Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

- Petitie - kilometerheffing NEE

Gestart door Dity, 20 november 2009, 15:17:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dity

De regering wil de kilometerheffing invoeren.

Wat dus inhoud dat je per gereden kilometer gaat betalen en geen autobelasting meer hoeft af te dragen.
Maar waarbij de gemeenten wel weer toestemming krijgen een ander soort belasting in te voeren om de gevolgen van het verlies van de autobelasting te kunnen opvangen.

Nu betalen alleen de autobezitters autobelasting
Straks betaald iedereen mee aan het opvangen van de verloren inkomsten van die autobelasting. JIJ of U dus ook!!!!!!!!

Het gevolg hiervan is wel dat je een kastje in je auto krijgt waarop precies zal worden geregistreerd:

a. hoeveel kilometers je hebt gereden;
b. hoe je route was;
c. op welk tijdtip je dat hebt gedaan;
d. waar je dus allemaal bent geweest.

Dus een heleboel gegevens waar de politiek niks mee te maken heeft.

Ben je het ermee eens ... okee.

Ben je het er niet mee eens teken dan de petitie via onderstaande link

http://www.kilometerheffing-nee.nl/digitale_steunbetuiging.php



kilometerheffing NEE!

De nationale campagne tegen de kilometerheffing is begonnen!

Géén Big Brother bij mij in de auto.

Geachte Participant,

Via een burgerinitiatief hebben wij Nederlanders het recht invloed uit te oefenen op de agenda van onze overheid! Tocqueville Media wil proberen met uw steun een referendum af te dwingen m.b.t. de kilometerheffing.

Vul s.v.p. het onderstaande formulier in en klik op 'verzenden'. Uw ingevulde gegevens worden in een database opgeslagen en bij meer dan 40.000 unieke steunbetuigingen aan de overheid aangeboden.
De gegevens worden slechts gebruikt voor deze petitie en niet aan derden verstrekt!

De overheid heeft voorwaarden gesteld m.b.t. de geldigheid van digitale steunbetuigingen. Deze hoeven op dit moment niet
van een handtekening te zijn voorzien. Wél van naam, adres, woonplaats en geboortedatum.
Na het indienen van een petitie worden deze steekproefgewijs gecontroleerd.


**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Ik moet 18 jaar zijn en de nederlandse nationaliteit hebben,
maar moet ik ook in bezit zijn van een geldig rijbewijs indien ik deze petitie wil tekeken?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Citaat van: Iwan op 20 november 2009, 15:28:24
Ik moet 18 jaar zijn en de nederlandse nationaliteit hebben,
maar moet ik ook in bezit zijn van een geldig rijbewijs indien ik deze petitie wil tekeken?

Nee je hoeft geen rijbewijs te hebben om deze petitie te ondertekenen.
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

DEN HAAG - 'Kilometerheffing: No way!' Met die slogan is de VVD
een sticker- en handtekeningenprotest gestart tegen de kabinetsplannen.

VVD-Kamerlid Aptroot wil met de actie de massaal toestromende reacties van bezorgde
en boze burgers kanaliseren. "Ik heb nog nooit zoveel reacties op een onderwerp gehad
sinds ik in de Tweede Kamer zit
", zegt Aptroot. "En ook nog nooit zo eenduidig: niet doen die heffing!"

De handtekeningen die de VVD verzamelt via de website kilometerheffingnoway.nl wil Aptroot
uiteindelijk als petitie aanbieden aan minister Eurlings (Verkeer). Ook hoopt hij automobilisten massaal
over te halen een sticker met dezelfde tekst op hun heilige koe te plakken.

"Of op je fietstas of je koffertje", zegt Aptroot, die één van de eerste exemplaren overigens direct
op zijn eigen auto heeft bevestigd. Aptroot vreest dat de kilometerheffing veel te duur wordt,
en nooit zal werken. "Die vier miljard euro voor de invoering kunnen we beter direct in asfalt steken."
Ook zijn de rekenvoorbeelden die het ministerie geeft, volgens hem te rooskleurig. "Ik vind het kwalijk
dat de provinciale opcenten zijn weggelaten, de spitsheffing niet wordt meegerekend en de kosten
voor het kastje zijn genegeerd.
"

Bovenal wil de liberaal niet dat de overheid brave burgers in de gaten houdt, via het kastje in de auto.
"Men zegt dat meegluren onmogelijk is, maar ook de ov-chipkaart zou veilig zijn.
Websites worden gekraakt, net als hele banksystemen. Waarom mijn kastje niet?
"

Aptroot: "Dit ligt voor veel mensen heel emotioneel, ik wil niet zo'n kastje in mijn auto."
Hij wijst erop dat bij het elektronisch patiëntendossier (EPD), mensen ook het recht hebben gekregen
deelname aan het digitale informatiesysteem te weigeren. Naast het VVD-initiatief proberen ook
andere oppositiepartijen via internet in te spelen op de weerstand in de samenleving.
De SP lanceerde al eerder de website geenfilebelasting.nl terwijl de PVV via geenkilometerheffing@pvv.nl medestanders zoekt.





©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: Dity op 20 november 2009, 22:46:07
Citaat van: Iwan op 20 november 2009, 15:28:24
Ik moet 18 jaar zijn en de nederlandse nationaliteit hebben,
maar moet ik ook in bezit zijn van een geldig rijbewijs indien ik deze petitie wil tekeken?

Nee je hoeft geen rijbewijs te hebben om deze petitie te ondertekenen.
Ik heb de petitie ondertekend, al ben ik eigenlijk niet zo van het petitie ondertekenen.
(de laatste petitie die ik tekende was aan de secretaris generaal Ban Ki-Moon)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Metalholic

Nu geef je dus via het internet al je gegevens aan Geert.

Iwan

Citaat van: Metalholic op 26 november 2009, 16:31:52
Nu geef je dus via het internet al je gegevens aan Geert.
Welke Geert? Wie is Geert?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Metalholic

Deze actie is opgestart door de heer Wilders.

Dity

Citaat van: Metalholic op 27 november 2009, 08:58:43
Deze actie is opgestart door de heer Wilders.

Dat klopt niet Metalholic

CiteerVia een burgerinitiatief hebben wij Nederlanders het recht invloed uit te oefenen op de agenda van onze overheid! Tocqueville Media wil proberen met uw steun een referendum af te dwingen m.b.t. de kilometerheffing.

Als je het via Geert Wilders wilt doen dan moet je een mail sturen naar de PVV met daarin jou bezwaar, mailadres: geenkilometerheffing@pvv.nl

Zo heb je er ook een van de VVD: http://www.kilometerheffingnoway.nl/

Zo zul je nog wel meer initiatieven hebben, maar van deze was ik op de hoogte.
Ik heb voor de eerste welke ik heb vermeld gekozen omdat die niet verbonden is aan een politike partij

**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Metalholic

excusee

Maar vind gewoon dat dit maar eens europees opgelost moet worden.