Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Illegalen & uitgeprocedeerde asielzoekers

Gestart door Iwan, 1 maart 2010, 04:23:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Illegalen en uitgeprocedeerde asielzoekers die Nederland moeten verlaten, moeten een startpremie meekrijgen.

Eens, .....
Oneens, .....
Anders, namelijk ......

Iwan

Stelling: Illegalen en uitgeprocedeerde asielzoekers die Nederland moeten verlaten (uitgezet worden),
moeten een startpremie meekrijgen zodat ze in het land van herkomst een nieuw bestaan kunnen opbouwen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Ik vind dit een beetje moeilijk. Ik ben in tweestrijd. Van de ene kant hebben ze al kunnen profiteren van de luxe in Nederland. Als we ze ook nog een potje meegeven, profiteren ze nog langer. En waar wordt dat van betaald? Onze belastingcenten...

Van de andere kant vind ik niet dat we mensen die we het land uitzetten aan hun lot over kunnen laten...

Iwan

Illegalen die daadwerkelijk worden uitgezet moeten geen geld meekrijgen,
die mensen houden zich niet aan de regels, zijn illegaal bezig en dat moet niet worden beloond.
Bovendien moedig je het alleen maar aan dat mensen terugkeren naar Nederland en weer in de illegaliteit verdwijnen.

Uitgeprocedeerde asielzoekers, mits ze geen criminele activiteiten hebben begaan, die zich keurig
aan de regels hebben gehouden en, min of meer, vrijwillig terugkeren naar het land van herkomst,
bv omdat weer veilig voor ze is, mag je in mijn ogen best een startpremie meegeven zodat ze in hun
land van herkomst een bestaan kunnen opbouwen, ze zijn waarschijnlijk daar alles kwijt.
De startpremie moet wel in verhouding staan met het inkomen van het land van herkomst.

Anders gestemd dus
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."