Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Dierenactivisme = terrorisme

Gestart door Iwan, 28 juli 2009, 20:43:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

(Gewelddadige) dierenactivisme moet als terrorisme worden bestempeld

Eens, omdat .....
5 (83.3%)
Oneens, omdat ....
0 (0%)
Anders, namelijk .....
1 (16.7%)

Totaal aantal stemmen: 5

Iwan

Dierenactivisten streven zogenaamd voor de rechten van het dier maar ondertussen nemen zij
de rechten van de mens af. Ze gaan tot het uiterste om de dieren te bevrijden.
De acties die de dierenactivisten voeren loopt nogal uiteen: van het bekladden van objecten
tot het versturen van bommen. Het merendeel van de acties heeft geen enkel nut wat betreft
de dieren, maar veroorzaakt alleen materiele en steeds vaker ook emotionele schade voor de maatschappij.
In Nederland hebben de activisten tot nu toe vrijwel vrij spel gehad.
Uit onderzoek is gebleken dat de geheime dienst AIVD sinds 1999 357 gewelddadige incidenten
heeft geregistreerd waarvan er in elk geval 318 rechtstreeks in verband worden gebracht met dierenactivisme.
Niemand is voor al deze incidenten veroordeeld en de helft is nog niet eens opgelost!

Het overgrote gedeelte van de acties van dierenactivisten is alleen maar nadelig voor de dieren.
Zij laten bijvoorbeeld nertsen, konijnen, kippen en chinchilla's vrij maar zij houden er geen rekening mee
dat deze dieren het in de natuur helemaal niet overleven. De dierenactivisten proberen hun doel te bereiken
via intimidatie, bedreiging, vernieling, brandstichting en soms zelfs moord.


Stelling:
Gewelddadige dierenactivisme moet als terrorisme worden bestempeld.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

Ja daar begint het wel op te lijken.Die persoon die nu weer in het nieuws is heeft ook wilde plannen volgens zijn ex-vriendin ( als het waar is). Dus ja dan gaat het wel op terrorisme lijken.je mag demonstreren maar er hoeven geen dode of gewonden te vallen
Life can be so beautyfull
so follow your heart

DonWoozy

als het dierenactivisme is wat vreedzaam verloopt heb ik er totaal geen problemen mee maar
wanneer er dingen kapot moeten of dat er zelfs menselijke slachtoffers bij moeten vallen dan
vind ik dat ze het inderdaad als terrorisme moeten gaan bestempelen!

Iwan

Militante dierenactivisten die daadwerkelijke aanslagen op mensen of op bezittingen plegen
kun je niet anders dan als terroristen bestempelen, immers een terrorist is iemand die zijn/haar
wil/opvattingen opleggen wil aan een regering of bevolking door middel van geweldpleging.
Vaak krijg ik bij deze mensen meer de indruk dat het ze meer gaat om het plegen van geweld
dan om het opkomen voor dieren.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."