Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Neergeschoten backpacker is held in Australië

Gestart door Lynn, 22 juni 2007, 17:33:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lynn

Neergeschoten backpacker is held in Australië

De Nederlandse reiziger die begin deze week in Australië werd neergeschoten, is een held in dat land. Paul de Waard (25) wordt geprezen om zijn actie. "Door zijn actie heb ik weer vertrouwen in de mensheid."

Hells Angel
De Waard bedacht zich geen moment en schoot te hulp toen een 24-jarige vrouw door haar vriend aan de haren werd getrokken. Hij kreeg hulp van een eveneens toevallig passerende advocaat. De vriend, Hells Angel Chris Wayne Hudson, werd daarop zo woedend dat hij beide mannen neerschoot. De advocaat overleefde dit niet.

Borst
Paul de Waard overleefde het wel, al was het op het nippertje. Volgens de artsen verloor hij 10 liter bloed in korte tijd. Hij was geraakt in borst- en maagstreek, schrijft de Herald Sun. Artsen moesten vechten voor zijn leven. Inmiddels verkeert hij buiten levensgevaar.

Familie: hij is een held
Pauls ouders en twee broers Erik en Bart vlogen op stel en sprong naar Australië. Ook zij noemden hun zoon en broer een held. "Wat hij deed, is precies Paul. Hij wil er voor iedereen zijn. Er is geen twijfel mogelijk dat hij toen hij zag wat er gebeurde, direct wilde ingrijpen. Zonder na te denken over de risico's", vertelde broer Bart (31) tijdens een persconferentie. Ook op de vele internetfora in het land wordt de heldendaad geroemd.

Moord
De dader is opgepakt en wacht een rechtszaak. Hij is aangeklaagd voor moord en tweemaal poging tot moord.

Ã,© RTLNieuws.nl


Iwan

AMSTERDAM - De Nederlandse rugzaktoerist die met schotwonden in een ziekenhuis in Melbourne ligt,
heeft zijn eerste stappen buiten zijn ziekbed gemaakt. Dat meldt de Australische krant Herald Sun.

De 25-jarige man liep direct in de armen van de verpleegster, die hem bijstond meteen nadat hij werd neergeschoten.
De Waard verkeerde enige tijd in levensgevaar nadat hij op 18 juni werd neergeschoten in het zakencentrum
van Melbourne. De Middelburger werd geraakt door twee kogels.

Hij lag in totaal tien dagen op de intensive care. Bij de schietpartij kwam een 43-jarige Australiër om het leven.
Hij en de Nederlander waren een vrouw te hulp geschoten die door de schutter werd mishandeld.

Engel
De verpleegster die de Zeeuw na de schietpartij hielp en met haar jas probeerde zijn bloeden te stoppen
voordat de ambulance arriveerde, zegt in Herald Sun dat het goed gaat met hem.
"We huilden allebei en hij vertelde me dat hij zich alles herinnerde van de schietpartij. En dat ik een engel was."

De 31-jarige verdachte van de schietpartij, een Hells Angel, meldde zich vrijwillig bij de politie
en zit nog vast. Hem wordt onder meer moord, vuurwapenbezit en het toebrengen van ernstig letsel
ten laste gelegd. Het is nog niet bekend wanneer zijn zaak voorkomt.




Ã,©nu.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."