Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Kinderen vinden doodgewaande moeder

Gestart door Iwan, 25 augustus 2008, 18:56:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

AMSTERDAM -  Alex Firestone zat naar het beeldscherm van haar computer te kijken
toen ze ineens misselijk werd. Ze zag een actuele foto van haar moeder,
die zeven jaar geleden verdween, op een website staan.

Ze zag er wat ouder uit maar Alex herkende haar meteen. Op haar linkerneusvleugel zat
nog hetzelfde litteken. Haar naam, Sandra Gebert, was echter veranderd in Sandee McCann.
Hun moeder hield altijd al van schrijven en nu had ze onder die naam boeken gepubliceerd.

Alex was 15 toen haar moeder, huisvrouw uit het Amerikaanse Lake Worth, verdween.
De 42-jarige Sandra vertelde thuis dat ze een korte reis ging maken in Engeland
maar keerde nooit terug. Ze hertrouwde en begon een nieuw leven als schrijfster.
Haar gezin wist echter van niets.

Alex had al eerder op internet gezocht naar haar moeder.
Maar het was zoeken naar een speld in een hooiberg, vertelt ze in The Sun.
"Op een gegeven moment dacht ik dat ze wel dood en begraven moest zijn."
Tot ze zich opeens een verhaal van haar moeder herinnerde en ze daar op begon te googelen.
"Mijn hart stopte toen ik een link kreeg naar de site van het boek en daar haar foto zag staan."

In de biografie van 'Sandee' vond Alex de schokkende zin
'Het meest trots ben ik op het feit dat ik het lef had om een nieuw leven te beginnen'.
Ook stond er dat ze hoopte met haar nieuwe man Michael een baby te krijgen.
Over haar oude gezin stond niets vermeld. Dat was het moment dat Alex heel boos werd.

Sandra was weggegaan bij de vader van Alex. Toen trouwde ze met John Gerbert,
met wie ze vijf kinderen kreeg. Rebecca (17), Dylan (16), Jude (13), Bria (12) en Christian (10).

"We hebben een geweldige jeugd gehad", zegt Alex daarover.
Een normaal gezin, tot het huwelijk begon te wankelen. Sandra stopte al haar energie
alleen nog maar in het internetten. Alex: "Ze chatte met mensen over de hele wereld, hele nachten lang."

Alex nam de moederrol over en kookte en zorgde voor de kinderen.
Toen hun vader op een dag een donutshop inging, vertelde hun moeder
dat ze de volgende dag op vakantie ging. "Ze gaf ons een knuffel en ging weg.
Ik mocht het pas uren later aan mijn vader vertellen als hij thuiskwam van zijn werk.
"
Broertje Christan heeft vanaf dat moment geen woord meer gesproken.
Alex gaf school op om voor haar broertjes en zusjes te kunnen zorgen,
terwijl vader naar het werk gaat.

Ze hebben nog geen contact opgenomen met Sandra.
"Als we hadden geweten dat ze nog leefde maar niets met ons te maken had willen,
was het minder erg geweest
", zegt Alex. "Het was een marteling dat we niet wisten
waar ze was en of het goed met haar ging.
"






Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Bizar dat je als moeder je gezin, en dan voornamelijk je kinderen, zo van de een of de andere dag
in de steek kunt laten. Je schrikt toch verschrikkelijk als kind van een moeder die verdwenen is
en waarschijnlijk dood is, als je je moeder ineens tegenkomt op het internet
en ze nog springlevend te zijn en ergens anders een nieuw leven heeft opgebouwd.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

lovelyz

Citaat van: Iwan op 25 augustus 2008, 22:03:49
Bizar dat je als moeder je gezin, en dan voornamelijk je kinderen, zo van de een of de andere dag
in de steek kunt laten. Je schrikt toch verschrikkelijk als kind van een moeder die verdwenen is
en waarschijnlijk dood is, als je je moeder ineens tegenkomt op het internet
en ze nog springlevend te zijn en ergens anders een nieuw leven heeft opgebouwd.

Dat mag je geeneens een moeder noemen.... En het zou verboden moeten worden dat zo'n (vergeef me mijn woordkeuze) KUT wijf nog ooit kinderen krijgt.
Dat is gewoon een baarmachine zonder gevoel.