een gezonde afspiegeling is van de maatschappij, dus oa zowel mannen als vrouwen en als het kan ongeveer evenveel,
vindt ik toch dat mensen moeten gekozen worden op capaciteit, niet op huidskleur, geslacht of geaardheid.

Ben het helemaal met je eens.
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Kim

Tegen

In Limburg is er nauwelijks een vacature vrij op het gebied van onderwijs en er reageren
300 werkeloze Pabo studenten op. Mannen worden in deze sector op dit moment behoorlijk
positief gediscrimineerd omdat er een overschot aan vrouwen is. Toch is dit oneerlijk omdat
ik vind dat iedereen gelijke kansen moet krijgen!

Metalholic

Het bestaat niet want bij alle vormen van discriminatie valt er een groep buiten de boot.

Iwan

Citaat van: Metalholic op  7 januari 2008, 15:29:13
Het bestaat niet want bij alle vormen van discriminatie valt er een groep buiten de boot.
Ja positieve discriminatie is ook discriminatie, maar het klinkt vriendelijke als je zegt;
ik neem een allochtoon aan voor een functie binnen mijn bedrijf dan wanneer je zegt;
ik neem geen allochtoon aan voor een functie binnen mijn bedrijf,
maar ook daarmee benadruk je het verschil tussen mensen en discrimineer je ook.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."