Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Seks en huwelijk gaan niet samen

Gestart door Iwan, 25 januari 2008, 15:48:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

AMSTERDAM -  'Sorry, maar seks en huwelijk gaan niet samen'.
Dat schrijft de 45-jarige Carrie Jones in een nu al omstreden boek.

De moeder van twee kinderen heeft al vier jaar geen seks meer gehad met haar man Hal.
En ze heeft er geen zin in ook, schrijft de Engelse in haar boek.
Ze zingt het vanwege de twee kinderen nog een paar jaar uit,
en kondigt nu al aan dan haar schade te gaan inhalen.

Geen zin
Carrie zegt tot haar boek gekomen te zijn toen ze van al haar getrouwde vriendinnen hoorde
dat het bij hen in bed niet anders toeging: geen zin, en laat maar zitten.
'Godzijdank, ik ben de enige niet!'.

Het is volgens de dochter van een lerarenechtpaar één van de laatste grote taboes:
ondanks alle mooie verhalen in de bladen en op tv: seks is gewoon vaak een teleurstelling.
Ze noemt het zelf lachend haar 'Fridged Jones diary'.

Verslaafd
De in Cambridge afgestudeerde Carrie Jones zegt jarenlang verslaafde te zijn geweest
aan alle bladen en programma's die zeiden dat je aan je huwelijk moet werken.
'Maar dat wil ik niet meer. Ik wil horen: als je geen zin meer hebt om met je man te slapen,
doe het dan ook niet. Zo voel ik het namelijk zelf
'.

Maar voorlopig wil ze het gezin toch bij elkaar houden,
'omdat ze als familie zulke leuke dingen kan doen'.

Vriendjes
Carrie en bankier Hal ontmoetten elkaar 12 jaar geleden.
De Engelse had daarvoor 23 vriendjes gehad, ervaring had ze dus genoeg.
Vóór de kinderen deden ze 'het' vijf keer per week. Na de kinderen was dat afgelopen.

'Sommige mensen stellen zichzelf en hun pleziertjes voorop en beginnen affaires of gaan scheiden
op zoek naar seksavontuurtjes. Maar ik offer mijn behoefte aan seks voorlopig op voor mijn gezin
'.

Het echtpaar slaapt nog wel in één bed, maar raakt elkaar niet meer aan.

Goede man
Dat Hal zijn plezier elders zal zoeken, gelooft de schrijfster niet.
'Hij is een goede man en perfecte vader', zegt ze tegen de Daily Mail.

Waarmee de auteur van A cheerful memoir of sexual disappointment meteen de complete
Engelse sensatiepers uitnodigt om eens goed te gaan spitten in het leven van die mr. Perfect...





©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik denk dat seks en het huwelijk wel samen kunnen gaan, maar zoiets verschild per persoon en per huwelijk
lijkt mij. Maar ik denk wel dat je aan een huwelijk moet werken en het niet als vanzelfsprekend moet gaan zien,
maar bv seks hebben tegen je zin lijkt mij geen oplossing om je huwelijk goed te houden,
volgens mij gaat je partner je dan alleen maar meer tegenstaan.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Huwelijk betekent doodsteek voor seksleven

Het huwelijk is slecht voor je seksleven, dat blijft uit recent onderzoek.
Voor ze trouwen vrijen koppels meer dan vier keer per week, maar na drie jaar daalt dit naar één keer om de zeven dagen.

Sleur
Iets minder dan de helft van de getrouwde mannen en vrouwen zeggen dat de relatie met hun partner meer op vriendschap
dan liefde lijkt. De onderzoekers van lovinglinks.co.uk bevroegen 3.000 Britse getrouwde mensen. 60 procent van hen gelooft
dat hun seksleven slechter werd na hun huwelijk, dit komt doordat ze geen moeite meer doen voor elkaar. Een derde van hen
vind zijn partner niet meer zo aantrekkelijk als vroeger, volgens 43 procent komt dit doordat die persoon zich heeft laten gaan.
Acht op de tien koppels zit in een seksuele sleur, ze doen het steeds op hetzelfde moment, op dezelfde plaats en in dezelfde positie.
79 procent is gelukkiger met een goede nachtrust dan door moeite te doen voor spontane seks in het midden van de nacht.

Overspel
Twee derde van degenen die overspel pleegden zeggen dat de seks geweldig was in vergelijking met de wekelijkse vrijpartij
met huwelijkspartner. Een vijfde van degenen die trouw bleven zouden wel vreemdgaan moest de gelegenheid zich voordoen.
Evenveel mensen zou het begrijpen moest hun partner toegeven met iemand anders geslapen te hebben. Een kwart gaf toe
dat ze een onenightstand hadden om hun honger naar seks te stillen. Twee derde van de koppels geven hun hectische levensstijl
de schuld van hun slechte seksleven, 80 procent is vaak te moe aan het einde van de dag. Zeven op de tien mensen zegt
dat ze meer seks zouden hebben als hun partner meer moeite zou doen op romantisch vlak.

Woordvoerder van 'The Loving Links': "Partners zullen tegenwoordig sneller hun geliefde vergeven als hij of zij een onenightstand had.
Het is nooit leuk te horen dat je partner niet tevreden is over wat er bij jullie in de slaapkamer gebeurt,
maar als dat ervoor zorgt dat jullie terug wat extra moeite steken in de relatie, hoeft dat niet alleen slecht te zijn.
"
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

jaa hoor dat gaat prima, denk dat het niet veel veranderd, dan wanneer je zou samen wonen en sex heb. Vaak hoor je dat het beter is wanneer je getrouwd ben ik weet dat nog niet ben nog niet getrouwd  *G

Margje

Ik denk..zoals met eigenlijk alles binnen een huwelijk of een langdurende relatie dat je er altijd aan moet blijven werken..voordat je het weet kom je in een vicieuze cirkel en is het moeilijk om er uit te komen...Natuurlijk moet je het ook op het gebied van sex interessant houden....op welke manier..ja dat is natuurlijk afhankelijk van jezelf en je partner...Je zult altijd periodes hebben waarin het minder is...maar daar tegen over heb je natuurlijk ook goede periodes :)

Iwan



Citaat van: carola op 26 september 2011, 19:03:45
jaa hoor dat gaat prima, denk dat het niet veel veranderd, dan wanneer je zou samen wonen en sex heb.
Vaak hoor je dat het beter is wanneer je getrouwd ben ik weet dat nog niet ben nog niet getrouwd  *G
Jullie gaan volgend jaar trouwen.... ben benieuwd of jullie seksleven gaat lijden onder het huwelijk.  ;D

Ik zou toch verwachten dat naarmate je elkaar beter kent dat je seksleven dan ook beter word,
al kan ik me er ook iets bij voorstellen dat wanneer je een vaste (seks)partner hebt dat je seksleven
dan voorspelbaarder wordt en daardoor iets minder spannend. En wanneer er kinderen komen zal
je seksleven daar ook ongetwijfeld onder leiden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."