Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

George Michael overleden

Gestart door Iwan, 26 december 2016, 00:52:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
George Michael (53) overleden

Het ultieme kerstnummer Last Christmas krijgt nu wel een erg verdrietige betekenis. De Britse popzanger George Michael
is op 53-jarige leeftijd overleden. Dat meldt zijn publicist, aldus de BBC, die laat weten dat het oud-lid van de band Wham!
vredig thuis is overleden.

Het is niet bekend waar Michael precies door is komen te overlijden, maar de politie meldt dat er geen verdachte omstandigheden zijn.

,,Tot ons grote verdriet bevestigen we dat onze geliefde zoon, broer en vriend George is overleden, vredig thuis in de kerstperiode'',
luidt de officiële verklaring van zijn publicist, die tevens vraagt de privacy van de familie te respecteren.

Georgios Kyriacos Panayiotou (25 juni 1963, met een Grieks-Cypriotische vader) begon zijn grote succes met het duo Wham! dat hij in 1981
oprichtte met zijn beste vriend Andrew Ridgeley. Binnen een jaar scoorde het tweetal verschillende top tien-hits, waaronder Young Guns
en Wake me up before you go go, en het overmijdelijke Last Christmas, met bijbehorende knusse sneeuwvideoclip. Michael bleek meer
te kunnen - en te willen - en hij ging steeds meer op de solotoer, met instant successen als Careless Whisper en A Different Corner.
Hij zocht de controverse met nummers als I Want Your Sex (monogamie), Monkey (drugs), Look At Your Hands (huiselijk geweld).
De hits - en zijn eerste soloalbum Faith - vlogen de toonbank over, en de onderscheidingen begonnen binnen te stromen.

George Michael hoorde tot de rijkste Britse musici, met een vermogen van tussen de 65 en 100 miljoen pond. Maar ook waren er drugs,
arrestaties, rechtszaken en het overlijden van zijn liefdespartner. Pas laat kwam hij 'uit de kast', nadat hij zich jarenlang het imago
van een heteromacho had aangemeten. Dat alles leidde tot veel depressies.

Roddels en geruchten
Na jaren van roddels en geruchten over zijn seksuele geaardheid (en een zorgvuldig aangemeten macho-imago) werd George Michael
in april 1998 betrapt op onzedelijk gedrag in een openbaar toilet. Hij was 'uit de kast', eindelijk, en schreef er het provocerende Outside over,
met een videoclip waarin kussende politiemannen. Pas toen werd bekend dat zijn - vrijwel geheime - liefde Anselmo Feleppa enkele jaren
eerder was overleden aan aids. In later jaren werd hij nog enkele malen gearresteerd, wegens drugsbezit en dronken rijden.
Een krant publiceerde foto's van de zanger, terwijl die kennelijk juist seks had gehad met een man in de bosschages.
Muzikaal was het in die tijd stil rond Michael, en zo waren er meer van die periodes. Hij deed veel voor goede doelen, zoals Band Aid
en Live8, en sprak zich ook politiek uit.

George Michael was bovendien nooit bang om nieuwe muzikale paden in te slaan en te experimenteren. Na Wham! had hij het wel gehad
met gillende tienermeisjes en zo duurde Jesus To a Child (1994) zeven minuten, niet handig voor de radio. Evengoed werd dat nummer
opnieuw een grote hit, en niet alleen in Groot-Brittannië.

Najaar 2011 startte George Michael de Symphonica Tour die hem naar vijftien landen moest brengen. In oktober stond hij in Ahoy in Rotterdam.
Half november kwam de aankondiging dat de toer moest worden afgebroken, omdat de ster een zware longontsteking had opgelopen.


"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

Vreselijk. Dit is wel het laatste wat ik had verwacht en dat met kerstmis.
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan

Was wel schrikken toen ik het hoorde...
Niet dat ik nou een fan was, vond zijn eigen muziek, op een paar nummer na, nou niet echt geweldig.
Maar hij kon wel fantastisch zingen, zoals in de clip hierboven met Queen.

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Willeke

Ik schrok er ook van. Ik was ook geen fan van hem hoor, maar 53 jaar.. Gewoon te jong nog! En dan nog overlijden met kerst.. Bizar gewoon.