Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Popicoon Prince overleden

Gestart door Iwan, 22 april 2016, 11:05:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: NOS.nl
Popicoon Prince overleden

"Het is met groot verdriet dat ik moet bevestigen dat de legendarische, iconische artiest Prince Rogers Nelson deze ochtend
in zijn huis bij Paisley Park is overleden op 57-jarige leeftijd", aldus zijn manager in een verklaring.
Zijn lichaam werd aangetroffen in een lift in zijn studiocomplex aan zijn huis in Minnesota.

Over de doodsoorzaak is nog niets bekend. Prince kampte volgens een woordvoerder al een aantal weken met griep.

Prince werd begin jaren 80 bekend als popartiest. In Europa is zijn bekendste nummer Purple Rain, dat in 1984 werd uitgebracht.
Het stond enkele weken bovenaan de hitlijsten. Ook 1999, dat twee jaar eerder werd uitgebracht werd een hit.
Dat nummer wordt gezien als zijn doorbraak, en de zin 'I'm gonna party like it's 1999' is nog altijd een bekende frase.

Vernieuwende muziek
De superster won meerdere Grammy Awards en werd in 2004 in de Rock and Roll Hall of Fame opgenomen. In zijn carrière verkocht hij
meer dan 100 miljoen platen. Met zijn excentrieke uiterlijk en vernieuwende muziek wist hij decennialang de aandacht van muziekliefhebbers te trekken.

Prince gaf erg weinig interviews, waardoor er weinig officieel bekend is over zijn privéleven. Vorige week werd hij na een optreden onwel
waardoor zijn vliegtuig een noodlanding moest maken om hem naar het ziekenhuis te brengen. Daar werd hij snel weer ontslagen.
Hij zou al enige tijd worstelen met griep, vertelde een woordvoerder.

Overdosis
Prince is enkele dagen voor zijn dood behandeld wegens een overdosis drugs, zegt entertainmentwebsite TMZ. Op de terugweg van een concert
in Atlanta zou Prince in zijn privé-vliegtuig een tussenlanding hebben gemaakt en per ambulance naar het ziekenhuis zijn gebracht.

Volgens bronnen van TMZ kreeg Prince daar een injectie om een overdosis te bestrijden. Het ziekenhuis wilde Prince opnemen,
maar kon hem geen privé-kamer aanbieden. Daarop zou de artiest zijn vertrokken. Volgens de bronnen van TMZ zag Prince er niet goed uit.

Begin deze week meldde TMZ al de tussenlanding van Prince, volgens zijn woordvoerder had de artiest griep.
De tussenlanding was opvallend, omdat het gebeurde op minder dan 50 minuten vliegen van het landgoed van Prince.

Officieel is er nog niets over de doodsoorzaak bekend. Vandaag wordt er autopsie uitgevoerd op het lichaam van Prince.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Erg dat iemand die zoveel voor zovelen betekend (heeft) zo vroeg komt te overlijden.
Was geen fan, vond enkele nummer wel mooi, When Doves Cry en natuurlijk de door Prince geschreven en hit voor Sinead O'Connor Nothing Compares 2 U.

http://video.naij.com/view=6qgucczw
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

Ik vond ook enkele nummers mooi
Helaas te vroeg overleden
Life can be so beautyfull
so follow your heart

carola

wij schrokken er allebei wel van, ken alleen het liedje purple rain van hem

mary-kate

Dit had ik echt niet verwacht
Life can be so beautyfull
so follow your heart