Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Het tijdperk van de borsten is voorbij

Gestart door Iwan, 25 oktober 2008, 21:42:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Het lijkt er op dat het tijdperk van de borsten voorbij is.
De Britse pers smeekt de celebrities zowat om minder
duidelijke decolletés en minder blote borsten.
De Britse krant Daily Mail heeft er zelfs een naam
voor bedacht: decolleté-moeheid.

Journaliste Louise Janson schreef het stuk na de verschijning
van Liz Hurley in een roze, strakke jurk met platgedrukte
en omhooggeduwde borsten. Het was het toppunt
van wansmaak, in een reeks van vele, vele decolletés
die schaamteloos in je gezicht gegooid worden.

Overal borsten
Janson: "Borsten zijn overal, altijd. Jurken tonen meer
dan ons lief is, en ook bij showbizzmagazines zijn
de decolletés behoorlijk diep. Sorry dat ik de pret vergal,
maar waarom zitten borsten niet in een mooie beha,
waar ze thuis horen?
"

"Nog niet eens zo lang geleden was een zichtbaar behabandje de grootst mogelijke fashion faux pas.
Nu is het bijna een plicht om je ondergoed te tonen en wat er in zit. Liefst een maatje te klein,
zodat alles lekker spant en het er fris en strak uitziet.
"

"Hoe meer borst, hoe minder talent"
Het noopt Janson tot de vergelijking dat het percentage getoonde borsten omgekeerd evenredig is
aan het talent van de persoon. "Liz Hurley werd alleen maar bekend toen ze gedurfde jurken met diepe decolletés
begon te dragen. Ook Jordan en Pamela Anderson werden vooral bekend door hun borsten.

Vergelijk hen met Nicole Kidman, Kate Winslet, Kylie Minogue en Penélope Cruz, die zich mooi en sexy weten te kleden
zonder dat alles er meteen uitvalt.
"

Waarom?
Onvermijdelijk volgt de vraag: waarom zijn zoveel sterren dol op het tonen van hun borsten?
"Is er eigenlijk wel een goede reden voor? Willen ze tonen dat ze fit zijn? So what, zoveel vrouwen zijn fit.
Willen ze tonen dat ze het geld hebben om hun borsten te laten fiksen? Ook dat is nu bereikbaar voor de vrouw in de straat.
Beseffen ze dan niet dat de suggestie veel verleidelijker kan zijn dan het te tonen?
"

De trend
Enkele modetrends lijken Janson gelijk te geven. Zo wordt recentelijk enorm veel nadruk gelegd op het achterwerk,
met heuse push-ups voor de kont en jeans die je met optisch bedrog een rondere kont geven.
Om nog maar te zwijgen van de herfsttrends waarbij losse jurkjes overheersen: decolletés hebben er niets te zoeken.
Een trend die verscherpt wordt naar volgende lente toe wanneer de mode nog 'preutser' wordt.
Een tegengewicht voor het vele bloot van de voorbije jaren, of een blijvende trend? Alleen de tijd zal het uitwijzen.




©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik persoonlijk heb helemaal niets tegen decolletés, kijk er graag naar
en als vrouwen het leuk vinden om een diep decolleté te hebben wat is er dan mis mee?
Het kijken naar en het showen van een decolleté gebeurd al eeuwen
en ik denk niet dat er ooit een tijd zal komen dat het decolleté niet meer op prijs wordt gesteld.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl

Het decolleté is weer trendy

ROTTERDAM - Volgens het Amerikaanse modetijdschrift Vogue is de modewereld weer klaar voor sexy vrouwenvolumes.
Grotere borsten zijn daar onderdeel van.

Versace presenteerde onlangs een zomercollectie met de borsten als blikvanger.
En ook Prada schuwt de vrouwelijke rondingen niet, net als Louis Vuitton die in zijn collectie het decolleté weet te waarderen.

