Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Thé Lau is overleden op 62-jarige leeftijd

Gestart door Iwan, 24 juni 2015, 13:44:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Thé Lau is overleden op 62-jarige leeftijd

Zanger, muzikant, componist en schrijver Thé Lau is gisteravond thuis in Amsterdam overleden.
Dat meldde zijn management woensdag. Thé Lau was al geruime tijd ongeneeslijk ziek. Hij is 62 jaar geworden.

Thé Lau kreeg eind maart te horen dat zijn keelkanker was uitgezaaid en dat hij nog maar een aantal maanden te leven had.
Die datum wist de zanger te overleven. "Dat is wel een kick, alsof ik een wedstrijd gewonnen heb", liet hij destijds weten.

Als zanger en gitarist van The Scene behaalde Thé Lau groot succes met de nummers Blauw en Iedereen is van de wereld.
Met die band trad hij veelvoudig op op Nederlandse en Belgische festivals. Het nummer Zing voor me dat hij samen met Lange Frans maakte,
behaalde de nummer 1 positie. Thé schreef afgelopen jaar zijn meest succesvolle album Platina Blues, tijdens zijn behandeling tegen kanker.

Vorig jaar kwam naar buiten dat hij ongeneeslijk ziek was. De zanger nam na deze bekendmaking afscheid van zijn publiek met diverse
uitverkochte concerten in Amsterdam, Antwerpen en Brussel. Afgelopen maart mocht Thé een Edison in ontvangst nemen voor zijn gehele oeuvre.

"Het was een veelbewogen, intens laatste jaar, waarvan hij heeft genoten met zijn familie, vrienden en vakgenoten", is te lezen op zijn website.
Op zondag 28 juni is er tussen 13.00 en 15.30 in Paradiso in Amsterdam voor het publiek gelegenheid om afscheid te nemen van Thé.

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Een van de mooiste nummers van The Scene vind ik.....


"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."