Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Homo-ontmoetingsplekken

Gestart door Iwan, 26 december 2006, 23:37:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Homo-ontmoetingsplekken moeten worden gelegaliseerd

Eens, ......
3 (42.9%)
Oneens, .....
3 (42.9%)
Geen Mening.
1 (14.3%)

Totaal aantal stemmen: 6

Iwan

Citeer
VVD wil homo-ontmoetingsplaatsen legaliseren

AMSTERDAM - De VVD-fractie in de Amsterdamse gemeenteraad wil dat de stad
homo-ontmoetingsplekken erkent. Bij bekende cruiseplekken zoals in het Sarphatipark en
het Oosterpark moeten condoomautomaten en speciale borden komen.
Dat heeft een woordvoerder donderdag laten weten.
Op de zogenoemde cruiseplekken hebben mannen in het openbaar seks met elkaar.

De VVD wil de positie van Amsterdam als "homo-hoofdstad" opnieuw op de agenda zetten,
zo staat in de notitie 'Amsterdam Gay Capital - Tolerante homostad' die maandag verschijnt.

In de notitie breekt de liberale partij verder een lans voor de groeiende groep homo-ouderen
die in een sociaal isolement is geraakt doordat ze niet voor hun seksuele voorkeur durven uitkomen.
"Ze hebben vaak geen gevoelsgenoten. Bij homoseksuele mannen en lesbische vrouwen
met een chronische ziekte is helemaal behoefte aan extra steun."


Darkrooms
Amsterdam moet volgens de VVD weer een veiligere homostad worden door betere vervolging
en registratie van specifiek tegen homofielen gerichte discriminatie en criminaliteit.
De VVD wil scholen verplichten om voorlichtingslessen te geven over homoseksualiteit
en er moet een homomuseum in de hoofdstad komen.
Ook zou de gemeente er volgens de partij goed aan doen om darkrooms te legaliseren.

Bruisend
De VVD wil de overkoepelende vergunning voor de Gay Pride vervangen door deelvergunningen
zodat ondernemers zelfstandig evenementen kunnen organiseren voor homo's en lesbiennes.
"Het bruisender en aantrekkelijker maken van de stad willen we verder stimuleren door
het actief binnenhalen van allerlei vernieuwende gay-evenementen."
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Oneens gestemd.
Ik vind het een beetje een raar plan om voor homoseksuelen speciale plaatsen in een park ofzo te gaan maken,
die zijn er toch ook niet voor hetroseksuelen?
Als homoseksuelen elkander willen ontmoeten dan kunnen ze dat toch ook in een kroeg of bij elkaar thuis doen?
Darkrooms mogen van mij wel gelegaliseerd worden, als het maar niet in het openbaar gebeurd vind ik het best.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Ik heb oneens gestemd en ben het met Iwan eens..

Je ziet nu al homo-kroegen enz.. Waarom?? Ik als hetero heb er geen enkel probleem mee, daar binnen te stappen. Er komen echt wel meer hetero's!
Holebi's zijn hetzelfde als hetero's alleen vallen ze op hetzelfde geslacht..
Is dat een rede om ze van hetero's te scheiden? Ik vind van niet!
Hoe zit het dan trouwens met de hetero vrienden van de homo's? Die mogen op die ontmoetingsplekken niet bij hun vrienden zijn??

Rianne

Van wat ik de laatste tijd in het nieuws lees en hoor, is de tolerantie voor homo´s en lesbiennes steeds minder aan het worden.
Ik vind het goed dat Amsterdam hieraan probeert te werken. Zouden ze gewoon in heel Nederland moeten doen.
Die ontmoetingsplekken, ja ik weet het niet, als mensen daar heen willen om seks te hebben is het misschien wel een idee
om condoomautomaten op te hangen ja.

Layla

Ik heb eens gestemd.

Of je het nou eens bent of niet het gebeurt toch wel. Dan kan je het beter legaliseren. En daarbij, zoals mensen kijken tegen homoseksualiteit in deze tijd nog steeds is het onmogelijk voor een homoseksuele openbaar homoseksuele manier te uiten. (Homo's die zoenen bijvoorbeeld word als vies gezien)
Dus dan is het misschien net zo verstandig speciale plekken voor deze mensen aan te bieden.

Het verplichten van voorlichting over homoseksuelen vind ik ook helemaal geen slecht idee. Laat verdorie maar eens het woord rond komen dat homoseksualiteit ook een geaardheid is en geen ziekte.


bertus

"Mama, waarom staan daar ('s avonds) zoveel auto op de (snelweg)parkeerplaats, daar is toch helemaal niks te doen?"   :app:
Ik heb op oneens gestemd, ik vind sex in het openbaar een beetje vreemde oplossing om meer aceptatie te krijgen voor homo's, eerder het tegen gestelde.
Over openbare sex gesproken, als je toevallig aan het wildplassen bent en een agent tikt op je schouder en je zegt dat je aan het mastruberen bent dan krijg je een minder hoge boete dan voor wildplassen. *G

Iwan

Citaat van: AD.nl
Haagse PVV wil geen homo-ontmoetingsplaatsen

DEN HAAG - De PVV-fractie in de Haagse gemeenteraad wil af van openbare homo-ontmoetingsplaatsen in de hofstad.
Raadslid Paul ter Linden heeft het college dinsdag in vragen om opheldering gevraagd over het gedogen van seksueel
contact tussen mannen in het Scheveningse en het Haagse Bos.

Volgens Ter Linden leidt het gedogen van homoseks in de bossen tot ,,onwenselijke situaties en onveiligheid''.
Op deze seksplekken vinden volgens hem met regelmaat geweldsincidenten tegen homo's plaats. Bovendien geeft het toestaan
van deze sekspraktijken volgens het raadslid ,,een verkeerd beeld van homoseksualiteit. Mensen krijgen het idee dat het normaal is
dat homoseksuelen in de bosjes anonieme seks met elkaar hebben. De grote meerderheid van de homo's distantieert zich fel van deze
beeldvorming.
''

De PVV'er stelt dat er nog genoeg andere plekken zijn waar ook mannen die nog niet openlijk voor hun seksuele geaardheid zijn uitgekomen,
seks met elkaar kunnen hebben.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Oneens, laat het maar lekker zo als het nu is, ik hoef niet te weten waar ze zich allemaal ophouden.