Afkeer
Een terechte ontwikkeling, alleen rijst de vraag: waarom werden borsten zo lang geschuwd in de mode-industrie?
"Borsten zijn voor een ontwerper een ware uitdaging," vertelt een Londense designer in de Daily Mail.
"Ze kunnen een jurk verpesten en ze maken het moeilijk om een outfit goed te laten zitten.
Bovendien lijkt een vrouw er dikker door.
" Daardoor keert de modewereld zich al jarenlang af van de borsten
en kiezen ze liever voor de magere en tengere meisjeslook.

B-cup
Deze herfst komt daar zachtjes aan verandering in, al schijnen grotere borsten nog altijd niet zonder uiterst tengere lichamen
te kunnen. De B-cup valt al onder de categorie 'grote borsten', vrouwen met een maatje meer horen er nog altijd niet bij.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan


Ik ben altijd al een voorstander van het decolleté geweest.
Het is gewoon ontzettend mooi/sexy om een vrouw te zien met een decolleté.
Maar ik vindt wel dat als vrouwen wat grotere borsten hebben dat ze dan wel een bijpassend lichaam moeten hebben,
tengere lichamen met 'onnatuurlijk' grote borsten is niet mijn ding.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Goedgevoel.be
Push up: goed voor borsten én zelfvertrouwen

Beha's die de borsten liften, hebben meer impact dan enkel extra blikken van mannen:
het heeft ook een positief effect op vrouwen. Want wat blijkt? Push ups geven niet alleen
de borsten een boost, ook het zelfvertrouwen! Wat de onderzoekers meteen doet besluiten
dat borstvergrotingen niet altijd nodig zijn... de juiste (push up) beha kan wonderen doen.

Twintig vrouwelijke deelnemers, allen tussen 20 en 55 jaar oud, werden gefilmd
tijdens drie alledaagse interacties terwijl ze een push up beha droegen.
Die beelden werden vergeleken met opnames van toen ze hun gewone alledaagse beha droegen.

Straffe resultaten
De resultaten zijn veelzeggend: de vrouwen glimlachten 73 procent vaker (een positieve emotie
en signaal van zelfvertrouwen)
. Signalen die wijzen op weinig zelfvertrouwen,
zoals oogcontact vermijden of verbreken of zelfaanrakingen (bv haar wegstrijken)
verminderden met respectievelijk 41 procent en 64 procent.

Professor Geoff Beattie van de universiteit van Manchester reageert verbaast.
"De verschillen waren veel meer uitgesproken dan we verwachtten, dus we kunnen besluiten
dat een push up beha een significant effect heeft op de nonverbale gedragingen die geassocieerd
worden met niveau van zelfvertrouwen.
"

Ingrijpend acties niet nodig
Kortom een push up beha 'pusht' ook het zelfvertrouwen, met als gevolg betere prestaties,
een beter gevoel over jezelf en een beter beeld van het eigen lichaam. "Het was mijn hoop
om via deze studie aan te tonen dat drastische oplossingen voor meer zelfvertrouwen niet nodig zijn,
zoals borstvergrotingen. Voor de eerste keer is bewezen dat wat ze draagt een positieve invloed heeft
op hoe ze zich gedraagt
", besluit de professor.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

marie

Een beetje vrouwelijk mag wel wat mij betreft. Bij mij is dan ook meestal wel of een zekere vorm van decolleté zichtbaar of ik doe ik een strak shirtje aan die hoog sluit waarbij ook wat vorm zichtbaar is. Ze mogen best zien dat ik een meisje ben immers :pds:

Iwan

Citaat van: marie op 25 maart 2012, 21:40:56
Een beetje vrouwelijk mag wel wat mij betreft. Bij mij is dan ook meestal wel of een zekere vorm van decolleté zichtbaar
of ik doe ik een strak shirtje aan die hoog sluit waarbij ook wat vorm zichtbaar is. Ze mogen best zien dat ik een meisje ben immers :pds:
Mee eens....  ;D
Een vrouwelijke vrouw, het liefst met wat decolleté, is mooi om te zien.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."