Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

'Niet onder mijn dak!'

Gestart door Iwan, 6 december 2011, 17:43:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
'Niet onder mijn dak!'

AMSTERDAM - Je dochter neemt haar vriend mee naar huis.
"Bart blijft slapen, mam", stelt je 15-jarige dochter. Jij moet er niet aan denken!

Seks in ouderlijk huis
Dit overkomt een op de vier ouders. 25 procent van de vaders en moeders wil absoluut niet
dat hun kind in één bed slaapt met zijn of haar geliefde in het ouderlijk huis.
Toch vindt 80 procent het wel acceptabel dat hun kinderen seks hebben voordat ze getrouwd zijn.
Een op de vijf ouders vindt het zelfs oké dat jongeren vanaf hun zestiende seks hebben met elkaar.
Dit blijkt uit onderzoek van een televisiezender onder 500 Australische ouders.

Hoe sta jij hier tegenover?
Mogen jouw kinderen in één bed slapen met hun vriendjes of vriendinnetjes?
Heb jij regels opgesteld wat betreft seks onder jouw dak?
Geef jouw mening!
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Ik heb hier geen vaste regels voor.
Alles is zo situatie-afhankelijk vind ik.
Wat bij mij in mijn overwegingen zou meespelen zijn oa:
Hoe oud is mijn zoon, hoe oud is zijn vriendinnetje, hoe lang hebben ze al verkering, hoe serieus lijkt dat te zijn, hoe zelfstandig zijn ze.

Daaruit blijkt natuurlijk wel dat ik niet tegen seks voor het huwelijk ben.
Ook denk ik dat je als ouder moet overwegen wat je "erger" vindt, seks op hun kamer of seks ergens in een portiek of in een bosje. Want door ze geen privacy op hun kamer te gunnen, kan je niet voorkomen dat ze aan seks doen.

Iwan

De leeftijd zou voor mij ook wel van belang zijn.
En ook ik zou liever hebben dat ze voor het eerst seks hebben in een 'beschermde' omgeving,
maar ik zou het er denk ik moeilijker mee hebben wanneer mijn dochter voor het eerst seks
zou hebben dan wanneer het een zoon betrof. Wanneer ik een dochter zou hebben en die
zou rond de 15-jaar zijn en haar vriendje zou blijven slapen dan zou ik een extra bed op de kamer
zetten, 15 vindt ik, ouderwets als ik ben, toch nog een beetje te jong om een bed te delen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."