Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Campagne voeren in en door de Media

Gestart door Iwan, 7 mei 2010, 11:11:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Media, zoals Kranten en Omroepen, mogen best hun voorkeur voor een partij laten blijken.

Eens, ook Kranten en Omroepen mogen hun voorkeur laten blijken.
0 (0%)
Eens, zolang het niet om media gaat dat met belastinggeld wordt betaald.
1 (50%)
Oneens, media moet ten alle tijden onafhankelijk zijn.
1 (50%)
anders, namelijk .....
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 2

Iwan

Ook in de media is het campagnevoeren voor de komende verkiezingen inmiddels in alle hevigheid losgebroken.
De Telegraaf zet met enige regelmaat de aanval in op de PvdA terwijl de VARA & deJoop enthousiast campagne
voeren  voor de PvdA. Shock-Blog GeenStijl springt overal, waar ze een relletje vermoeden, daar lustig op in
om het vuurtje nog wat aan te wakker.


Moet de media (kranten & TV) onafhankelijk zijn
of mogen de Telegraaf en de VARA best hun eigen mening brengen, al dan niet als feit?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Media, zoals de Publieke Omroep en Weblog Joop, die subsidie ontvangen of van belastinggeld worden betaald
moeten hoe dan ook objectief zijn. Dat geldt trouwens in mijn optiek ook voor serieuze kranten, en daar reken ik
in dit geval de Telegraaf ook toe, hoewel die wel hun eigen broek moeten ophouden. Hun eigen opvattingen kunnen
kranten overigens prima kwijt op hun opiniepagina, waar ze wel hun eigen opvattingen kunnen/mogen ventileren.
Weblogs als GeenStijl, die overal tegenaan trappen hoeven niet persé onafhankelijk te zijn.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Ik vind dat de media ten alle tijden onafhankelijk moet zijn. Het doel van de media is de bevolkinf informeren, daar is de mening van het desbetreffende medium niet voor nodig.

Iwan



Citaat van: Diaan op  9 mei 2010, 14:56:48
Ik vind dat de media ten alle tijden onafhankelijk moet zijn. Het doel van de media is de bevolking informeren,
daar is de mening van het desbetreffende medium niet voor nodig.
Wat vind jij er dan van dat de lijsttrekkers van CDA, PvdA, VVD, D66 en PVV vandaag in de telegraaf elk zelf 2 pagina's
mochten samenstellen of is dat wat anders omdat het duidelijk is dat deze pagina's door de lijsttrekkers van de partijen
is samengesteld?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."