Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Moslim verlaat tv-opnames vanwege minirok

Gestart door Iwan, 29 augustus 2007, 03:45:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Suhayb Salam, zoon van de omstreden imam Ahmed Salam uit Tilburg, heeft tijdens de opnames
van het NPS-programma Bimbo's en Boerka's de studio verlaten omdat er een vrouw in minirok
in beeld zou verschijnen.

Salam, wiens vader in 2004 weigerde de hand te schudden van toenmalig minister Rita Verdonk,
gaf aan niet van minirokken gediend te zijn. ââ,¬ËœIk wens dit niet te zien en minirokken hebben niets
te maken met emancipatie,
ââ,¬â,,¢ zei Salam, die vervolgens tijdelijk de studio verliet.

Buiten het zicht
Zijn vrouw, op haar ogen na volledig bedekt door een niqaab, schuifelde ook achter hem aan de studio uit.
Later kwam hij terug, maar de vrouw met de minirok moest buiten zijn zicht gaan zitten,
meldt de website van het AD.

Imam Ahmed Salam en zijn zoon Suhayb waren eerder te gast bij Pauw & Witteman en eisten dat er
daar geen alcohol tijdens de uitzending werd geschonken. De presentatoren stemden daar mee in.

Het programma, een thema-avond over multiculturele tegenstellingen in Nederland,
wordt donderdagavond uitgezonden op Nederland 3. De opnames hadden plaats op 21 augustus.




Ã,©elsevier.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Als hij geen vrouw in minirok wil zien, moet hij dat zelf weten, dan mag hij zijn ogen sluiten,
de andere kant op kijken of weggaan, maar volgens mij lopen er ook vrouwen in minirok
in Nederland zomaar op straat, in het wild. lijkt me vrij lastig om die niet te 'willen' zien.
Lijkt me trouwens dat de titel; Boerka's en Bimbo's, ook wel genoeg had moeten zeggen
voor die meneer en dat hij bij voorbaad had kunnen weten dat hij met zoiets
als een minirok geconfronteerd zou worden.

Ik vindt het trouwens wel belachelijk dat een gast in een show kan beslissen dat er in die show
geen alcohol wordt geschonken, als hij het niet wil drinken is het zijn goed recht,
maar een ander je wil opleggen vindt ik wel erg ver gaan.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Ik mag toch hopen dat ze die vrouw niet buiten zijn zicht hebben gezegt.
Wat voor recht heeft hij om dat te eisen?
Als hij dat niet wil zien dan moet hij zelf maar vertrekken en niet weer terug komen en dan ook nog eisen stellen.
Kom op zeg, we wonen hier in Nederland en is het normaal dat een vrouw in een minirok rondloopt.
Gezien de titel van het programma had hij kunnen weten dat dit kon gebeuren, dus niet zeuren zeg.
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

bertus

Citaat van: Iwan op 29 augustus 2007, 03:45:20
Zijn vrouw, op haar ogen na volledig bedekt door een niqaab, schuifelde ook achter hem aan de studio uit.
de man kreeg een halve hartverlamming bij de overgang van niqaab naar minirok, een beetje meer sympathie  Ãâ€"lol

badm!ke