Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Ben je Muzikaal?

Gestart door Iwan, 26 december 2006, 07:38:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Bespeel je een instrument of zing je de sterren aan de hemel
en zit je in een bandje of heb je dat ooit gewild?
Ben of vind jij jezelf muzikaal?
en als je een instrument bespeeld, welke is dat dan?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

ik ben muzikaal in de badkamer maar verder niet
ik zing wel graag maar speel geen instrumenten helaas
ik zou het wel willen maar heb er niet zoveel geduld voor
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Maeve

Ik speel gitaar zowel akoestisch als electrisch. Soms speel ik ook nog keyboard en ik zing :P niet dat het klinkt maar goed ;). Verder schrijf ik teksten.

Celine

Ik vind muziek helemaal het einde maar zelf speel ik geen instrument ofzo.
Als ik zing doe ik dat in de auto, op het werk en binnenshuis. Mijn stem klinkt voor geen meter maar dat interesseert me niet.

Bo

Ik speel sinds 15 jaar piano, Ik vind het heerlijk om te doen. Het is zo ontspannend.
Heb ooit les gehad op de muziek school. De docent vertelde mij dat ik maar beter kon stoppen met de lessen.
Ik bakte helemaal niks van techniek vertelde hij mij.
Hij heeft diverse keren mij geprobeerd te leren om van papier af te spelen dat is hem niet gelukt.
Uiteindelijk heeft ie een klassieke zender op gezet ( radio) en toen speelde ik zo mee  ;D


Iwan

Ik wilde vroeger gitaar leren spelen, had zelfs al een gitaar, maar het is er nooit van gekomen.
Ik zing dan wel weer best veel, als ik op de brommer zit, als ik onder de douche sta, als ik achter de computer zit.
Probleem alleen is dat het verschrikkelijk klinkt, heb sowieso een hekel aan mijn eigen stem....
Als ik mijn stem zelf hoor op het moment dat ik spreek of zing is het nog wel te doen, maar ik heb wel eens
een opname gehoord van mijn stem en vind het echt verschrikkelijk...
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

King_Fred_II

Het verhaal van Bo komt me bekend voor. Toen ik 7 was, vroeg ik aan mijn moeder of ik ook (net als mijn broer) op blokfluitles mocht. Dat mocht.
Maandenlang speelden we eenvoudige bekende  melodietjes, en de lerares had me meer dan eens gezegd dat ze het heel knap vond dat ik kon spelen zonder naar de noten te kijken, maar ik moest wel de noten lezen.
Ik keek dus naar het papier, maar bleef op het gehoor spelen... totdat we een liedje tegenkwamen dat ik niet kende. Toen ben ik eraf getrapt.

Later begon ik op een piano te experimenteren, dan een harmonium... en naar aanleiding daarvan kocht mijn moeder een orgel, maar helaas geen harmonium maar een elektronisch orgel... compleet met lessen en hetzelfde probleem: het notenschrift. Die bolletjes met of zonder streepjes en vlaggetjes hebben geen enkel raakpunt met wat ik hoor of voel als ik muziek hoor!
Na een half jaar gestopt. Nog een paar jaar later een gitaar gekocht nadat een klasgenoot me had gezegd hoe het in zijn werk gaat. Alles autodidactisch geleerd; mijn moeder stootte zich geen 3x aan dezelfde steen.

Van al die muzieklessen heb ik welgeteld 1 voordeel gehad: in de theorielessen bij de orgellessen leerde ik de namen van de akkoorden en andere dingen die nuttig zijn voor een musicus.
Lees mijn schrijfsels: http://superurl.nl/?Fred+de+Koning
of beluister mijn muziek: http://superurl.nl/?King+Fred+II